McLaren anunţă recrutarea şefului de aerodinamică de la Red Bull

de Daniel Popescu
Sambata, 12.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
McLaren a confirmat semnarea unui contract cu Peter Prodromou, şeful departamentului de aerodinamică al echipei Red Bull. Înţelegerea va intra în vigoare, cel mai probabil, în 2015.

Esential 2006 este sezonul in care Peter Prodromou s-a alaturat celor de la Red Bull Racing
2000 este anul in care a inceput colaborarea dintre Peter Prodromou si Adrian Newey
McLaren a anunţat săptămâna trecută că urmează să anunţe câteva transferuri de marcă în departamentul tehnic cu scopul de a reveni în lupta pentru titlurile mondiale după un sezon 2013 dezamăgitor.

Primul nume pe listă este Peter Prodromou, actualul şef al departamentului de aerodinamică al celor de la Red Bull Racing, al cărui contract cu echipa austriacă urmează să expire la sfârşitul sezonului 2014.

Achiziţia a fost deja confirmată de McLaren prin vocea şefului Martin Whitmarsh. "A semnat un contract cu noi", a fost declaraţia scurtă, fără niciun alt fel de comentariu, a oficialului britanic.

Potrivit informaţiilor, cele două echipe negociază posibilitatea ca Prodromou să se alăture celor de la McLaren înainte de sezonul 2015, lucru esenţial pentru ca acesta să aibă o influenţă în designul monopostului la revenirea celor de la Honda ca furnizor de motoare, programată de asemenea peste doi ani.

Am fi foarte bucuroşi să continuăm să lucrăm cu Prodromou în viitor, întrucât face parte dintr-o echipă tehnică foarte puternică condusă de Adrian Newey.

Purtator de cuvant
Red Bull Racing
Totuşi, Red Bull susţine că este interesată să continue colaborarea cu acesta. "Peter Prodromou lucrează de mult timp cu Red Bull Racing, este un membru valoros al echipei şi mai are un timp considerabil în actualul contract cu noi.
Am fi foarte bucuroşi să continuăm să lucrăm cu el în viitor, întrucât face parte dintr-o echipă tehnică foarte puternică condusă de Adrian Newey"
, a precizat un purtător de cuvânt al celor de la Red Bull.

De altfel, Prodromou a ajuns la Red Bull în sezonul 2006 la insistenţele lui Newey, alături de care lucrase la McLaren în perioada 2000-2005. Alături de Newey, Prodromou a fost unul dintre oamenii cheie care au contribuit la cele trei titluri mondiale obţinute de Red Bull începând din 2010, echipa îndreptându-se acum spre al patrulea trofeu la piloţi şi constructori.

Via Auto Motor und Sport, Autosport, BBC Sport, Reuters

Comentarii (3)

  • Bravo Mclaren. Acum ii vom aduce la tacere pe toti. Este primul caz in care un membru de marca al departamentului tehnic de la Red Bull poate fi rapit de o alta echipa. O buna miscare tactica (deoarece este un aerodinamician de marca) dar mai ales strategica (aduce informatii despre cum functioneaza structurile interne din cadrul Red Bull, nu doar ce tin de Newey si aerodinamica). Au inceput sa vina deja banii de la Honda. Sunt pareri cum ca Honda va fi teoretic doar furnizor de motoare, dar neoficial ar si investi financiar in intarirea celor de la Mclaren. Chiar daca nu au investit cu cap si eficient, se stie ce bugete aveay Toyota si Honda in perioadele cand erau in F1. Am mai citit si faptul ca Mutakalat Company, consortiul din Bahrain, actionar majoritar de la Mclaren i-ar fi cerut dupa cursa din Spania in mod imperativ lui Whitmarsh sa nu-si faca grija de bani, sa cheltuie, dar sa aduca echipa cat de urgent unde ii este locul. Isi facea lumea probleme cand s-au despartit de Mercedes in 2010 ca Mclaren va avea probleme cu banii, dar in toti acesti ani Mclaren a avut bugete foarte mari si au putut cheltui la fel cat Red Bull si Ferrari. Arabii astia din Bahrain au enorm de multi bani, fiind tara din Orientul Mijlociu care are cea mai diversificata economie, netraind doar din exportuld e petrol. Ron cand i-a adus in Mclaren in 2006, a spus ca nu putea gasi un partener financiar mai puternic decat acest consortiu din Bahrain, de aceea nu le-a oferit celor de la Daimler posibilitatea sa aiba 51% in Mclaren. Vedems i in fotbalul european ce forta financiara au echipele ce au patron sau actionari majoritari din Orientul Mijlociu ( PSG, Man City).
    6 13
  • *Mumtakalat
    3 11
  • GrosJan
    am zis eu ca mai bine niste rapiri ...
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru