Honda a înregistrat progrese minore în dezvoltarea motorului pe parcursul acestui sezon, astfel că McLaren este eliminată frecvent din prima parte a calificărilor şi are oportunitatea de a lupta pentru puncte doar ocazional.
Yasuhisa Arai, directorul de motorsport al producătorului japonez, a dezvăluit că principala explicaţie pentru lipsa de progres este identificarea unor probleme care nu pot fi remediate cu jetoanele pe care Honda le are la dispoziţie în acest sezon. Îmbunatăţirile necesită o schimbare radicală a arhitecturii motorului, iar acest lucru vizează în special sistemele MGU-K şi MGU-H de recuperare a energiei.
"Viteza nu este atât de bună pentru că eliberăm mai puţină putere pe liniile drepte. Am descoperit deja punctul slab al unităţii de propulsie, aşa că am inceputem să lucrăm la dezvoltarea pentru sezonul următor. Punctul slab este eliberarea puterii. Este foarte dificil din cauza designului. Sigur, vrem să schimbăm asta pentru anul viitor, dar în primul rând vrem să obţinem progrese mici ale eliberării de putere la fiecare cursă", a declarat el.Arai a adăugat că sistemul MGU-K reprezintă principala problemă, în special pentru că motorul cu combustie internă are valori apropiate de cel furnizat în prezent de Renault.
"Sper să dăm tot ce avem mai bun în restul sezonului. Vrem să folosim jetoanele la următoarele curse. Depunem multe eforturi pentru a obţine mai multă putere şi să oferim mai mult control ambii noştri campioni, dar din păcate nu este vorba doar despre caii putere, ci şi despre eliberarea energiei din partea sistemului MGU-K", a adăugat el.
Relaţia dintre McLaren şi Honda a devenit tensionata în ultima perioadă. Presa britanica susţine că McLaren a solicitat în scris demisia directorului cde motorsport.
Via Motorsport
Comentarii (7)