Imperiul contraatacă: FIA caută motoare ieftine după ce Ferrari s-a opus reducerii preţului

de Daniel Popescu
Marti, 27.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a confirmat că va căuta un furnizor independent de motoare ieftine pentru sezonul 2017 după ce Ferrari şi-a exercitat dreptul de veto pentru a împiedica impunerea unui preţ fix pentru actualele unităţi de propulsie.

Esential 20 de milioane de euro este pretul motoarelor actuale
12 milioane de euro era pretul pe care FIA a incercat sa-l impuna
FIA a încercat să impună un preţ maxim pentru motoare începând din sezonul 2016, cu scopul de a ajuta echipele mici care se confruntă cu probleme financiare.

Propunerea a fost aprobată cu majoritate de voturi, însă Ferrari şi-a exercitat dreptul de veto pe care îl are asupra regulamentului şi s-a opus unei astfel de măsuri pentru a-şi proteja interesele financiare. Prin urmare, planul iniţial al FIA a eşuat, însă forul mondial a confirmat în această săptămână lansarea unei ofensive puternice prin căutarea unui furnizor independent de motoare ieftine pentru sezonul 2017.

"La ultima întâlnire a Grupului de Strategie, FIA a sugerat stabilirea unui preţ maxim pentru motoare şi cutii de viteze pentru echipe. Aceste măsuri au fost adoptate cu majoritate de voturi.

Totuşi, Ferrari a decis să fie împotrivă şi şi-a exercitat dreptul de veto recunoscut conform înţelegerilor care guvernează F1. FIA va iniţia o consultare cu privire la posibilitatea de a introduce un motor de client pentru 2017. În urma consultării ar putea avea loc o ofertă pentru acest motor la un preţ semnificativ mai mic decât unităţile actuale", precizează FIA într-un comunicat de presă.

În prezent, motoarele turbo V6 de 1.6 litri cu sistem ERS costă aproximativ 20 de milioane de euro pe an, în timp ce FIA intenţiona să stabilească un preţ fix de 12 milioane de euro pe an. Alternativa la aceste motoare ar putea fi unităţi biturbo V6 de 2.2 litri care vor fi modificate pentru a ajunge la un nivel asemănător cu cel al actualelor propulsoare.

Mercedes a anunţat deja că se opune unei astfel de strategii, întrucât ar submina utilizarea motoarelor introduse în 2014 din considerente de mediu şi eficienţă. "Hibrizii sunt importanţi şi este ceea ce vedem astăzi pe străzi.

Nu credem că filosofia ar trebui să fie să mergem înapoi în viitor", a precizat el.

Via FIA, Motorsport

Comentarii (17)

  • Fierari
    Dupa ce ca fac motoare proaste, mai vor si bani multi pe ele.
    12 42
  • De acord cu Ferrari
    29 9
  • atitudinea Ferrari (pe care o impartaseste si MB) este una CORECTA!!!

    adik eu produc ceva si voi sa-mi spuneti cu ce pret sa o vand???

    daca intri la Auchan le zici tu la ce pret sa vanda o paine? hai serios ...

    Forza Ferrari!
    48 7
  • Mda, la ce supermotoare sunt pot sa ceara cat vor ei. Pai cel mai simplu e sa nu le cumpere nimeni motoarele si gata. La revedere.
    17 5
  • In primul rand regulile aduse in F1 sunt supervizate de catre cei care fac ca acest sport sa existe. Si ce bine ca asa este, altfel cine stie unde s-ar ajunge sunb acest deviz de "reducerea cheltuielilor in F1". S-a vazut clar cat a evoluat acest sport in ultimii 3, 4 ani sun acest auspiciu.....
    17 1
  • E tare chestiia cuu veto la ferari. La cat au contat ei in F1 in ultimii 10 ani da. Au strans o gramada de titluri si domina total F1.
    12 27
  • @Fierari.Recunoaste ca nu fac motoare proaste deloc.Au ajuns la aproape 10-15 cai de mercedes e un progres uimitor.De la anul vor fi o adevarata amenintare nu ca anul asta.La fel si Wiliams.In plus ca e aproape poate chiar imposibil sa faci si sa vinzi un astfel de motor cu doar 12 milioane.
    22 3
  • @vasu: este singura echipa, singurul producator prezent de la inceputurile formulei 1 din 1950. Sa nu uitam asta.

    Pe de alta parte, probabil corecta decizia Ferrari de a bloca un pret minim. Pretul trebuie dictat de piata, adica mai bine ar atrage 3-4-5 producatori de motoare decat sa le limiteze pe cele actuale. Nu au decat sa se bata apoi pe clienti prin oferte.
    Introducerea a doua specificatii de motoare, 1.6 si 2.2 concomitent este o prostie, pentru ca submineaza egalitatea. Indiferent ce faci cu motoarele, niciodata nu vor reactiona la fel si de aici incolo numai complicatii.
    34 1
  • Curiozitatea mea este legata de contractul: Bernie- RB de 1 miliard de euro /10 ani. Is curios ce ii specificat in el, ca prea mult se agita batranelu pentru ei. Cand au plecat alte echipe (mai de renume decat RB) il durea undeva...
    28 0
  • mobius
    Asa ar fi normal ca furnizorul de motoare sa fie ales (dintre mai multi, fara a fi impus un numar) de catre fiecare echipa, iar preturile sa fie stabilite dupa criteriile de piata. In acelasi timp, actualul motor de 1,6 litrii a fost impus avandu-se la baza criteriul ca echipeaza un segment mare din automobilele de piata, un punct de vedere pertinent pana la urma. De inteles si argumentul ecologic. Acum insa, dupa ce toata lumea a inteles si s-a obisnuit, partial e adevarat, cu noile impuneri, dupa ce s-au facut investitii uriase pentru a se aduce la standardele F1 noile unitati, sa vi si sa bulversezi totul dupa doar trei sezoane, mi se pare cu totul absurd din toate punctele de vedere.
    16 0
  • Ha,ha,ha...
    Pot doar sa spun ca ma bucura atitudinea Ferrari,ma asteptam mai de mult sa puna piciorul in prag si sa opreasca aberatiile lui Bernie !
    15 2
  • in primul rand dreptul asta de veto nu e in regula ca uite unde ajungem, sa schimbam regulamentul si sa abandonam ideea initiala (motoare hibride eficiente) doar ca sa contracaram caposenia unei echipe
    4 14
  • Dar totusi eu nu cred ca se ajungea aici daca RBR nu avea pretentii pentru acelasi motor, carburant si software ca al celor de la Ferrari.
    11 1
  • hahaha
    Cand era fetita la red bull nu vorbeai de bernie, iti convenea, acuma...o intorci
    3 2
  • unu prost
    Cred ca McLarenMircea se sinucide dupa ce vede articolul asta. "IMPERIUL CONTRAATACA' si se refera la Ferrari nu la McLaren :)
    6 0
  • @hahaha
    Nu fii pe langa subiect.Eu nu am fost "prieten"cu Vettel. Eu mai putin cu pilotii,ca vin si pleaca,eu am "treaba"cu echipa... ;) !
    2 0
  • popicul
    Ce au obtinut cei de la FIA cu limitarea bugetelor ? Au nascut niste campionate fara esenta. La inceputul fiecarui ciclu aparea o echipa , cu o solutie revolutionara sau exceptionala (Brown GP cu difuzorul, Red Bull cu esapamentele, Mercedes cu Power Unit-urile) si prin limitarea testelor, care este parte tot din programul de reducere a cheltuielilor , si prin limitarea numarului de motoare sau cu jetoanele de acuma nu lasa pe cine poate sa incerce sa echilibreze situatia. In loc sa lase bugetul liber si sa admita a 3 a masina de echipa puternica, sa se revina la sistemul cu cele mai bune x punctaje din jumate de sezon si atunci marii pe a 3 a masina ar baga un debutant si cu ruperea clasamentului in doua se va reduce riscul ca cineva sa scape in campion inca de la jumatatea sezonului. Dar ei vor altceva , vor circ nu competitie.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru