Presa internaţională a relatat de mai mult timp că Romain Grosjean va părăsi Lotus pentru a concura la noua echipă Haas datorită perspectivei unui contract cu Ferrari pentru sezonul 2017.
Echipă americană va confirma marţi semnarea contractului cu pilotul francez, însă Lotus a fost luată prin surprindere de derularea rapidă a evenimentelor. Şeful adjunct Federico Gastaldi a admis că este o surpriză că Grosjean a ales să plece şi că echipa nu s-a gândit încă să caute un înlocuitor.
"Evident, îi aveam pe Grosjean şi Pastor Maldonado. Pentru întreaga echipă ar fi trist să-l vedem plecând pentru că a făcut parte din familie. S-a dezvoltat în direcţia bună. Este inteligent, rapid şi determinat. Acum trebuie să începem să lucrăm pentru a găsi un nou pilot", a declarat el.
Una dintre opţiunile pe care Lotus le ia în calcul este promovarea pilotului de rezervă Jolyon Palmer, despre care Gastaldi afirmă că este suficient de valoros."Palmer poate fi o opţiune.
Este un pilot bun care nu are nevoie de nicio prezentare. Este campionul din GP2, inteligent, un instrument bun pentru marketing şi este tânăr. De ce nu?", se întreabă el.Totuşi, Lotus trebuie mai întâi să rezolve problema vânzării echipei către constructorul francez Renault. Negocierile durează deja de câteva luni, iar Bernie Ecclestone a admis că situaţia trebuie clarificata cel târziu luni, 28 septembrie, întrucât altfel echipa va intra în insolvenţă.
"Dacă nu vor finaliza preluarea până luni sau dacă nu contribuie în curând cu bani... cu excepţia cazului în care Renault vine la petrecere, nu se va întâmpla", a precizat el.
Din cauza datoriilor, angajaţii Lotus nu au avut acces la zona de protocol de la Suzuka, astfel că au fost invitaţi să mănânce de către echipele rivale, în timp ce Grosjean a acordat interviuri în ploaie.
calatoresti mii de kilometri, lucrezi zi si noapte si nici de mancare nu primesti ...
- Shell dezvolta un ulei/combustibil special pentru cei de la Ferrari. Ar trebui sa lucreze si cu cei de la Red Bull, poate nu vor asa ceva. De fapt nu au fost prea interesati in trecut de asa ceva.
- pachetul este gandit pentru masina Ferrari, restul primesc pachetul standard sa zicem asa. Cei de la Red Bull vor altceva, vor un fel de pachet de uzina la pretul de "2nd hand". Ferrari sa aiba doua echipe de uzina, dar una numita Ferrari si una numita Red Bull... nu se poate.
- plus ce fac cei de la Red Bull se numeste santaj, si este evident ca comparativ cu echipe care nu au castiga nimic timp de ani buni (ma gandesc nu doar la Ferrari ci si la Williams, McLaren) si care nu au amenintat atata ca se retrag... ar arata ca cei de la Ferrari sunt seriosi pe pozitie si au renuntat la prostiile "politice" din trecut, care nu le-au adus nimic. De fapt ar arata ca isi doresc sa castige, in loc sa vorbeasca mult si degeaba.
Cred ca poza asta spune totul... despre cum merge treaba cu cei de la Renault nu-i asa?
daca RBR renunta la F1 se va gasi cine sa cumpere echipa si sa accepte conditiile Ferari,
Poate ii cumpara chiar Ferrari ... lumea F1 a vazut multe lucruri ce intrec orice imaginatie si in trecut
Daniel, nu vad de ce ar trebui sa fie Ferrari considerata vinovata pentru disparitia echipei Red Bull. Prietene, eu iti vand un bun cu anumite specificatii. Iti convine, bine. Nu iti convine, iarasi bine...du-te la altu'.
În realitate trebuie să ne mulțumim cu 3-4 constructori și să fim extremi de fericiți dacă în actualele condiții mai apare un constructor în plus.
Nu doresc să dispară absolut nici o echipă de pe grilă din contră ași dori să văd măcar 12 echipe la start în sezonul următor.
Din punctul meu de vedere constructorii de motoare ar trebui să fie obligați prin regulament să ofere echipelor de client exact aceleași specificații pentru motoare totuși în privința softului și a carburanților respectiv lubrefianților fiecare echipă ar trebui să se descurce pe cont propriu la fel ca și cu șasiul.
Motoare cu alte specificații(mai vechi sau mai slabe) ar trebui să fie livrate la un preț mai mic și doar la solicitarea expresă a clienților.
E vina lui Ecclestone că nu ajută echipele mici. Practic echipele mici sunt condamnate la ultimele locuri, până când apare un constructor care să le susțină.