McLaren a copiat suspensia faţă de tip pull-rod de la Ferrari

de Daniel Popescu
Joi, 31.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noul monopost McLaren utilizează o suspensie faţă de tip pullrod după modelul Ferrari şi include şi un panou care acoperă aspectul inestetic al nasului coborât în raport cu restul şasiului.

Noul monopost McLaren MP4-28, care a fost prezentat oficial în cadrul unui eveniment special care a avut loc la Woking, seamănă izbitor cu cel de anul trecut, prin prisma păstrării regulamentului tehnic.

Cu toate acestea, datele tehnice oficiale furnizate de echipa britanică, precum şi analizele realizate de publicaţiile specializate dezvăluie faptul că inginerii McLaren au introdus modificări majore pentru componentele esenţiale şi pentru şasiu.

Astfel, McLaren a renunţat la suspensia faţă de tip pushrod şi a introdus o suspensie faţă de tip pullrod care permite o performanţă mai bună din punct de vedere aerodinamic. McLaren urmează astfel modelul rivalilor de Ferrari, care au introdus suspensia faţă de tip pullrod în sezonul precedent.

Urmareste Automarket
De asemenea, McLaren utilizează în acest sezon un nas semnificativ mai coborât decât anul trecut în raport cu restul şasiului, urmând astfel exemplul tuturor celorlalte alte echipe, însă a introdus un panou care permite ascunderea efectului inestetic generat de această decizie.
Din acest motiv, la lansarea oficială partea frontală a monopostului a arătat în mare parte la fel ca anul trecut.

Presa internaţională speculează că McLaren va schimba semnificativ designul plăcilor exterioare ale caroseriei şi al sistemului de evacuare în perspectiva testelor de săptămâna viitoare de la Jerez, cele prezente pe monopostul de lansare fiind doar orientative.

Jonathan Neale, directorul executiv al echipei, a confirmat că inginerii McLaren au preferat o abordare ambiţioasă a monopostului în acest sezon.

Considerăm că în loc să rămânem în pană de idei la jumătatea sezonului vom avea mai mult potenţial de dezvoltare.

Jonathan Neale
Director executiv McLaren
"Când ai schimbări mici de regulament faci ceva conservator sau ceva mai ambiţios? De data aceasta am ales să fim mai ambiţioşi. Considerăm că în loc să rămânem în pană de idei la jumătatea sezonului vom avea mai mult potenţial de dezvoltare", a declarat el.

Un aport semnificativ la dezvoltarea noului monopost l-a avut directorul tehnic Paddy Lowe, care a lipsit însă de la evenimentul de lansare. Chiar dacă acesta a fost ofertat de Mercedes, şeful Martin Whitmarsh susţine că Lowe rămâne la McLaren în 2013 şi i-a justificat absenţa prin evitarea întrebărilor incomode ale jurnaliştilor.

"Este o certitudine că Lowe va face parte din echipă pentru încă un an. Este mai puţin cert ce se va întâmpla după aceea. Vom discuta despre asta în curând. A decis pe cont propriu că nu este potrivit să fie aici pentru că nu vrea să creeze momente neplăcute pentru echipă sau colegi.

Există un puternic interes din partea presei şi cred că este bine că Lowe se concentrează pe propriul job", a precizat el.

Via McLaren, Craig Scarborough, Autosport, Autosport

Comentarii (2)

  • "Noul monopost McLaren utilizează o suspensie faţă de tip pullrod după modelul Ferrari şi include şi un panou care acoperă aspectul inestetic al nasului coborât în raport cu restul şasiului."

    Dragilor, McLaren n-avea niciun nas coborat.
    11 1
  • @raducu
    Cei de la Automarket spun ca suspensia tip pullrod pe care Ferrari a utilizat-o anul trecut si o sa o utilizeze si anul asta, au luat-o si cei de ma McLaren. Nasul masinii 2013 este aproape la fel ca cel al masinilor 2012 lasat si URAT. Daca te uti la monopostul din 2012 nasul este lasat dar nu la fel de rau ca acum, daia au folosit panoul ca sa nu se vada urat.
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru