Chiar şi în acest context, Lewis Hamilton a avut un start perfect din pole position şi şi-a conservat prima poziţie, pe care apoi a consolidat-o printr-o serie de tururi rapide. În schimb, coechipierul său Nico Rosberg a început într-un ritm mult mai lent şi a coborât până pe locul şase, înainte de a recupera două poziţii în faţa Sebastian Vettel şi Valtteri Bottas.
Cel mai bun start l-a avut însă Sergio Perez, întrucât pilotul Force India i-a depăşit pe Bottas şi Rosberg pentru a urca pe locul doi şi, pentru o fracţiune de secundă, pentru a ameninţa poziţia de lider a lui Hamilton. Mexicanul şi-a pierdut temporar poziţia în favoarea lui Ricciardo după prima intrare la boxe, însă adevăratul câştigător al seriei de schimburi de cauciucuri a fost Rosberg, care şi-a recuprat locul doi obţinut în calificări.
Bottas, două tipuri de pneuri pe monopostul Williams
O greşeală stupidă a mecanicilor Williams la prima intrare la boxe a lui Bottas a contribuit la o răsturnare de situaţie în plutonul fruntaş: finlandezul s-a trezit pe monopost cu trei pneuri soft şi un pneu medium, astfel că a fost nevoit să revină la standuri şi să efectueze şi o penalizare de tip drive-through, în urma cărora a coborât la periferia topului 10.
Romain Grosjean a fost propulsat astfel pe locul cinci în faţa lui Sebastian Vettel, care luase startul doar de pe locul opt. Pilotul echipei Lotus a fost protagonistul următoarelor minute după ce a ajuns până pe locul trei prin depăşirile succesive ale lui Ricciardo şi Perez, astfel că francezul spera să obţină primul podium al sezonului.
Strategia a fost însă din nou dată peste cap de o defecţiune tehnică la motor suferită de Ricciardo, care a abandonat după ce a rămas blocat în ultimul viraj şi a generat apariţia Safety Car-ului virtual. Grosjean şi Perez s-au numărat printre puţinii piloţi care au decis să intre la boxe în această perioadă de semi-neutralizare a cursei, ceea ce i-a permis lui Vettel să progreseze până pe locul trei, în timp ce piloţii Mercedes s-au distanţat suficient de mult pentru a intra fără emoţii la boxe câteva tururi mai târziu.Astfel, Hamilton şi-a păstrat prima poziţie în clasament în faţa lui Rosberg, iar Mercedes şi-a adjudecat la Spa-Francorchamps un nou un-doi, care îi permite britanicului să aibă un avans de 28 de puncte.
Strategia lui Vettel s-a dovedit falimentară
În mod surprinzător, Vettel a rămas pe circuit în speranţa de a putea termina cursa cu o singură oprire la boxe, aceasta fiind de altfel unica opţiune pentru a accede pe podiumul de premiere. Grosjean s-a apropiat ameninţător spre finalul cursei, însă nu a mai avut nevoie de un atac decisiv, întrucât pneul stânga-spate a monopostului Ferrari a cedat în penultimul tur.Vettel s-a chinuit să ajungă la boxe şi a fost considerat clasat doar pe locul 12, astfel că a pierdut teren semnificativ în favoarea celor doi piloţi Mercedes. Între timp, Daniil Kvyat i-a depăşit în ultimele tururi pe Felipe Massa şi Perez şi, după pană suferită de Vettel, a ajuns pe un nesperat loc patru, care vine după poziţia a doua obţinută în cursa precedentă de la Hungaroring.
Perez şi Massa au completat clasamentul, în timp ce Kimi Raikkonen a reuşit să termine pe şapte după un progres constant de pe locul al 16-lea al grilei de start. Max Verstappen şi-a trecut în cont patru puncte pentru Toro Rosso, în timp ce Bottas a ocupat doar locul nouă după eroarea mecanicilor de la boxe, în timp ce ultimul punct i-a revenit lui Marcus Ericsson (Sauber).Conform aşteptărilor, McLaren a rulat în permanenţă în spatele plutonului, iar Fernando Alonso a terminat pe locul 13 în faţa coechipierului său, Jenson Button, după ce amândoi au plecat de pe ultima linie a grilei de start.
Cursa a avut un tur mai puţin decât cele planificate ca urmare a unui start anulat din cauza unei defecţiuni tehnice suferite de Nico Hulkenberg (Force India). Pastor Maldonado (Lotus) şi Carlos Sainz Jr (Toro Rosso) au abandonat de asemenea cu defecţiuni tehnice.
Belgia - Rezultate cursă:
Loc | Pilot | Echipa | Diferenta |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h23m40.387s |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 2.058s |
3 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 37.988s |
4 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 45.692s |
5 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 53.997s |
6 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 55.283s |
7 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 55.703s |
8 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 56.076s |
9 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m01.040s |
10 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m31.234s |
11 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m42.311s |
12 | Sebastian Vettel | Ferrari | pana |
13 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1 tur |
14 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1 tur |
15 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 1 tur |
16 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 1 tur |
- | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | abandon |
- | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | abandon |
- | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | abandon |
- | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | nu a luat startul |
Clasament general:
Loc | Pilot | Puncte |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 227 |
2 | Nico Rosberg | 199 |
3 | Sebastian Vettel | 160 |
4 | Kimi Raikkonen | 82 |
5 | Felipe Massa | 82 |
6 | Valtteri Bottas | 79 |
7 | Daniil Kvyat | 57 |
8 | Daniel Ricciardo | 51 |
9 | Romain Grosjean | 38 |
10 | Max Verstappen | 26 |
11 | Sergio Perez | 25 |
12 | Nico Hulkenberg | 24 |
13 | Felipe Nasr | 16 |
14 | Pastor Maldonado | 12 |
15 | Fernando Alonso | 11 |
16 | Carlos Sainz | 9 |
17 | Marcus Ericsson | 7 |
18 | Jenson Button | 6 |
19 | Roberto Merhi | 0 |
20 | Will Stevens | 0 |
Clasament constructori:
Loc | Echipa | Puncte |
---|---|---|
1 | Mercedes | 426 |
2 | Ferrari | 242 |
3 | Williams/Mercedes | 161 |
4 | Red Bull/Renault | 108 |
5 | Lotus/Mercedes | 50 |
6 | Force India/Mercedes | 49 |
7 | Toro Rosso/Renault | 35 |
8 | Sauber/Ferrari | 23 |
9 | McLaren/Honda | 17 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |
Ferrari se pare ca e lenta pe circuite cu viraje de mare viteza, ar avea nevoie de mai multe Hungaroring
Felicitari Vettel pentru noua tehnica de aparare, a ales sa intre la boxe ca sa nu fie umilit de Lewis pe pista.
Bravo Grosjean - Azi I-ai dat clasa lui Vetel!
Incepe sa se contureze campionul pentru 2015 - Lewis Hamilton!
APROPO.......uitasem dupa cum Rosberg spunea ieri ,l-a depasit usor pe Lewis la plecare .....:)))))))))))))
Vettele!!!!! Lasa-ne!!!! :)
Despre pana lui Vettel, au mers pe strategia asta, nu le-a iesit, asta este, cursa viitoare sa incerce altceva. Totusi, adevarul este ca baietii de la Ferrari nu au nici cea mai mica idee despre cum sa dezvolte acest monopost. Pur si simplu sunt pe nicaieri, cursa de cursa ei vorbesc mult, degeaba si prost. Si eu fac la fel, dar cand sunt singur in camera, pe cand ei isi doresc sa se bata pentru victorii si titluri. Nici nu mi-am dat seama ca Raikkonen a fost in aceasta cursa, am crezut ca a abandonat in primul tur, sau dormea la volan, nici el nu cred ca stie. Oricum, a fost o cursa "mortala" pentru cei de la Ferrari, care in loc sa lucreze la masina intre curse, ei sunt ocupati sa dea declaratii despre cum ar vrea sa fie F1 in viitor, mai hard core, pentru ca ei sunt zero core oricum.
Pacat de abandonurile de la inceputul cursei, pacat de problema lui Ricciardo, pacat de pneul lui Vettel, de schimbarea pneurilor a lui Bottas, dar astea sunt cursele. Cine vine pregatit si vrea sa castige, are o sansa, cine sta si se joaca Lego sau este ocupat cu declaratiile fara sens, please cu putine puncte acasa sau deloc.
P.S. Un pilot Sauber a reusit sa depaseasca un alt pilot, cu o masina... 99% identica cu cea de la prima cursa... cred ca este o reusita in sine.
Sa vedem cursa urmatoare, sezonul a fost foarte interesant pana acuma, chiar daca preferatii mei... sunt ocupati cu alte chestii si victoriile sau titlurile nu sunt interesante pentru ei.
Cat despre cursa de azi tot ce pot spune ca m-a surprins a fost schimbarea pneurilor la Bottas, restul era destul de previzibil. Mercedes sunt la mii de ani lumina pe circuitele rapide.
Azi a fost ziua cand, conform declaratiilor, McLaren a egalat numarul caiilor putere cu Ferrari?
Azi a fost ziua cand, conform declaratiilor, McLaren a egalat numarul caiilor putere cu Ferrari?
"Inteligent" comentariu dude, nu te dezici deloc de felul tau de-a gandi.
Ce mai, am mai zis si o mai repet, cred ca ai nevoie de un psiholog copile, sau lasa-te de F1!
Dacă Ricciardo nu avea probleme, probabil se lupta pentru locul 3.
Păcat și de abandonul lui Sainz. E mai rapid decât Verstappen, dar și mai ghinionist.
Mor fanii Fetel de ciuda cand vad comentariile noastre. Cu cat primesc mai multe negative sunt mai Happy! :) HAHAHA! Am vazut ca pe grupul Formula 1 de pe FB aia sunt in doliu.
Esti cel mai penibil copil pe care l-am auzit vreodata. Cu ce l-a umilit? Nici n-a avut oportunitatea sa efectueze un atac, termina te rog cu prostiile, probabil iti era televizorul intors invers, apropo, te legi de altii ca nu au scris numele unui pilot corect, dar ce spui de 'teai uitat'?
@Mircea, priveste partea buna a lucrurilor, Mclaren a economisit combustibil terminand cu un tur in spatele liderului =)), probabil peste vreo 2-3 ani o sa reuseasca cumva sa adune mai mult de 100 de puncte ambi piloti adunat :)))
Pe de alta parte, cine nu risca, nu câștigă; la SPA nu le-a ieșit.
Oricum toți sunt departe de Mercedes nu doar ca motor cu si ca aerodinamica a monopostului: ati văzut cu ce aripa spate au venit? Pe lângă designul interesant se pare ca e si eficienta.
Vettel se bazeaza prea mult pe noroc si din fericire ieri a patit-o daca se crede asa de bun si Ferrari au asa mare incredere in el trebuia sa aiba si el o strategie ca toti ceilalti si sa incerce sa-si depaseasca adversarii pe circuit si cu siguranta prindea cel putin locul 4.Daca tot a optat pt. o oprire poate trebuia sa aiba mai mare grija de pneuri si sa-i cedeze pozitia lui Grosjean si cu siguranta avea sanse mai mari sa tine pneurile pana la final si sa termine pe 4 caci ceilalti erau la o distanta considerabila.
Oricat as fi anti-Vettel nu pot intelege cei in capul lui Mircea si mi se pare trist ca exista persoane care se uita la F1 cu speranta sa vada piloti accidentati sau morti
@icr din cate au spus Ferrari si Vettel, pneurile nu aratau rau, altfel nu riscau in asa fel. Daca se intampla asta cu ceva m mai devreme... iesea urat, saracu' @Mircea. O prestatie foarte buna a lui Kvyat, Perez si Grosjean, pacat ca nu sunt si constanti.