Lewis Hamilton a profitat la maxim de pole position-ul obţinut sâmbătă pentru a genera un avans de aproximativ două secunde în faţa coechipierului său Nico Rosberg pe parcursul primului stint cu pneuri soft.
Trecerea la pneuri medium a fost de asemenea o simplă formalitate pentru pilotul echipei Mercedes, care şi-a păstrat cu lejeritate prima poziţie cu un avans consistent de peste trei secunde şi a început astfel sezonul cu o victorie facilă. Astfel, după greşelile comise în calificări care l-au împiedicat să lupte pentru pole position, Rosberg a fost nevoit să se mulţumească cu locul doi.
Vettel a câştigat duelul cu Massa pentru podium
O greşeală comisă în calificări l-a împiedicat pe Sebastian Vettel să obţină locul trei pe grilă, însă pilotul Scuderiei Ferrari şi-a luat revanşa în cursă. La start, Felipe Massa şi-a păstrat locul trei obţinut în calificări, însă Williams a adoptat o strategie greşită la unica intrare la boxe.Brazilianul a efectuat trecerea de la cauciucuri soft la medium în turul 23 şi a rămas blocat în spatele lui Daniel Ricciardo, ceea ce i-a permis lui Vettel să obţină locul trei în momentul în care a schimbat la rândul său pneurile patru tururi mai târziu. Ulterior, germanul şi-a consolidat poziţia şi a păstrat în permanenţă cel puţin două secunde în faţa brazilianului, reuşind astfel să debuteze la Ferrari cu un podium, în timp ce Massa s-a mulţumit doar cu locul patru.
Lewis Hamilton, Nico Rosberg and Sebastian Vettel complete the podium: http://t.co/TOt4janaDt #SkyF1 #AustralianGP pic.twitter.com/kxJjoOwCVo
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) March 15, 2015
Felipe Nasr, revelaţia cursei cu locul 5
Felipe Nasr poate fi considerat marea revelaţie a Marelui Premiu al Australiei. Aflat la prima cursă în Formula 1, pilotul echipei Sauber a progresat la start de pe locul 11 până pe locul 5, chiar dacă în drumul său a fost protagonistul unui acroşaj cu Pastor Maldonado în urma căruia pilotul Lotus a fost proiectat în zid şi nevoit să abandoneze. Ulterior, brazilianul a reuşit să-şi păstreze poziţia, în ciuda faptului că l-a avut în spatele său pe Ricciardo, care a făcut o cursă anonimă pentru Red Bull Racing în faţa propriilor suporteri şi a terminat astfel doar pe locul şase.Sauber a obţinut astfel o performanţă remarcabilă, cu atât mai mult cu cât Marcus Ericsson a terminat pe locul opt după ce a trecut de Carlos Sainz Jr.
(Toro Rosso) cu numai două tururi înainte de final. Astfel, echipa elveţiană s-a clasat în puncte cu ambele monoposturi, după ce anul trecut nu a câştigat niciun punct. Nico Hulkenberg a obţinut locul şapte pentru Force India, în timp ce Sainz Jr. a debutat în Formula 1 cu un loc nouă pentru Toro Rosso, în ciuda faptului că a pierdut timp preţios la boxe după ce mecanicii au schimbat cu greu pneul stânga-spate.
What a great race for us! Felipe P5 and Marcus P8. Happiness all around #WeAreBackInThePoints #AusGP #F1
— Sauber F1 Team (@SauberF1Team) March 15, 2015
Verstappen, la un pas de un debut în puncte
Max Verstappen a ratat de asemenea oportunitatea de a debuta în Formula 1 în puncte, după ce s-a retras pe marginea circuitului cu o defecţiune la motor la scurt timp după efectuarea unicei sale schimbări de pneuri. Tânărul pilot olandez ocupa locul nouă în momentul revenirii pe circuit şi avea mari şanse să-l păstreze până la final.
LAP 34: Verstappen's debut cut short due to a problem with his engine: http://t.co/TOt4janaDt #SkyF1 #AustralianGP pic.twitter.com/EOgPLi444p
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) March 15, 2015
McLaren a ratat prezenţa în puncte: locul 11 din 11
McLaren a fost aproape să termine cursa în puncte în ciuda faptului că a ocupat ultima linie pe grila de start. Principalul motiv a fost însă o rarefiere semnificativă a plutonului încă dinainte de startul primei curse.Manor nu a participat deloc la Marele Premiu, Valtteri Bottas nu a primit acordul medicilor să concureze pentru Williams din cauza unei leziuni suferite la spate în calificări, Kevin Magnussen a suferit o defecţiune tehnică la motorul Honda al monopostului McLaren în turul de recunoaştere, în timp ce Daniil Kvyat a abandonat de asemenea în drumul spre grila de start din cauza unei probleme la cutia de viteze a monopostului Red Bull Racing.
Astfel, doar 15 piloţi au luat startul în cursă, iar Button a rămas pe ultima poziţie a cursei, dar pe locul 11, după alte patru abandonuri în cursă. Ascensiunea sa a fost posibilă ca urmare a abandonului suferit la start de Pastor Maldonado şi a retragerii premature a coechipierului său Romain Grosjean din motive tehnice. Pilotul echipei McLaren a ocupat temporar locul 10, însă a fost depăşit de două ori de Sergio Perez, cu care a avut parte şi de un acroşaj în urma căruia mexicanul a derapat şi a pierdut câteva componente nesemnificative ale monopostului Force India.
Pitwall: “Well done, mate. Not remotely where we want to be but we learned a lot.” JB: “Let’s keep pushing and we’ll see progress.” #AusGP
— McLaren (@McLarenF1) March 15, 2015
Raikkonen, trădat de strategia şi de greşelile Scuderiei Ferrari
Dacă Vettel a avut parte de un debut pozitiv pentru Ferrari, nu acelaşi lucru se poate spune şi despre coechipierul său Kimi Raikkonen. Scuderia a adoptat o strategie diferită cu două opriri la boxe pentru pilotul finlandez, care a intrat la standuri în turul 17, când a pierdut paroape cinci secunde din cauza dificultăţii de a schimba cauciucul stanga-spate.În turul 40, Raikkonen a efectuat a doua oprire la boxe şi a revenit pe locul 5, însă mecanicii nu au montat corespunzător pneul stanga-spate, astfel că pilotul a fost nevoit să abandoneze din motive de precauţie. În plus, nu este exclus ca Raikkonen să primească o penalizare pe grila de start a cursei din Malaysia, o decizie urmând să fie luată după cursă.
LAP 42: Kimi Raikkonen pulls off at Turn Five and his race is over: http://t.co/TOt4janaDt #SkyF1 #AustralianGP pic.twitter.com/7Vt9Qr66AO
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) March 15, 2015
Australia - Rezultate cursă:
Loc | Pilot | Echipa | Diferenta |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h31m54.067s |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | -1.3 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 25.523s |
4 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 29.196s |
5 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m26.149s |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1 tur |
7 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1 tur |
8 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1 tur |
9 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso/Renault | 1 tur |
10 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 tur |
11 | Jenson Button | McLaren/Honda | 2 tururi |
- | Kimi Raikkonen | Ferrari | abandon |
- | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | abandon |
- | Kevin Magnussen | McLaren/Honda | abandon |
- | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | retragere |
- | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | abandon |
- | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | abandon |
- | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | coliziune |
- | Will Stevens | Marussia/Ferrari | retragere |
- | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | retragere |
Clasament piloti:
Loc | Pilot | Puncte |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 25 |
2 | Nico Rosberg | 18 |
3 | Sebastian Vettel | 15 |
4 | Felipe Massa | 12 |
5 | Felipe Nasr | 10 |
6 | Daniel Ricciardo | 8 |
7 | Nico Hulkenberg | 6 |
8 | Marcus Ericsson | 4 |
9 | Carlos Sainz Jr. | 2 |
10 | Sergio Perez | 1 |
11 | Jenson Button | 0 |
Clasament constructori:
Loc | Echipa | Puncte |
---|---|---|
1 | Mercedes | 43 |
2 | Ferrari | 15 |
3 | Sauber/Ferrari | 14 |
4 | Williams/Mercedes | 12 |
5 | Red Bull/Renault | 8 |
6 | Force India/Mercedes | 7 |
7 | Toro Rosso/Renault | 2 |
8 | McLaren/Honda | 0 |
Mecanicii Ferrari ar trebui sa exerseze opririle ... Kimi si echipa au pierdut 10 puncte dintr-o prostie ... inacceptabil
In rest BV Seb, debut destul de OK
BV Sauber
Pacat ca Bottas nu a concurat, poate era mai intens duelul pt locul 3
Forza Ferrari!
pacat de Kimi. El are nevoie de o masina cu positive front end ca sa-si puna stilul rapid in valoare. Probabil este si o limitare a regulamentului tehnic de nu reuseste Ferrari asta. Nici pentru Vettel masina nu e chiar ce ii trebuie dar uite ca in ciuda acestui fapt face o treaba cel putin la fel de buna ca Alonso.
Revenind la cursa...intradevar nimic concludent,in afara de Mercedes,mai astept 2-3 curse si apoi incerc sa-mi fac o idee...a,pacat de Kimi,sau de echipa...nici nu stiu sigur :) !
Daca ati trecut cu vederea,reamintitiva ca de cativa ani,depasirile pe care le mai vedem se datoreaza in mare,foarte mare parte, pneurilor...uzura,specificatia folosita fata de adversar...!
Ati vazut si voi azi ca diferentele de putere nu sunt atat de concludente,una e sa te apropii,alta sa si depasesti.Au nevoie de spatiu si timp mai mult decat ofera 90% din circuitele actuale,cel mai bun exemplu Button vs Perez sau Kimi vs Ricci...etc...degeaba se vede diferenta de viteza pana ajunge in spatele celuilant,daca nu trece,si cat mai repede...degeaba!
Mercedes mai are ceva in plus,nu e vorba doar despre motor,ceva ce restul nu au implementat sau nici macar nu s-au gandit,ceva ce nu este la vedere.Va amintiti desigur era RBR,nu aveau cel mai puternic monopost,nici cel mai rapid in linie dreapta,dar compensau asta cu viteza in viraje,la iesirea din ele...si poate va aduceti aminte si de o declaratie a lui Vettel in care spunea ca adversarii nu stiu si nici nu vor afla secretul succesului monopostului RBR din acele vremuri!Deci...e destul de greu de crezut ca daca nu vor schimba sau nu vor permite anumite aspecte din regulament,ne vom uita la F1 asa cum este ea acum,inca doi ani,cel putin !
Scuze pentru cuvintele multe,m-am scurtat cat am putut ! ;)
Bernie did!
Comentatorii de la Duna ziceau k vor fi trasi la raspundere pentru prezenta pe "hartie"
Vedem ce va fi
Forza Ferrai!
- perioada Schumacher cu Ferrari : se banuia ca Ferrari ar utiliza un sistem de racire al combustibilului,fapt ce ar fi dus la o crestere semnificativa de putere.Nu a fost demonstrat acest fapt...cu toate acestea au mai fost ani in care Ferrari au avut adversari egali prin cei de la McLaren!
- perioada Alonso cu Renault : se discuta despre existenta unui fel de compensator ce stabiliza monopostul in viraje(principiul giroscopului),considerat neregulamentar,nu a fost demonstrata existenta lui!A existat cat de cat o concurenta pentru ei prin Ferrari,McLaren...!
- perioada Button cu Brown GP : implementarea blown diffuser-ului,de aici in colo perioada "romantica"a F1 cam ia sfarsit!Era la "vedere"dar nu au avut cum sa-l interzica pentru ca...se incadra in regulament.Impresia mea a fost ca ori au incurcat serios planurile FIA&Berie,ori a fost o miscare tocmai din partea lor pentru cine stie ce afaceri de capital,negocieri sau alte chestii ascunse si doar de ei stiute...dovada ca echipa s-a destramat la fel cum a aparut,iar regulamentul schimbat pentru a nu intra si altii in acest "joc"!Nu mai exista concurenta!
-perioada Vettel RBR : sunt o gramada de speculatii si controverse,de la "nasul elastic"al monopostului,la suspensia ce putea fi modificata in timpul cursei,podeaua cu o configuratie nu tocmai regulamentara...unele au fost probate si luate masuri,altele...ramase la stadiul de banuieli,nedemonstrate ca ar fi ilegale sau ca ar fi existat!FIA a fost mai partinitoare ca niciodata! Vettel intr-un interviu spunea ca adversarii nu vor stii niciodata care este secretul succesului lor...poate a aruncat-o la plesneala,cine stie?!Adversari...doar coechipierul si Alonso cam doi ani,dar a stat aproape cu eforturi mari,(pilot f bun,fara suparare pt cei ce nu-l suporta),si cu "ajutorul"unor situatii nefavorabile pentru Vettel!Putem spune ca a existat concurenta,si lupta pentru titlu...dar fortele erau inegale total!
- Perioada Hamilton cu Mercedes : deocamdata nu exista suspiciuni despre ceva neregulamentar la monopostul Mercedes,se merge pe ideea ca au un motor mult mai eficient si mai puternic decat ceilanti.Personal ma indoiesc,nu cred ca doar motorul face aceasta diferenta,mai este ceva...ceva ce probabil ca nu o sa aflam in viitorul apropiat,sau niciodata...ca si in cazurile precedente.Adversar(i)...doar coechipierul,cel putin anul trecut...diferenta fata de restul echipelor este mare,nimeni nu va reusii sa se apropie macar...nici anul asta,(sper sa ma insel)! :P
Nu vreau sa o dau in teorii ale conspiratiei,dar in multe cazuri parca sunt date cu dedicatie unele titluri in anumiti ani...dupa contributia cu bani in sport,nu neaparat doar in F1,dupa amenintari cu retragerea,pentru actiunile unora sus pusi...!Si culmea,pare ca toti joaca in acelasi film,isi stie fiecare rolul pe ani!Ganditi-va doar la faptul ca au acceptat in competitie echipe care nu au buget nici pentru competitii inferioare,de ce unii s-ar baga si altii ar accepta?!Nici unul dintre noi nu ar arunca banii pe fereastra,deci undeva,cumva,toti castiga,chiar daca o dau in "faliment"dupa un an,doi....
Inca o data scuze pt plictiseala ! :)
daca era pe pista, la cat talent are, cu siguranta ar fi castigat cursa !
Mercedes in fata, Ferrari poate in urma lor, Williams la fel, prima surpriza.. o masina Sauber care a depasit un Red Bull si s-a tinut bine in fata lui. Pacat de masinile Lotus, nu stiu ce s-a intamplat acolo, la fel si de o masina Red Bull, o masina Toro Rosso si o masina McLaren (au busit un motor, nu se poate asa ceva in prima cursa, in nici primele 5 ture?).
Au terminat 11 piloti, 10 in puncte, daca cumva abandonau doi piloti, nu aveau nici cui sa dea punctele, scuze dar asa este penibil. Inteleg ca au primit echipa Manor dar... desi cei de la Ferrari le-au furnizat motoarele... echipa tehnica nu avea nici macar echipamentul de IT pus in functiune. Bine ca aveau prizele, lipseau rack-urile... functionale.
S-a dus prima cursa, sper ca urmatoarea nu o sa fie la fel... nu doresc sa vad 10 masini care termina cursa si toate in puncte. Realmente nu doresc sa vad asa ceva.
P.S. Weekend placut in continuare!
After a frustrating weekend for the Renault-powered team, Horner has called for action to stop fans from losing interest in the sport because one team is clearly ahead of its rivals.
Mercedes dominated the 2014 season, winning 16 of the 19 races, as its cars and power unit proved a cut above the rest. Cursa s-a terminat , discuțiile au început :))
Am auzit mesaje radio din pit wall de neimaginat in urma cu 10, "economisete benzina,protejează motorul,ai grija de pneuri etc" perfect valabile daca ești lider si ai 10 secunde avans,dar sa-i ceri așa ceva celui de pe locul 2 aflat la 1,5 sec de locul 1, scuzati-ma dar asta nu motorsport! Sunt șoferi de camion care merg la economie. Vreau v10, realimentari in curse,anulat parc ferm-ul si nelimitat la motoare!
Pacat de Raikonen ca nu a putut sa-si faca cursa, ar fi putut sa incheie pe pozitia 5.
In rest graz ptr. incepatori, Felipe Nasr, Carlos Sainz si Max Verstappen.
În altă ordine de idei, cursele de Formula 1 sunt mai plictisitoare de la an la an. Mașini mai puține, zgomot mai mic, mașini nu prea frumoase, piloți nu prea carismatici, se urcă imediat pe podium după cursă și pleacă acasă. Aș spune că F1 e așa... ca un lux al bogătașilor. Cred că audiența TV va fi într-o continuă scădere, probabil la fel și nr spectatorilor din tribună.
Au fost inspirați cei de la Digi să renunțe la F1 și să rămână cu motociclismul, unde echipele au o libertate mult mai mare de a-și dezvolta jucăriile și în fiecare an apar inovații, iar noile echipe se pare că nu se descurcă atât de rău cum o fac cele din F1.
În fine, sporturi diferite, dacă se pot numi sporturi, dar aș prefera să plătesc un bilet la o cursă de MotoGP decât la una de Formula 1. Sunt dezamăgit că m-am trezit la 7 ca să văd cursa, bine că am adormit repede la loc.
eu te-am susţinut tot timpul , de ce nu eşti corect în aprecieri?
priveşte în urmă
P.S. Glumesc lol :P
dacă ai văzut doar poza de mai sus te cred, dar dacă ai văzut cursa şi afirmi aşa ceva cred că nu ştii ce spui.
felicitări!
Evident imi pare rau ca Raikkonen a abandonat dar sa stii ca problema a fost montarea pneului drepta spate si nu lovitura mica de la inceputul cursei. Raikkonen s-a "pupat" si cu Nasir si nu pe partea dreapta ci stanga deci cu totul altceva.
Acuma intrebarea este simpla, treci peste sau nu? Pentru ca cursa s-a terminat deja, nu cred ca Raikkonen a dat vina pe Vettel pentru abandon si pentru ca nu a fost nici unul penalizat, putem considera ca au fost incidente de cursa.
mulţumesc, apreciez părerea ta pertinentă, dar rămân la ideea vizionării startului cu încetinitorul. pace
Esti un pic in eroare, probabil din cauza pasiunii/emotiei.
Kimi NU s-a atins cu Vettel in primul viraj. Vettel a intrat primul in viraj si de aceea Kimi a fost obligat sa-i faca loc, ceea ce a facut. Din aceasta cauza a fost acrosat la iesirea din primul viraj de Sainz din spate. In al doilea viraj s-a acrosat cu Nasr in lateral dreapta (Kimi reintrand pe circuit). Daca urmareai analiza ce urmeaza cursei ai fi vazut si te-ai fi calmat.
Chiar Kimi a declarat ca el nu s-a atins cu Vettel si a fost lovit din spate, asta la intrebarea unei jurnaliste care dorea senzationalul si insista ca totusi cei doi s-au atins.
scuze era pentru rommy f1. Incurcasi neuronii :)
se pare ca l-a final si-a primit pedeapsa