Astfel, pneul stânga-faţă al monopostului lui Hamilton avea o presiune cu 0.3 PSI mai mică, în timp ce cauciucul similar al lui Rosberg avea o presiune cu 1.1 PSI sub limita impusă de producătorul italian.
Cu toate acestea, comisarii de cursă au ajuns la concluzia că Mercedes nu a comis nicio greşeală în privinţa presiunii pneurilor, astfel că nu a dictat nicio sancţiune împotriva lui Hamilton.
"Comisarii determină că presiunea era la valoarea minimă recomandată de Pirelli în momentul în care au fost montate pe monopost.
Husele de pneuri au fost deconectate de la sursa de curent conform procedurilor normale, iar pneurile aveau o temperatură semnificativ mai mică decât temperatura maximă permisă pentru huse în momentul în care FIA a efectuat măsurători pe grilă şi diferite semnificativ de temperaturile altor monoposturi. Comisarii decid să nu ia nicio măsură", precizează forul mondial într-un comunicat de presă.O presiune mai mică în pneuri oferă o aderenţă mai bună, însă Hamilton insistă că diferenţa de numai 0.3 PSI înregistrată pe un singur pneu nu i-a permis să obţină niciun avantaj real în termeni de performanţă.
"Nu a avut niciun efect asupra monopostului. O diferenţă atât de mică într-un pneu nu face nimic. Trebuia să fie o jumătate sau 1 PSI pentru a face diferenţa, în special dacă este vorba despre un singur pneu. Dacă era vorba de toate pneurile, poate puteau exista argumente. Până la urmă, nu asta este motivul pentru care am câştigat. Am câştigam pentru că am fost cei mai rapizi", a declarat Hamilton.
Ultimele tururi ale cursei au fost tensionate după ce Hamilton a primit instrucţiuni de la boxe să construiască un avans cât mai mare în faţa lui Sebastian Vettel.
Ideea a fost ca britanicul să termine cursa cu un avans de cel puţin 25 de secunde pentru ca, în cazul unei penalizări standard de 25 de secunde în clasamentul cursei, să păstreze victoria. În cele din urmă, britanicul l-a învins pe pilotul Scuderiei Ferrari cu 25.042 secunde. Totuşi, exista pericolul ca Hamilton să fie exclus din clasament, caz în care victoria i-ar fi revenit lui Vettel.Via FIA
dar, regulile ar trebui respectate asa cum sunt
Ferarii
Cocalarii
E doliu!
Pentru specialist un pneu mai moale, unul singur, pe o anumita roata inseamna enorm.
Puteti proba, si veti simti diferenta, in mod sportive de conducere.
Daca taceai, filozof ramaneai....