Pilotul echipei Mercedes a fost cronometrat cu 1:59.431 cu pneurile de ploaie şi a fost suficient de rapid pentru a obţine al doilea pole position consecutiv în acest sezon.
Britanicul l-a devansat pe Sebastian Vettel cu numai 0.055 secunde, performanţa germanului fiind cu atât mai importantă cu cât Red Bull Racing a fost nevoită să-i reseteze motorul în prima parte a calificărilor în urma unei defecţiuni tehnice.
Emoţii pentru Alonso
Nico Rosberg a reuşit în ultimele secunde să ocupe locul trei pe grila de start, în timp ce Ferrari a arătat progrese evidente comparativ cu Australia. Fernando Alonso a obţinut locul al patrulea la mai puţin de o secundă în spatele lui Hamilton, în timp ce Kimi Raikkonen a terminat sesiunea pe poziţia a şasea.
Promovarea lui Alonso în ultima parte a calificărilor a fost sub semnul întrebării după un acroşaj cu Daniil Kvyat în Q2. Venit din spate, rusul a frânat târziu în spatele pilotului Ferrari şi a abordat următorul viraj pe interior, însă Alonso nu l-a văzut şi cei doi s-au lovit. În urma impactului, Alonso şi-a avariat suspensia stânga-faţă, însă mecanicii au reuşit să remedieze defecţiunile, mai ales că sesiunea a fost întreruptă câteva minute. Incidentul va fi analizat de comisari, însă este puţin probabil că vreunul dintre cei doi piloţi să fie penalizaţi.
Între cei doi piloţi Ferrari s-a intercalat Daniel Ricciardo de la Red Bull Racing, în timp ce Nico Hulkenberg a fost al şaptelea pentru Force India.
Speranţele celor de la McLaren de a progresa cu o jumătate de secundă pe tur la Sepang nu s-a concretizat, întrucât pe ploaie Kevin Magnussen şi Jenson Button au terminat pe locurile opt şi, respectiv, 10. Între cei doi s-a intercalat Jena-Eric Vergne de la Toro Rosso.Williams, eliminaţi cu ambii piloţi în Q2
Pe o ploaie care a necesitat utilizarea pneurilor de ploaie cu dungă albastră, Daniil Kvyat (Toro Rosso) a fost primul pilot sub linie, urmat de Esteban Gutierrez de la Sauber.
Williams a fost eliminată cu ambii piloţi, confirmând încă o dată lipsa de performanţe pe circuit umed, astfel că Felipe Massa şi Baltteri Bottas vor pleca doar de pe locurile 13 şi, respectiv, 15.
În plus, Bottas riscă să fie penalizat pe grila de start din cauza unui incident petrecut în a doua parte a calificărilor. Comisarii de cursă îl investighează pe pilotul finlandez pentru blocarea lui Daniel Ricciardo de la Red Bull într-un tur rapid pe linia dreaptă de start-sosire.
Update: Bottas a fost penalizat cu trei poziţii pe grila de start pentru blocarea lui Ricciardo şi va pleca în cursa de pe locul 18. În plus, finlandezul a primit două puncte de penalizare pe superlicenta de pilot. Conform noului regulament sportiv, dacă va ajunge la 12 puncte de penalizare va fi suspendat o cursă.
Între cei doi piloţi Williams s-a intercalat Sergio Perez de la Force India, în timp ce Romain Grosjean a fost cel mai lent în Q2 şi va pleca de pe 16, după ce a ieşit în decor în ultimul tur rapid.
Maldonado şi Sutil, eliminaţi în Q1
Singurii piloţi ai echipelor cu tradiţie eliminaţi în prima parte au fost Pastor Maldonado, care continuă weekendul modest pentru Lotus, şi Adrian Sutil, unul dintre concurenţii echipei Sauber. Deloc surprinzător, ultimele două linii ale grilei de start sunt ocupate de Marussia şi Caterham.
Locul 22 îi revine lui Marcus Ericsson, care a ieşit în evidenţă printr-un accident după ce a pierdut spatele monopostului în ultimul minut al primei părţi şi a spulberat un panou de pe marginea pistei pe care era afişată distanţa până la următorul viraj.
Marele Premiu al Malaysiei va avea loc duminică, cu începere de la ora 11:00, ora României, şi va putea fi urmărit în direct pe posturile de televiziune Dolce Sport, RTL şi M1.
În noaptea de sâmbătă spre duminică, România va trece la ora de vară, astfel că ora 03:00 va deveni ora 04:00.Malaysia - Rezultate calificări:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m59.431s 2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m59.486s +0.055s 3. Nico Rosberg Mercedes 2m00.050s +0.619s 4. Fernando Alonso Ferrari 2m00.175s +0.744s 5. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 2m00.541s +1.110s 6. Kimi Raikkonen Ferrari 2m01.218s +1.787s 7. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 2m01.712s +2.281s 8. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 2m02.213s +2.782s 9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 2m03.078s +3.647s 10. Jenson Button McLaren-Mercedes 2m04.053s +4.622s Q2 cut-off time: 1m36.811s Gap ** 11. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 2m02.351s +3.310s 12. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 2m02.369s +3.328s 13. Felipe Massa Williams-Mercedes 2m02.460s +3.419s 14. Sergio Perez Force India-Mercedes 2m02.511s +3.470s 15. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 2m02.756s +3.715s 16. Romain Grosjean Lotus-Renault 2m02.885s +3.844s Q1 cut-off time: 2m01.689s Gap * 17. Pastor Maldonado Lotus-Renault 2m02.074s +4.891s 18. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 2m02.131s +4.948s 19. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 2m02.702s +5.519s 20. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 2m03.595s +6.412s 21. Max Chilton Marussia-Ferrari 2m04.388s +7.205s 22. Marcus Ericsson Caterham-Renault 2m04.407s +7.224s
Toti pilotii au strategii si setari diferite pentru cursa uscata si umeda. Setarile se fac rapid. Cand trec pe la pit asta fac, modifica ce e de modificat. Unde mai pui ca stiau toti dinainte de calificari cum va fi pista.
ps: esti unul din cei cu multe conturi si plin de idei profesioniste care tot scriu pe aici; pacat ca nu ai scris depe unul din acele conturi. Si de ce ai facut asta? Ca sa sprijini ideea ca Vettel e tot slab ha? Mai multa atentie cand deschizi gura ca pica pe tine ...
Mirciulica, ce mai zice amicul tau, Teddy Kravitz??? Are you still the fastest car on the track?
Imi sustin PRESUPUNEREA. Gandindu-ma la tine (cel care postezi sub diferite nume) nu am niciun dubiu vis-a-vis de inteligenta ta redusa!
Am o intrebare: TU IN VIATA TA REALA AI PRIETENI?
The process has started... we are building an empire... you can't stop it...
Cu o setare de uscat pe o ploaie intensa nici macar nu pastrezi masina pe circuit, te tarasti cel mult (ps: de aceea a fost Glock asa de usor depasit de multi in ultimul tur de la Interlagos 2008 - a ramas pe pneuri de uscat ca mai era foarte putin din cursa, dar ploaia s-a intensificat rapid si nu i-a tinut strategia)
E posibil ca din cauza ca esti presat de timp sa nu poti aduce chiar toate modificarile de la o setare de uscat la una de ploaie dar ieri nu a fost cazul ca a fost ploaie tot timpul. E cazul atunci cand te surprinde ploaia in timpul cursei, o ploaie care se intensifica rapid. Atunci vor intra toti, vor pune pneuri de ploaie, vor modifica unghiul aripilor + alte cateva setari care se pot face rapid fara sa intre cu masina in garaj. Rezultatul este o setare de ploaie, nu cea mai buna dar DE PLOAIE.
ps: brake bias poate fi schimbat chiar de pe pista de catre pilot