Hamilton va pleca din pole la Montreal din faţa lui Rosberg. Vettel, doar locul 16!

de Daniel Popescu
Sambata, 06.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a obţinut pole position-ul pentru Marele Premiu al Canadei după ce i-a învins pe Nico Rosberg şi Kimi Raikkonen, în timp ce Sebastian Vettel a fost eliminat în prima parte a calificărilor.

Esential 0.309 secunde a fost diferenta dintre Lewis Hamilton si Nico Rosberg in calificari
0.621 secunde i-a despartit pe Lewis Hamilton si Kimi Raikkonen in calificari
Lewis Hamilton a obţinut sâmbătă pe circuitul de la Montreal al şaselea pole position din acest sezon după ce a fost cronometrat cu 1:14.393.

La fel ca în cea mai mare parte a debutului de campionat, cel mai important rival al său a fost coechipierul său de la Mercedes, Nico Rosberg, care s-a poziţionat pe locul doi la circa trei zecimi de secundă în spate.

Kimi Raikkonen a profitat de o problemă tehnică a lui Sebastian Vettel pentru a-şi învinge pentru prima oară coechipierul în calificări în 2015, iar pilotul Scuderiei Ferrari va pleca astfel de pe locul trei din faţa lui Valtteri Bottas de la Williams.

Lotus a obţinut cel mai bun rezultat în calificări din acest an datorită puterii furnizate de motorul Mercedes, astfel că Romain Grosjean şi Pastor Maldonado vor lua startul de pe poziţiile cinci şi şase. Cei doi au oferit şi cel mai picant moment din Q3, întrucât au fost trimişi simultan pe circuit şi au fost aproape de un acroşaj în pitlane.

Nico Hulkenberg a ocupat locul şapte pentru Force India în faţa celor doi piloţi Red Bull (Daniil Kvyat şi Daniel Ricciardo) şi a coechipierului său, Sergio Perez.

Q2: Alonso, eliminat în a doua parte

Marcus Ericsson a poziţionat monopostul Sauber pe 13 în faţa lui Fernando Alonso de la McLaren.


Toro Rosso a fost prima echipă sub linie în Q2 prin Carlos Sainz Jr şi Max Verstappen. Olandezul în vârstă de 17 ani va pleca însă de pe ultima poziţie ca urmare a penalizării de 15 locuri primită pentru accidentul de la Monaco şi schimbarea motorului.

Celelalte şapte poziţii rămase din penalizare vor fi convertite într-o penalizare de 10 secunde de tip stop and go în timpul cursei.

Marcus Ericsson a poziţionat monopostul Sauber pe 13 în faţa lui Fernando Alonso de la McLaren, care a fost mai rapid doar decât Felipe Nasr.

Q1: Vettel şi Massa, eliminaţi din cauza unor defecţiuni tehnice

Sebastian Vettel a suferit o defecţiune tehnică la sistemul MGU-H şi a fost nevoit să petreacă aproape toată sesiunea la boxe.


Prima parte a calificărilor a fost plină de surprize. Sebastian Vettel a suferit o defecţiune tehnică la sistemul MGU-H şi a fost nevoit să petreacă aproape toată sesiunea la boxe, iar germanul a avut timp pentru numai două tururi rapide. Deşi a fost echipat cu pneuri supersoft, pilotul Scuderiei Ferrari a obţinut doar locul 16 şi a fost primul sub linie la finalul Q1.

Din spatele său va pleca Felipe Massa, care a raportat o problemă la motorul Mercedes al monopostului Williams pe tot parcursul sesiunii. Deloc surprinzător, Manor au fost cei mai lenţi în această sesiune, însă Roberto Merhi a reuşit în premieră să-l învingă pe coechipierul său Will Stevens.

Jenson Button nu a putut participa la calificări din cauza unei defecţiuni tehnice la motorul Honda al monopostului McLaren suferită în finalul ultimei sesiuni de antrenamente.

Canada - Rezultate calificări:

Loc Pilot Echipa Timp Diferenta
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m14.393s -
2 Nico Rosberg Mercedes 1m14.702s 0.309s
3 Kimi Raikkonen Ferrari 1m15.014s 0.621s
4 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m15.102s 0.709s
5 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1m15.194s 0.801s
6 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m15.329s 0.936s
7 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m15.614s 1.221s
8 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1m16.079s 1.686s
9 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m16.114s 1.721s
10 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m16.338s 1.945s
11 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1m16.042s -
12 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m16.262s -
13 Fernando Alonso McLaren/Honda 1m16.276s -
14 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m16.620s -
15 Sebastian Vettel Ferrari 1m17.344s -
16 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m17.886s -
17 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 1m19.133s -
18 Will Stevens Marussia/Ferrari 1m19.157s -
19 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m16.245s -
20 Jenson Button McLaren/Honda - -

Marele Premiu al Canadei va avea loc duminică cu începere de la ora 21:00, ora României. 

Marele Premiu al Canadei la TV

În România, Marele Premiu al Canadei se va desfăşura seara, întrucât diferenţa de fus orar dintre cele două ţări este de şapte ore.

Drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de postul Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV. Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL (limba germană) sau Duna (limba maghiară).

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV Internet
Antrenamente 1 vineri, 5 iunie 17:00 -
Antrenamente 2 vineri, 5 iunie 21:00 -
Antrenamente 3 sambata, 6 iunie 17:00 -
Calificari sambata, 6 iunie 20:00 DolceSport, RTL, Duna Telekom TV
Cursa duminica, 7 iunie 21:00 DolceSport, RTL, Duna Telekom TV

▶ Formula 1 în 2015. La TV, pe telefoane, tablete, laptopuri şi calculatoare: unde poţi vedea în direct cursele din Marele Circ

Comentarii (18)

  • bravo kimi! a luat locul 3 chiar si cu derapajul ala de raliu.
    maine trece pe 2 la start.
    6 5
  • avand in vedere ca nimeni nu comenteaza, sparg eu ghiata in ”acekasi spirit”: la conferinta de presa Kimi statea pe un scaunel de gradinita? :)
    2 3
  • de pe 15 ia startul Vettel,maine castiga Merc abandoneaza
    4 4
  • cum ia el alonso cu o masina de locul 13 locul 13. Button ar fi luat 11, dar alonso o piloteaza 110% si ajunge pe 14
    17 25
  • JugaruGabi
    Latest news: Vettel has been handed a 5 place grid penalty for the race - will be starting from 19th.

    SkySports - Twitter.
    6 0
  • JugaruGabi
    Motiv, depasire pe steaguri rosii.
    4 0
  • nu e grija, ne-a inchis gura la toti cu rezultatele. Se pare ca, cu o masina de locul 13 nu mai ia locul 5 saracutul... sau poate ca masina aia chiar de locul 5 era iar cu masina cu care alo lua 2 ham lua 1 ...
    12 15
  • A supt-o Alfonso-n chec ... se vede talentul , incep sa i se vada cu adevarat abilitatile de pilot nemaivazaut ... de unde ... era un jeg de politician si isi lua echipa dupa el sa-i cante ode , si el era cam tilicar . Acolo e nivelul lui si din nefericire si pentru Honda ... acolo este si nivelul lor acum . Trebuie sa imbunatateasca pe langa fiabilitate (ce texte de amatori au pilotii , atat nasture cat si alfonso) si puterea . Token-urile se folosesc pentru imbunatatiri , nu si pentru fiabilitate si siguranta . La cele din urma ai liber la dezvoltare conform regulamentului FIA 2015 .
    10 14
  • Florin
    Noroc cu Alonso ca mai comenteaza cineva. Ma intreb cand va incepe sa ajunga pe locurile din fata ce vor mai face haterii de aici, se vor spanzura? McLaren a facut un pas inainte dar mic. Merg mult mai lent decat si-au planificat. Au inceput sa treaca in Q2 desi cum era momentul de q1. Cu fiabilitatea stau rau de tot. Au cele mai multe abandonuri de pe grila! :)
    10 5
  • Florin
    După rezultatele din calificări din Canada se pare ca si Ferrari si McLaren au folosit jetoanele mai repede ... la Monaco într-un cazino la păcănele :))
    6 4
  • alonso a obtinut locul 13 in conditiile in care nici vettel nici massa nu s-au putut "onora" de sarcinile de calificari, iar verstappen penalizat.oricum.slabut mclaren.surpriza placuta lotus insa
    7 4
  • ce sa intamplat cu vettel ,stie cineva?
    1 0
  • F1 este un sport complex. Abilitatile tehnice ale monopostului conteaza mai mult decat aportul pilotului. S-a vazut in calificarile ieri avandu-i pe Vettel si Massa drept exemplu. Au semnalat amandoi o lipsa de putere. In conditii normare viteza maxima era de aprox 335 km/h. Dupa ce au intervenit problemele au atins o viteza max de 323 km/k...cu 1 km/h mai mult decat Alonsa care la randului lui a atins max 322. Si ce au facut? S- au calificat imediat in urma lui. Deci nu mai blamati pilotii ci materialul tehnic. E usor sa vb din fata monitorului fara gram de abilitati tehnice, sportive sau sacrificii. un iubitor adevarat al F1 ar respecta toti pilotii de pe grila chiar daca ar avea un favorit anume. Cei ce comenteaza doar pentru a blama pitotii nu sunt demni de a fi luati in seama.
    12 2
  • Calificarile de ieri au fost foarte animate mai ales daca ne uitam la cei de la Lotus si Force India care au intrat in Q3, cu ambele masini. Si cei de la Ferrari si Williams ar fi fost acolo dar Vettel si Massa au avut probleme cu MGU-K-ul si au pierdut vreo 150-200 bhp, de aia nu au intrat nici pe supersoft in Q2. Cei de la Ferrari s-au prins de problema lui Vettel chiar in primul tur facut de acesta si nu s-a putut rezolva problema pana la finalul lui Q1, iar Massa a pierdut puterea adusa de componenta, chiar in turu lui rapid.

    Dar Vettel a reusit "performanta" de a mai primi o penalizare de 5 pozitii, astfel incat va pleca ultimul de pe grila, pentru ca a depasit un monopost Manor sub steagul rosu. Mai prost nu se putea, daca era pe locul 11 era ceva dar de pe 20... eh sa vedem ce face diseara. La fel si Massa, era suparat rau de aceste probleme, mai ales ca monopostul se muleaza pe acest circuit.

    Rosberg s-a prins a de ultimul lui tur, cica a nimerit un set de pneuri mai proaste decat celelalte folosite, dar oricum lupta prntru prima linie tot intre baietii de la Mercedes s-a dat.

    Oricum faptul ca un pilot a folosit deja a cincea unitate, iar macar 5 alti piloti sunt la unitatea nr. 4, inainte de jumatatea sezonului este pur si simplu dezamagitor pentru motoristii din F1.
    11 0
  • Vettel problema la MGU-H, apoi 5 locuri penalizare deoarece in FP3 a depasit sub steag rosu.
    4 0
  • @nae

    tocmai, un monopost F1 este prea complex ca sa cadem in capcana de a spune ca daca Vettel/ Massa au avut viteza maxima de 323 iar alonso 322 era normal ca Alonso sa fie in urma lor! ai spirit de obs dar interpretarea e eronata... ca idee generala, monopsturile celor doi aveau anumite setari care nu au putut fi valorificate de puterea redusa a motorului. nu stim ce apasare aerodinamica au avut fiecare, nu stim demultiplicarea treptelor de viteza, nu stim ce cuplu au pierdut cei doi (afectandu-i la iesirea din virajele lente mai ales) etc.
    3 0
  • @iungerulol
    exact. Are alonso ocazia sa ne arate ce poate. In trecut era vaitat ca are masina de locul 15 dar o aduce el nemaipomenit pe 5. E, acum are chiar una de locul 15. Sa-l vedem ce face cu ea
    exact, politician tilicar
    3 6
  • Oricum ar fi fetel e mare! Cu o masina de top pleaca astazi in urmarirea titlului! 4 titluri!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru