Lipsa de performanţe din calificările de la Spa, o "surpriză majoră" pentru McLaren

de Daniel Popescu
Duminica, 23.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Jenson Button consideră că este o "surpriză majoră" că monopostul McLaren a fost cu o secundă mai lent decât ocupantul locul 16 în calificările de la Spa-Francorchamps.

Esential 17 este locul ocupat de Jenson Button in calificarile de la Spa-Francorchamps
1.026 secunde a fost diferenta dintre Felipe Nasr (locul 16) si Jenson Button (locul 17) in calificarile din Belgia
McLaren utilizează în Marele Premiu al Belgiei o unitate de propulsie Honda care a primit îmbunătăţiri majore în special la motorul cu combustie internă. Echipa a apelat la schimbarea a numeroase componente care a rezultat într-o penalizare colectivă inedită de 105 poziţii pe grila de start pentru Jenson Button şi Fernando Alonso, care vor lua astfel startul de pe ultima linie a plutonului.

În calificări, Button a fost cel mai rapid pilot McLaren şi a ocupat locul 17, însă diferenţa de o secundă până la poziţia a 16-a ocupată de Felipe Nasr (Sauber) l-a luat prin surprindere pe britanic.

"Ştiam că acest weekend va fi dificil, dar după antrenamente mă gândeam că suntem la o jumătate de secundă în spatele monoposturilor din faţa noastră, ceea ce oricum este foarte mult.

Când am parcurs turul am crezut că a fost bun, iar apoi mi s-a spus că sunt pe 17 la o secundă de monopostul din faţă, ceea ce a fost o surpriză majoră. Nu mă aşteptam să fim atât de departe. Nu simt că aş fi putut pilota mai bine", a declarat el.

Înaintea etapei, Honda a afirmat prin vocea directorului de motorsport Yasuhisa Arai că unitatea de propulsie introdusă la Spa-Francorchamps va avea aceeaşi putere ca şi cea furnizată de Ferrari. Totuşi, Arai a negat aceste declaraţii făcute pentru prestigioasa publicaţie Autosport.

"Nu am spus asta. Aşa cum ştiţi, am plănuit update-ul înainte de pauză de vară. A fost un program pe care l-am confirmat pe circuit şi pe bancul de probe", a explicat japonezul.

Via SkySports

Comentarii (3)

  • Ca si la precedentul update de motor Honda, sasiul McLaren nu este pregatit. Puterea suplimentara adusa de Honda nu a putut fi transpusa pe pista de sasiul McLaren. Data trecuta aceasta problema a fost rezolvata dupa 2-3 curse, astfel incat, si cu mult noroc, s-a transpus intr-un loc 5 in Ungaria.
    Principala problema a celor de la McLaren Honda pare in continuare incapacitatea celor doi parteneri de a lucra simultan in aceeasi directie, problemele de comunicare intre McLaren si Honda parand a fi la fel de grave ca lipsa de performanta a sasiului sau a motorului.
    Cu un 2015 compromis, singura sansa a parteneriatului ramane utilizarea la maxim a curselor ramase pana la finalul anului si a testelor din iarna lui 2016.
    Pentru frumusetea si placerea curselor de F1 sa speram ca anul viitor Mercedes nu vor mai fi lasati sa zburde pe cele 20-21 de circuite si sa ajungem sa sarbatorim o raritate ca victoria unui Ferrari sau RedBull.
    13 2
  • @mikahakkinen: Ai ceva informatii din cadrul echipei despre "puterea suplimentara adusa de Honda"? Pentru ca toate publicatiile serioase dau pachetul Honda la peste 120 bhp in spatele pachetului Mercedes.

    P.S. Si cine a auzit ca un fan McLaren sa se bucure de victorie Ferrari lol!
    7 4
  • Yasuhisa Arai: "In FP3, the team had planned to reduce the downforce of the car to resolve the issues of yesterday" - se pare ca nu se pupa sasiul cu motorul. Oricum, cred ca vor rezolva pana la urma. Personal nu cred ca motorul a mers la capacitate maxima. Spa si Monza sunt circuite foarte solicitante pentru motoare si mai sunt multe etape asa ca sunt niste riscuri prea mari pe care ar trebui sa si le asume.Si pentru ce? Nu se bat la titlu. Mai degraba cred ca testeaza pentru 2016. Cred ca spre final puterea va fi crescuta gradual si s-ar putea sa vedem si ceva rezultate de la McLaren Honda. Restul sunt doar speculatii.
    Se presupunea ca pachetul Honda e cu 120bhp in minus fata de Mercedes la inceputul campionatului si chiar si ei recunosteau ca motorul functiona undeva la 75% si pe masura ce fiabilitatea a fost imbunatatita au putut functiona si 100%(vezi Ungaria- e adevarat ca si specificatia circuitului ii avantaja). Mai bine asteptam si vedem ce se intampla pana la sfarsit. Pana atunci sa ne bucuram de cursa asta ca s-ar putea sa ploua si poate o sa fie cu "surprize surprize":)))
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru