McLaren a anunţat la sfârşitul anului trecut recrutarea lui Peter Prodromou, şeful departamentului de aerodinamică al celor de la Red Bull Racing.
Contractul lui Prodromou cu campioana mondială expiră la sfârşitul sezonului 2014, astfel că cel puţin teoretic McLaren se poate baza pe serviciile sale abia începând din luna ianuarie a anului viitor.
Cu toate acestea, McLaren a dezvăluit vineri că Marcin Budkowski, propriul său director de aerodinamică, a părăsit deja echipa, element care sugerează un posibil acord cu Red Bull pentru ca Prodromou să înceapă mai devreme activitatea la echipa britanică.
De altfel, în mod tradiţional, echipele de top încep în luna iunie dezvoltarea monoposturilor pentru sezonul următor şi este greu de crezut că Prodromou se va ocupa de dezvoltarea viitorului RB 11.McLaren continuă astfel să modifice structura departamentului tehnic şi de management după ce Ron Dennis a redevenit CEO-ul McLaren Group.
Britanicii au anunţat recent recrutarea lui Eric Boullier pe postul de director de curse şi se anticipează că îl vor aduce la echipa şi pe Ross Brawn.Via Joe Saward
PS-si numele il ai scris ....prost!
joke
Sa se duca unde doreste acest tehnician. Sincer m-am saturat de incercarile lui. Prefer sa avem in echipa oameni capabili ca Peter si gasca de soareci ce vin din urma si cel mai frumos ar fi sa existe continuitate. As dori o lupta cu echipa lui Frank W si AMG pt trofeu dar nu mor caii cand vor cainii.
Vine si Dan Fallows, mana dreapta a lui Promodrou.
Tot caut pe toate forumurile, site-urile, twiter, facebook, linkedin, cine este Ettore Griffini care vine de la Lotus. Ce este, aerodinamician, pe parte de macanica, de simulator ce atributii avea la Lotus?
McLaren nu are nevoie de banii lui Sony, au bani de se ingroapa la fel si Ferrari, MB si RBR ... numai daca nu au un sponsor principal "de fraier" sau de "vaca de muls" ar trebui sa pluseze din buzunarul propriu ...
sa nu crezi ca Ferrari sta in banii Santander sau MB sta in banii PETRONAS ... dar dc ei sar cu lozul ... de ce nu ...
asa ca nu-ti fie frica McLaren are destule fonduri sa plateasca chiar si angajatii din echipa Lotus ... daca ar vrea ...
P.S.
nu inteleg de ce vb despre echiap McLaren la persona I ... macar trimiteti-le un CV sa puteti spune ca vi s-a pomenit numele acolo ... undeva ...
serios ...
dc trimiteti, trimmit si eu un CV la Ferrari ... :))))))))))))
Te contrazic referitor la banii lui Sony deoarece Newey a plecat tot din cauza banilor. Toti au bani dar ca orice afacere trebuie sa fii si profitabil.
Mclaren avea bani sa ii dea lui Newey stai linistit. A mai avut o tentativa la Jaguar prin 2003 si faptul ca a ramas Ron i-a crescut un pic salariul, dar a ramas pentru ca isi dorea sa joace un rol mai important in echipa (i-a fost acordat intr-o anumita masura) dar i-au dat libertatea sa face designuri pentru iahturi si tot felul de excentricitati de astea.
In 2006, Mclaren lucra deja cu 2 echipe de ingineri cu director tehnici diferiti alterrnativ pentru masinile in ani diferiti. Newey nu era multumit sa fie doar o rotita a unui sistem, el vroia sa fie lider, sa fie forta motrice care trage echipa in directia dorita de el. Istoria si cultura Mclaren nu sunt compatibile cu acest gen de abordare, la Mclaren importanta este echipa si nu individul, vezi si problema cu discutia pentru prelungirea contractului lui Hamilton, acesta dorind tot felul de libertati si avantaje pe care Mclaren nu le permite, sa isi pastreze el trofeele originale, sa negocieze cu sponsorii liber fara ca Mclaren sa fie terta persoana etc.
Si credema Mclaren are multi, multi bani. Mclaren este detinuta in proportie de 50% de famila regala din Bahrain. Chiar daca au fost ceva revolte si in Bahrain sa stii ca arabii astia is foarte foarte bogati. Bahrainul nu doar ca are o economie diversificata (cea mai diversificata din golf, caci nu traieste doar din petrol). Daca se supara cumpara si FIATUL si DAIMLERUL si pe Materschitz cu tot cu famile si il pune manager geneal la Red Bull.
Nu compara fotbalul cu F1. In fotbal mai vinzi un jucator si ti-ai scos bani pentru altul. In F1 sponsorii sunt esentiali si pt team-urile mari. Daca nu ar fi sponsori, monoposturile ar fi niste trasuri trase de 6 cai frumosi.
Concluzia ar fi: nu mai fa afirmatii care sfideaza si minime cunostinte economice. Faza cu "Daca se supara cumpara si FIATUL si DAIMLERUL si pe Materschitz" denota ca ai gandirea unu copil. Nimeni nu face afaceri asa, pentru ca in final F1 este o afacere
Sa stii ca in fotbalul european Uefa duce o politica mult mai stricta de control al costurilor decat in F1. Uefa poate interveni si exclude din Champions League si Europa League o echipa care cheltuie mai mult decat produce. Din 2014 este in vigoare sitemul de Fair Play financiar, cu prevederi clare prin care forul fotbalistic european poate actiona direct asupra unui club. In F1, FIA nu are aceasta putere. Au fost ceva discutii ca FIA sa poate penaliza sau depuncta echipele ce incalca RRA-ul dar a ramas doar la gradul de poveste, fiind permanent fentat de Red Bull. In fotbal sa stii ca nu se poate asa daca UEFA zice ca asa se face asa se face, Realul fiind nevoit sa umfle tot feluld e contracte LEGALE de sponsorizare pentru a putea sa se mentina, iar cluburile din italia Milan si Inter tocmai datorita balansarii bugetului si a regulilor financiare impuse de UEFA, Berlusconi si Moratti nu mai pot sa acopere din buzunar pierderile cum erau in urma cu 5-6 ani.
In F1 lucrurile sunt mult mai vagi si mai neclare, pe de o parte avem FIA legata de mainis i de picioare, pe de o parte avem o FOTA puternic divizata, avem un Bernie a carui interese trece si peste FIA si peste FOTA si asa mai departe.
Si Daimler nu isi permite sa bage atatia bani cati si-ar permite seicul din Bahrain de exemplu, pt ca chiar dinc adrul Consiliuluid e Administratie al Daimler nu toti sunt pentru F1, fiind mai dubii daca vor continua in F1 dupa ce actualul CEO Dieter Zetche (promotorul implicarii in F1) isi va termina mandatul in 2018. In schimb seicul se ghideaza dupa conceptii mult mai simple format intr-o lume si o societate autocrata in care daca el vrea o fae si gata nu este obligat sa ofere atatea explicatii si justificari cate trebuie sa ofere Zetsche.
@Coxilian stii ce dute la Mercedes si lasa-ne pe noi in pace. Oricum esti destul de suspect. Ni o urma de loialitate neconditionata pt Mclaren nu se observa la tine. Te dai mare fan Mclaren de nu stiu cati ani si faci pe marele obiectiv dar daca Mclaren ar trebui sa se bazeze pe fani ca tine, ar fi vai si amar de ea. Nu avem nevoie de fani diplomati sau prieteni cu Ferrari si cu Daimler avem nevoie de soldati loiali dispusi sa arda si sa moara pentru Mclaren dincolo de orice ratiuni logice. Loialitate in primul rand. Seicul chiar nu ii cu pantaloni scurti pe langa Daimler. Daimler ii un conglomerat cu pareri divergente, robist financiar, dar stii cum e neamtul "zgarcit la buzunar" caci pentru a creste bugetul echipei de F1 in 2013 a trebuit sa reduca numarul de masini din DTM, nici un euro nu a fost dispus "sa arunce pe geam" doar strict pt performanta. Ron Dennis si Mansour Ossijeh sunt oameni bogati, dar nu au forta sa sustina la nivelul zilelor in care traim o echipa de F1. Seicul din Bahrain este un tip excentric si hotarat, asa cum a trimis fara ezitare tancurile in piata din Manama impotriva propriului popor, tot asa poate sa renunte la cultura de eficienta pe care a inculat-o Ron in Mclaren Group si sa sparga cate milioane vrea el pentru a face pe Mclaren competitivi. Fara Vodafone, fara inca 4 sponsori disparuti de la "partners" pe siteul echipei, fara milioanele pe care le-ar fi luat de la FIA pentru un loc 1-3 la constructori, cu 25 de milioane cate trebuie la Mercedes pt motoare, cu Honda venin din 2015, seicul a luat masuri si Mclaren are un buget mai amre ca in orice an din istoria sa pt 2014. Jonathan Neale a si spus ca banii adiacenti pt 2014 sunt de la "shareholders" ca astia nu ii cer profit an de an, iar si un copil de 2 ani stie ca acel actionar din Mclaren group care a facut injectia nu a fost nici Ron nici Mansour (care a si renuntat la rol in favoarea fratelui fiind operat de cancer la plaman) ci a fost seicul din Bahrain.
Chiar nu mai am ce discuta cu tine, pupa-i undeva si vb cu ei numa cu "lugu lugu" cu ferraristi si mercedesistii tai. Nu uita un lucru: "tot ce faci in viata trebuie sa fie fondat pe o loialitate extrema" doar asa vei avea consecventa si radacin puternice nu adaptandu-te si speculand in functie de situatia si intere. LOIALITATE.
Uita-te la mine. Apar reduta Mclaren impotriva superioritatii numerice evidenta a Ferraristilor. Dar daca toti vor pleca din aceasta reduta mult iubita, sunt hotarat sa rezist si sa lupt pana la sfarsit, oricat de multi vor fi, decat sa capitulez (prin asta insemnand ca le-as da dreptate) prefer lupt pana la autodistrugere (prin asta intelegand decredibilizarea). Orice ar fi, voi fi acelasi pana la amarul lui final orice ar crede ceilalti useri despre mine, ghidat doar de loialitatea extrema fata de Mclaren.