Echipat cu pneuri de ploaie ca urmare a averselor care au căzut asupra circuitului de la Melbourne încă din prima parte a sesiunii, pilotul echipei Mercedes a fost cronometrat cu 1:44.231 şi a obţinut astfel primul pole position al noului sezon.
Britanicul l-a învins însă în ultimele secunde pe Daniel Ricciardo, care a produs astfel marea surpriză a calificărilor, însă acesta a preferat pneurile intermediare la ultima ieşire pe circuit.
Australianul a obţinut în faţa propriilor suporteri cea mai bună performanţă a carierei la volanul unui monopost Red Bull Racing afectat de numeroase defecţiuni tehnice în teste. Aflat la debutul pentru cvadrupla campioană mondială, Ricciardo a avut un parcurs fără greşeală pe tot parcursul calificări şi l-a dominat categoric pe mult mai titratul sau coechipier Sebastian Vettel, eliminat încă din partea a doua.
Debut spectaculos pentru doi debutanţi
Mercedes şi-a adjudecat şi locul trei prin Nico Rosberg, în timp ce Kevin Magnussen a debutat în Formula 1 cu un loc patru pentru McLaren, semnificativ mai bun decât coechipierul său Jenson Button, eliminat în Q2.
Ferrari s-a mulţumit doar cu un loc cinci prin Fernando Alonso, în timp ce Toro Rosso a impresionat prin locurile şase şi opt obţinute de Jean-Eric Vergne şi debutantul Daniil Kvyat. Între cei doi s-a intercalat Nico Hulkenberg de la Force India, în timp ce Williams nu a confirmat aşteptările pozitive şi a obţinut doar locurile noua şi 10 pe grilă prin Felipe Massa şi Valtteri Bottas. Finlandezul va pleca însă doar de pe locul 15 ca urmare a unei penalizări de cinci poziţii primite pentru schimbarea cutiei de viteze după ultima sesiune de antrenamente.
Ploaie de surprize: Button, Raikkonen şi Vettel, eliminaţi în Q2
Strategiile echipelor au fost bulversate de o ploaie scurtă apărută la finalul primei părţi, motiv pentru care a doua parte a calificărilor s-a desfăşurat pe un circuit umed. Într-o astfel de situaţie, surprizele au fost inevitabile, iar Jenson Button a fost primul sub linie la volanul monopostului McLaren, dar va pleca de pe 10 după penalizarea lui Bottas.Kimi Raikkonen a stabilit doar al 12-lea timp, însă oricum nu ar fi putut participa în Q3 după ce a derapat şi s-a lovit frontal de zidurile de pe marginea circuitului.
Marea surpriză a fost însă eliminarea prematură a campionului Sebastian Vettel (locul 13, dar promovat pe 12), care a avut probleme de stabilitate cu monopostul Red Bull şi nu s-a ridicat la înălţimea coechipierului său. În spatele germanului s-au plasat Adrian Sutil (Sauber) şi Kamui Kobayashi, care a reuşit să ajungă în Q2 cu monopostul Caterham deşi nu a parcurs niciun tur în antrenamentele de vineri. Cel mai lent în această secvenţă a fost Sergio Perez de la Force India.
Lotus, cei mai lenţi în prima parte
Deloc surprinzător, Lotus a fost principala victimă în prima parte a calificărilor. Pastor Maldonado nu a efectuat niciun tur cronometrat, în timp ce Romain Grosjean a fost cu aproape trei secunde mai lent decât timpul necesar pentru a progresa înainte de a ieşi în decor.
Primii sub linie au fost însă piloţii echipei Marussia, Max Chilton şi Jules Bianchi, care vor pleca de pe locurile 17 şi 18, în timp ce Esteban Gutierrez a fost al 19-lea, dar va pleca de pe ultima poziţie a grilei după ce a primit o penalizare de cinci poziţii pentru înlocuirea cutiei de viteze a monopostului Sauber. Pe lângă piloţii Lotus, de aceasta retrogradare va profita şi Marcus Ericsson, care a stabilit al 20-lea timp pentru Caterham.
Australia - rezultate calificări
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m44.231s 2. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m44.548s +0.317s 3. Nico Rosberg Mercedes 1m44.595s +0.364s 4. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m45.745s +1.514s 5. Fernando Alonso Ferrari 1m45.819s +1.588s 6. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m45.864s +1.633s 7. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m46.030s +1.799s 8.Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m47.360s +3.129s 9. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m48.079s +3.848s 10. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m48.147s +3.916s Q3 cut-off: 1m44.331s ** 11. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m44.437s +2.173s 12. Kimi Raikkonen Ferrari 1m44.494s +2.230s 13. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m44.668s +2.404s 14. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m45.655s +3.391s 15. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m45.867s +3.603s 16. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m47.293s +5.029s Q2 cut-off: 1m34.274s *** 17. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m34.293s +4.118s 18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m34.794s +4.619s 19. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m35.117s +4.942s 20. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m35.157s +4.982s 21. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m36.993s +6.818s 22. Pastor Maldonado Lotus-Renault
Marele Premiu al Australiei la TV
Din cauza diferenţei de fus orar, Marele Premiu al Australiei se desfăşoară la primele ore ale dimineţii. Începând din acest sezon, drepturile TV ale Formulei 1 pentru România au fost preluate de Dolce Sport, însă calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL, M1 sau RAI Uno. Postul Dolce Sport poate fi recepţionat şi pe internet, transmisiunile fiind gratuite pentru clienţii Romtelecom şi contracost pentru utilizatorii altui furnizor de servicii de date.
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 14 martie | 03:30 | - |
Antrenamente 2 | vineri, 14 martie | 07:30 | - |
Antrenamente 3 | sambata, 15 martie | 05:00 | - |
Calificari | sambata, 15 martie | 08:00 | Dolce Sport, RTL, M1, RAI Uno |
Cursa | duminica, 16 martie | 08:00 | Dolce Sport, RTL, M1, RAI Uno |
Interesant rezultatul RBR si McLaren&Williams. MB este acolo unde trebuie :)
Comentatorii Dolce Sport, oameni buni, inteleg ca vreti sa faceti un bine dar vrem sa auzim comentariile pilotilor, declaratiile lor, comunicarile radio. Opriti-va din vorbit cand vine un comunicat radio, etc... Faceti si voi ca si cei de la tvr, de vorbeau intr-una si nu auzeam esentialul, inteleg ca sunteti la inceput dar invatati din greseli.
Diferenta este extraordinar de mare. La Sky transmisiunea este extrem de dinamica, iar cantitatea de informatii este cu mult mai mare decat ce pot oferi cei din Romania care comenteaza din studio cursa.
Singurele minusuri la Sky - pe care ii urmaresc pe internet - sunt calitatea mai slaba a imaginii si intarzierea de 5-6 secunde fata de transmisiunea de la TV.
Sunt entuziasmat de prestatiile lui Ricciardo si Magnusen. Speram mai mult de la Sutil, Perez si Massa.
Regret situatia in care se afla Lotus.
Sper ca anul asta, la finalul campionatului, Kimi si Rosberg sa se afle in fata colegilor lor de echipa.
Va doresc tuturor vizionare placuta a compionatului de anul asta.
In afara de asta inca nu avem ce ne-am dorit: o imagine mai clara in legatura cu unde se afla fiecare. A plouat iar asta transforma totul in loterie, circuitul avand aderenta diferita de la un minut la altul. Iar cursa e o alta mare necunoscuta
Atunci mai putin perfecta? Mai mult? Sau cum? o_O
- nu ma "excita" deloc sunetul noilor motoare
- mi se pare extrem de trist ca Michael Schumacher a iesit in felul asta din scena. Personal nu cred ca voi putea scapa vreodata de sub impresia puternica pe care a lasat-o acest om asupra mea de-a lungul carierei sale din F1, cariera pe care am urmarit-o de la prima cursa.
ps: se vor descurca, sunt piloti buni, au nevoie de putin timp pentru adaptare. Din ce am vazut onboard sunt fooarte precauti, bine, a si plouat
il gaseste batranetea rosu si nesatisfacut; o adevarata telenovela :)))))
Chiar sper sa nu fie asa,dar pare ca asta e directia....
De ce nu 3 secunde, doua secunde mai rapid monopostu pentru Rccci si 3 pentru Vettel
Si Alonso al tau era odata plutonist, a avut sansa si s-a afirmat. Apoi a mai trecut prin pluton si el. Stii de ce pierde Ferrari? Ca nu are curaj. Nu are curaj sa mizeze fie si macar pentru un an pe piloti tineri, ia tot din astia terminati. Cu cat inaintezi in viata esti mai lent, si pentru om de rand in activitatile zilnice, daramite in F1 la varf
Un Mclaren in fata unui Ferrari. Cam asa stau treburile.
Deja ma fac fan Ricciardo
Mi-e ciuda ca si daca Vettel era mai rapid ca Button, tot se califica Button in Q3. Acuma stau cu emotii pentru Magnussen, sa nu fie penalizat, pt ca nu a incetinit sub steag galben.
Si maine va fi o cursa foarte frumoasa pacat ca o so o vedem la 480p pe internet .RUSINE DIGI !!!!!!
In calificari pe uscat anumite echipe au facut ture din start pe soft-uri, in timp ce altii au incercat si medium-ul. La fel si cu pneurile de ploaie. Sunt multa de vazut maine cu siguranta :P
cei mai buni sa castige
Iar vb prostii. Nu are nimeni treaba cu Alonso pentru steag galben. Nu a fost intr-adevar implicat in nici un incident de acest gen, ci pentru ca l-a blocat pe Gutierez pe circuit. Ce are sula cu prefectura Grosjeane?
Punctele se aduna duminica. Sunt sigur ca maine nu vor termina cursa cativa piloti, unii de top.
E doar inceputul unui campionat lung. Sa vedem cum vor evolua lucrurile dupa Australia...
Let me alone... because... we are building an empire...
#fler1 si in calificari nu ai nevoie de piloti sau asta e si scuza ta?
Vezi bine ca am spus ca Magnussen penalizat si Alonso scapa. Dar nu fost asa pentru ca au scapat amandoi, a fost bine si pentru Alonso nu doar pentru Magnussen.
Hai la culcare ca maine va treziti de vreme.
Maine te voi umili. Pregatesc artileria grea.
P.S. Cu unii ferraristi pot sa intretin o discutie amicala si imi voi concentra "atentia" asupra domnului Romanin
Concret, ei sustin ca Vettel nu a avut toata puterea disponibila, ceea ce pare greu de crezut avand in vedere ca avea probleme de control cu masina, mai degraba decat de viteza propriu-zisa. Totusi, parerea mea e ca ceva probleme tot a avut el (mai degraba putere fluctuanta - probabil tot o eroare de soft) - e foarte improbabil ca Ricciardo (sau oricine altcineva) sa fie cu 2 secunde pe tur mai rapid decat Vettel, mai ales ca ieri in FP1 si FP2 erau foarte apropiati.
Go Kimi!
Forza Rossa!
vrem ambele masini Ferrari pe podium!
You should shut up... because we are building an empire...
Salutare amice :)
Cu Alonso aveti sanse la podium, dar Kimi e mult prea departe :D