Noul monopost MP4-29 include o suspensie spate inovatoare care cel puţin teoretic permite obţinerea unui avantaj semnificativ din punct de vedere aerodinamic. Cele patru braţe ale suspensiei spate sunt acoperite cu patru plăci distincte conectate la întregul dispozitiv, care care cel puţin aparent respectă regulamentul tehnic în vigoare.
Aceste plăci au rolul de a bloca circulaţia aerului, lucru care are ca efect creşterea forţei de apăsare aerodinamică în momentele de frânare şi în virajele lente. În schimb, în momentul în care pilotul concurează cu viteză pe o linie dreaptă, între plăcuţele de jos şi eleron apare un spaţiu generat de mişcarea suspensiei.
Efectul este o rezistenţă mai scăzută la aer şi, implicit, o viteză mai bună pe liniile drepte.Practic, inovaţia McLaren are un avantaj dublu pentru monopost, element care ar putea ajuta echipa să obţină performanţe mai bune. În plus, sistemul nu este uşor de copiat de către echipele rivale, întrucât integrarea plăcuţelor a necesitat şi modificări importante la suspensii şi la alte componente de pe partea din spate a monopostului.
Primele efecte ale noii suspensii s-au văzut de la bun început, după ce Jenson Button a stabilit cel mai bun timp în a doua zi de teste.
Via Autosport
P.S Postul meu este o afirmatie-intrebare si nu bagat de vina!
De ce, este in afara regulamentului..? Am dori mai multe detalii
Hehe... hehe... hehe... ziceati ca vorbesc prostii, cand imi sustineam ca sistemul de recrutare a lui Mclaren de a recruta ingineri foarte tineri din afara F1, de a include in a lor "graduate programe" tot ce da mai bun Imperial College of London si de a le da direct atributii cheie in cadrul Mclaren Group in detrimentul de a angaja ingineri plafonati sau dati afara de alte echipe: Costa la Mercedes dupa ce a fost inlaturat de Ferrari, Willis la Mercedes, inlaturat de la Red Bull ultima data, intreaga lui cariera a fost concediat mai repede sau mai tarziu. V-am spus ca Newey este doar unul, dar Mclaren aspira pur si simplu tot ce e talentat si TANAR retineti, TANAR, de la universitatile de prestigiu nu doar din U.K si le da imediat functii si atributii de leadership. Mclaren are o armata de ingineri foarte foarte tineri, caci cu exceptia lui 2013 cand au inceput sa ia de la alte echipe, din 650 de angajati cati are Mclaren Racing, jumatate sunt foarte tineri, fara prea mare experienta, dar cu niste idei si creiere exceptionale. Asta e cultura Mclaren de-a nu se baza pe un singul om, ci pe un sistem in care fiecare talent sa fie doar o rotita, si sa rafinezi permament acel sistem. Anul 2013 a fost o greseala totala, dar v-am mai repetat nu reprezinta un simptom al unei probleme de structura la Mclaren, echipa de tineri ingineri de la Mclaren poate mai da gresc dar este cea care in 2010 a creat f-ductul, care in 2011 a incercat acea evacuare "octopus" prin placile laterale, prima echipa care in 2012 a aplicat efectul Coanda pe masini (Newey a fost prins in offside si nu a anticipat aceasta miscare iar in Australia era la +700 de miimi de secunda fata de Mclaren, Ferrari avut Coanda abia in Spania, iar marea echipa de ingineri experimentati a put sa faca functional Coanda pe masina lor abia dupa pauza de vara. Aceasta echipa de ingineri tineir, mai poate da rateori, fortand prea mult limitele si ne mai reusind o masina bine proportionata mergand in extrem, dar este de apreciat ca spre diferenta de Ferrari, sunt foarte creativi.
Va dau doar ceea ce spune Jonathan Neale referitor la politica si cultura Mclaren " But we do have a good system of development of young engineers and diverse talent. There are in excess of 200 engineers, mathematicians and scientists here, 23 different nationalities. But I’m equally as excited about some of the graduates that we’re getting who have no experience in Formula 1, and just how challenging and demanding they’re going to be."
Ei cei de care vb mai sunt sunt cei care au inventat acest "silver bullet" in partea din spate a masinii si nu Costa, Willis, Bigois, etc
Citat din deja celebrrul si inegalabilul "Mclaren_Mircea_1984" :
"cand imi sustineam ca sistemul de recrutare a lui Mclaren de a recruta ingineri foarte tineri din afara F1"
De ce ai nevoie sa iti sustii ceva? ai ajuns sa nu te mai poti convinge nici pe tine?
Am scris gresit, am vrut sa spun "CAND SUSTINEAM" nu "cand imi sustineam". Scriu cu pasiune, entuziasm, si VITEZA, de aceea mai scapa cate o greseala. Traiesc ce scriu :)
Mersi de griji :) Sunt prin zona chiar daca nu postez mereu :)
Eu m-as scrica de ras sa domine autoritar McLaren anu asta. Pentru ca ferraristii vor incepe sa elogieze pe RBR cum faceau cand credeau ca inamicul nr. 1 era McLaren.
14:06 Number of laps: HAM (45), BUT (40), ALO (32), SUT (28), MAS (24), VER (22), FRI (8), HUL (6), RIC (3)
Formateaza textul!!
Pana la urma as citi, dar sa fie separat in paragrafe. Asa macar unu, doua paragrafe tot as citi, poate chiar tot. Uite, pana si Dracu (vezi mai sus) foloseste paragrafe
O sa scriu asa atunci.
Separat, paragrafe :)
"Si pe circuitele foarte denivelate in care suspensia se misca in continuu chiar si pe liniile drepte cum se comporta?Sau in zonele cu "denivelari" unde rotile nu sunt in acelasi plan? Risca ca pe o parte sa aiba forta de apasare si pe alta nu datorita pozitiei suspensiei ceea ce poate genera tractiune inegala!"
Vreau argumente si explicatii clare, ca esti cunoscator, nu?
In primul rand nu stiu daca suspensia va rezista protestelor pe care celelalte echipe le vor face la FIA si apoi denivelarilor, deoarece chiar este la limita :)
In al doilea rand cred ca aceasta suspensia reprezinta cheia de bolta a intregului design al mp4-29. Cu siguranta este mai mult decat o suspensie.
Functionalitatea si aplicabilitatea ei in realitatile de cursa de care ai vorbit depind nu doar de rezistenta mecanica pe care si-au asumat-o inginerii cand au conceput aceasta solutie. Ea depaseste sfera strict mecanica a masinii, sfideaza normele de legalitate impuse de FIA si intra din punct de vedere concret in conceptul aero al masinii, de aceea am emotii ca nu va fi legala.
Comportamentul pe care il va avea pe un circuit cu denivelari nu va depinde doar de natura mecanica a componentelor sale. Sincer cred ca va depinde foarte mult de intensitatea fluxului de aer in partea din spate masinii si de temperatura fluxului de aer in partea din spate (daca observi toata partea din spate a masinii este conceputa foarte detaliat sa duca metodic aerul de pe lateral si de sub masina, in aceasta zona din spate cu un scop bine determinat.
In mod foarte complicat Mclaren incearca un efect Coanda denaturat, sa imbine acest aer rece cu cel cald care vine de la motor si ele se contopesc exact in zona (aproape deasupra) suspensiei, astfel nu incalca regulamentul ce prevede evacuarea. Aceast concept, acest detaliu, ce cu pertinenta este mai mult decat tehnic, este deja tehnologic, incearca sa suplineasca efectul pe care il avea beam wing-ul pe masinile de anul trecut.
Ceea ce incearca Mclaren este un beam wing termic, iar aceasta suspensie cu intreaga ei structura adiacenta este elementul central al intregii filosofii de circulatie a aerului cald si rece in partea din spate a masinii, de accea cred ca modul in care ea se comporta nu este influentata atat de mult de factorii de pe asfaltul circuitului (eventuale denivelari) ci este elementul esential intr-un puzzle aerodinamic complicat fiind influentata de intensitatea, modul in care si cum ajunge aerul deasupra ei, dar mai ales temperatura aerului care rezulta in apropierea ei.
Faptul ca ea este aplicabila trebuie sa fie strict legat de aerul cald care vine din motorul turbo, deci de maparea lui, de cum se comporta pe acceleratie la intrarea si iesirea din viraje si cum se comporta motorul pe lina drepta. In viraje produce apasare aerodinamica, iar pe linnile drepte, face contrariul, influentata nici mecanic, nici de pilot ci de cum ruleaza intregul sistem la fluxul de aer cald si rece in partea din spate a masinii.
Scuze amice, dar n-ai nici o idee despre ce vorbesti... un pic de lectura nu strica inainte de a posta prostii pe aici. Era o vreme cand fanii incercau sa posteze concret, corect si mai ales informati. Atata pasiune cu care doar te lauzi si zero intentie de a intelege ceva.
tomatele sau ferrari colegu'
"Specialistii" astia de pe forum, unii sunt mai talentati ca tine, au terminat diferite facultati, au invatat si inteles lucruri pe care tu nu ai incercat niciodata sa le intelegi. Iti recomand cateva site-uri, unde nu ai nici macar curaj sa postezi pentru ca vor rade de tine si de rahaturile astea pe care le scri aici, dar macar te vor ajuta sa iti imbogatesti bagajul de cunostinte cu si despre Formula 1. Ceea ce sincer iti doresc si cred ca este un lucru foarte bun, mai ales ca te dai mare fan. Si daca tot te dai un asa de mare fan, ma gandesc ca iti place si sa te documentezi despre acest sport nu-i asa?
Sunt multe articole, multe lucruri de citit dar mai ales foarte multe lucruri de inteles, idea de baza nu este doar sa copiezi aceste pasaje ci sa intelegi ce spun acele persoane acolo.
Uite aici un link, sigur te va ajuta enorm: "http://www.youtube.com/watch?v=3dMMZqS64ZI#t=535".
Nu-s un specialist asa de mare ca tine, nu ma intereseaza sa copiez pasaje si sa nu inteleg nimic din ceea ce postez, nu ma dau nici mare fan ci doar sunt curios de tot ce tine de partea tehnica a Formulei 1. Mi-a placut atat de mult inca am facut un liceu si o facultate care mi-a deschis ochii si mintea despre foarte multe lucruri interesante, care in mare parte tin si de Formula 1. Plus sunt curios si imi place sa citesc mult, mai ales sci fi.
Si ca fapt divers, Giorgio Piola, este un foarte talentat ilustrator pe partea tehnica a Formulei 1. Ii place sa explice cam tot ce tine de un monopost si este foarte talentat in a desena explicatiile. Nu are teorii cu si despre ce face o suspensie, plus trebuia sa stii de mult ca face prezentarile de pe site-ul www.f1.com. Dar deh... nici atata nu te-a dus capul sa cauti.
Iti urez multa sanatate, dar si multa cunoastere, pentru ca ai nevoie de asa ceva. Degeaba te dai mare fan daca nu stii cat de cat ceva despre Formula 1.
P.S Nu mai emite pareri la ce postez eu pentru ca de acum inainte nici eu nu voi mai comenta sau sa imi dau cu parerea la ceea ce spui tu. Ne ignoram reciproc si treaba e rezolvata.
Dar Button are mii de kilometri de experienta intr-o masina de F1 comparativ cu Magnussen. Eu sunt in al 9 cer, nu ma asteptam ca in chiar prima zi ca pilot oficial Mclaren sa fie pe primul loc cu asa mare diferenta. Stiu ca sunt teste, dar eu zic ca este ceva apreciabil pentru Magnussen. Sa stii ca Hamilton in prima lui zi de teste in ianuarie 2007 nu a reusit acest lucru, si a testat mult mai mult pe o masina de F1 decat Magnussen inainte de a fi debuta oficial.
E relevant startul lui Kevin in F1 cu cel al lui Lewis. Aceasi echipa, echipa vine dupa un sezon slab fara nici o victorie, au aceasi varsta, sunt crescuti de Mclaren singura diferenta experienta superioara a lui Hamilton intr-un monopost de F1. Eu zic ca Magnussen va face o figura placuta. Nu va fi campion mondial, sunt constient de asta, dar se va descurca foarte bine si de multe ori il va baga pe Jenson in corzi. Daca nu mai e sarpele de Whitmarsh care sa il favorizeze pe Button, 100% Kevin il mananca la anul. Repet il sustin si pe Button e de-al nostru, dar stitii bine ca niciodata n-am fost entuziasmat de calitatile lui. Alonso si Hamilton sunt peste el.
De exemplu, sa presupunem ca plafonul e la 1.18.5xx. Cu ce ma incalzeste pe mine ca a scos Magnussen acum 1.23 ?? Ieri era Button cel mai rapid cu 1.27; era maximul? Nu. Plus ca in teste nici macar nu urmaresc toti sa scoata timp cat mai bun cum se intampla in calificari