Cu toate acestea, Lotus a anunţat luni seară că nu va participa la această sesiune, însă va fi prezentă la a doua sesiune, care va avea loc pe circuitul din Bahrain începând din 19 februarie.
"Vom ţine monopostul sub prelată mai mult timp decât alte echipe. Am decis că nu este ideal pentru programul nostru de dezvoltare să participăm la testele de la Jerez. Este posibil să dezvelim monopostul înainte de a participa la testele din Bahrain, iar în Bahrain ar trebui să fim capabili să utilizăm monopostul în condiţii reprezentative", a declarat Nick Chester, directorul tehnic al celor de la Lotus.
Presa internaţională a speculat recent că Lotus continuă să aibă dificultăţi financiare, în ciuda semnării unui contract cu Pastor Maldonado, care va aduce aproximativ 35 de milioane de euro pe an la echipă. Totuşi, Chester insistă că refuzul de a participa la testele de la Jerez este o decizie strategică, şi nu una influenţată de lipsa banilor."Cifrele arată promiţător, iar dezvoltarea a fost pozitivă. Avem foarte puţine idei despre ce fac celelalte echipe. Este primul an al unor regulamente radical diferite, ceea ce înseamnă că toate echipele îşi dezvoltă monoposturile în moduri diferite. Cred că avem o soluţie foarte bună pentru această provocare şi sperăm să vedem asta când noul monopost E22 va porni", a adăugat el.
Anunţul vine după ce în urmă cu o lună echipa a solicitat oficial amânarea sesiunii de teste de la Jerez cu o săptămână, sub pretextul că nu are timp să finalizeze noul monopost.
Pe de altă parte, Patrick Louis , considerat al doilea om în structura de conducere a celor de la Lotus, şi-a dat demisia din funcţia de CEO pentru a prelua o funcţie de conducere la Genii Automotive, compania care deţine echipa.
Între timp, cei de la Mercedes au dezvăluit pe reţeaua de socializare Twitter că vor participa la testele de la Jerez, acolo unde vor lansa şi noul monopost W05.
"Monopostul va fi prezent în 28 ianuarie la Jerez, prima zi a testelor", a precizat echipa.
Comentarii (2)