Echipa britanică a explicat accidentul prin faptul că în zona respectivă vântul a suflat foarte puternic şi a dezechilibrat monopostul pilotului spaniol.
"Monopostul a ieşit de pe traiectorie în virajul trei şi a rulat pe gazonul artificial din exteriorul circuitului. O scădere de tracţiune a cauzat o anumită instabilitate, monopostul a ajuns în interiorul circuitului, acolo a recăpătat tracţiune şi a lovit zidul. Cercetările noastre indică faptul că acciddentul a fost cauzat de rafale de vânt imprevizibile care au lovit acea porţiune a circuitului în acel moment", precizează McLaren într-un comunicat de presă.
▶ Accidentul lui Fernando Alonso în imagini
McLaren exclude orice defecţiune a monopostului
În plus, McLaren a anunţat că monopostul MP4-30 nu a suferit nicio defecţiune de natură tehnică înaintea accidentului, în ciuda speculaţiilor cu privire la o descărcare electrică a sistemului ERS."Putem afirma categoric că nu există nicio dovadă care să indice că monopostul lui Alonso a suferit vreo defecţiune mecanică de orice fel. aerodinamice, ceea ce indică faptul că monopostul nu a suferit nicio pierdere aerodinamică. Nu în ultimul rând, putem confirma că nu s-a petrecut nicio descărcare electrică în sistemul ERS, nici înainte, nici în timpul şi nici după accident", mai precizează echipa în comunicat.
De asemenea, putem confirma că nu s-a înregistrat nicio pierdere a presiuniiAlonso, incert pentru ultima sesiune de teste
McLaren a confirmat că analizele medicale au evidenţiat că Alonso nu a suferit niciun fel de leziuni, însă spaniolul va rămâne în spital pentru recuperare, iar prezenţa sa în ultima sesiune de teste, programată între 26 februarie şi 1 martie, este incertă."Pentru intimitate şi pentru a-i asigura liniştea necesară pentru recuperare, Alonso rămâne în spital pentru observaţii suplimentare şi pentru a se recupera după efectele medicamentelor administrate pentru sedarea de duminică.
Intenţionăm să-i oferim oportunitatea de a se recupera rapid şi complet şi vom evalua în timp util dacă va participa la următoarele teste de la Barcelona", mai precizează echipa în comunicat.Via McLaren
Ce vânt ar putea influența traiectoria monopostului? O tornadă?
Anul trecut in virajul 3 a lipit monopostul pe parapeti Maldonado.
Se mia intimpla accidente dar e ciudat ca acum pilotul pare sa aiba probleme de sanatate.
Sper sa ma insel in aceast privinta.