Echipa britanică a luat această decizie în urma numeroaselor controverse apărute după ce FIA a anunţat că FRIC ar avea şi un rol aerodinamic, în condiţiile în care acest lucru este interzis de regulamentul tehnic.
"În prezent, McLaren nu intenţionează să utilizeze sistemul de suspensii FRIC în Marele Premiu al Germaniei. McLaren va respecta regulile FIA în privinţa acestui subiect", a explicat un purtător de cuvânt al echipei britanice pentru publicaţia Autosport.
FIA a precizat anterior că ar putea amâna interzicerea suspensiei FRIC până în 2015 cu condiţia ca echipele să fie de acord în unanimitate. Acordul este necesar pentru ca echipele să nu conteste legalitatea monoposturilor cu FRIC în timpul unui weekend de cursă, însă este puţin probabil ca toate cele 11 echipe să adopte o astfel de poziţie. De altfel, se anticipează că şi celelalte echipe vor renunţa la folosirea tehnologiei FRIC, mai ales în lumina anunţului făcut de McLaren.FRIC este un tip de suspensie activă care este controlată prin intermediul unui sistem hidraulic, iar rolul acesteia este să menţină constantă garda la sol a monopostului pentru o performanţă mai bună. Numele FRIC provine de la Front and Rear Interactive Control, ceea ce în limba română s-ar traduce textual prin "control interactiv pentru partea din faţă şi din spate".
Aproape fiecare echipă de pe grila de start foloseşte o astfel de suspensie activă, însă cele mai performante soluţii au fost dezvoltate de Mercedes şi Red Bull Racing. Aceste două echipe afirmă însă că performanţele nu vor fi influenţate semnificativ de eliminarea suspensiei FRIC.
Via Autosport
Comentarii (3)