Acesta a pierdut locul doi obţinut în cursa ca urmare a faptului că Red Bull Racing a depăşit limita maximă a debitului de 100 de kilograme pe oră pentru curgerea carburantului în motor şi a utilizat un dispozitiv intern neomologat de FIA.
În timp ce echipa insistă că nu a depăşit limita maximă şi că senzorul omologat de forul mondial nu a oferit date corecte, rivalii de la Mercedes au solicitat în cadrul apelului o sancţiune şi mai severă pentru campioana mondială, cu scopul de a evita repetarea unor astfel de încălcări ale regulilor forului mondial.
"Cu tot respectul, suntem îngrijoraţi că Red Bull a demonstrat o nepăsare atât de flagrantă în privinţa regulilor.
Există un mare risc să facă asta din nou. Considerăm că cea mai eficientă metodă de a ne asigura că Red Bull nu-şi va bate joc de instrucţiunile scrise şi orale ale FIA măcar pentru acest sezon este ca această curte să recunoască severitatea încălcării regulamentului şi să impună o nouă sancţiune împotriva lor", a declarat Paul Harris, avocatul echipei Mercedes.Red Bull s-a apărat la apel afirmând că Ricciardo ar fi pierdut patru zecimi de secundă pe tur dacă respectau instrucţiunile "eronate" ale forului mondial, însă Harris a criticat dur această atitudine.
"Ştiau că nu respectă directivele tehnice şi erau pe deplin conştienţi că fac asta pentru a obţine un avantaj sportiv nemeritat de 0.4 secunde pe tur pentru Ricciardo. Red Bull consideră că este în măsură să aleagă între măsurători de fiecare dată când se potriveşte celor de la Red Bull", a adăugat Harris.
FIA a anunţat că va anunţa verdictul în acest caz cel târziu în dimineaţa zilei de marţi.
Via Associated Press
Si ei au calcat pe dincolo si nu sunt in masura sa comenteze.