Nico Rosberg a avut un start lipsit de griji, în timp ce Jenson Button şi Kevin Magnussen au urcat pe locurile doi şi, respectiv, trei după starturile modeste înregistrate de Sebastian Vettel şi Nico Hulkenberg.
În spate, Lewis Hamilton a câştigat două poziţii la start pentru a ajunge pe patru, însă progresele sale au fost întrerupte de un grav accident suferit de Kimi Raikkonen. Pilotul Scuderiei Ferrari a ieşit larg în decor, iar la revenirea pe circuit a pierdut controlul volanului din cauza unei denivelări a terenului care l-a propulsat în cealaltă parte a circuitului. Finlandezul s-a izbit de barierele metalice cu o forţă impresionantă de 47 g şi a fost transportat la centrul medical, însă s-a ales doar cu câteva zgârieturi la nivelul genunchiului.
Aflat în spatele său, Felipe Massa a încercat să-l evite pe Raikkonen, însă a pierdut la rândul său controlul volanului şi a fost nevoit să abandoneze după ce s-a chinuit să ajungă cu monopostul Williams la boxe. Cursa a fost întreruptă prin steag roşu pentru aproximativ o oră, timp în care comisarii au refăcut bariera metalică de protecţie.
Primul abandon pentru Rosberg
După un singur tur petrecut în spatele Safety Car-ului la reluarea cursei, Rosberg şi-a păstrat poziţia de lider, însă Hamilton a devenit rapid principalul său rival după ce britanicul i-a depăşit pe Magnussen şi Button într-un interval de numai două tururi.Diferenţa dintre cei era însă de cinci secunde, iar Rosberg avea prioritate la intrările la boxe, astfel că Hamilton a încercat o strategie alternativă: a rămas mai mult timp pe circuit pentru a efectua o singură intrare la boxe, strategie care părea să dea roade, întrucât a revenit la şase secunde în spatele germanului după intrarea de la boxe în turul 25.
Rosberg raportase însă deja unele defecţiuni la cutia de viteze, iar într-un viraj lent a rămas blocat într-o treaptă inferioară, a fost depăşit cu uşurinţă de Hamilton şi după câteva viraje a fost nevoit să abandoneze.
Hamilton şi-a continuat cursa imperturbabil şi a intrat încă o dată la boxe ca măsură de precauţie înainte de a câştiga confortabil cursa cu un avans de circa 30 de secunde.
Succesul său relansează practic lupta pentru titlul mondial, întrucât Rosberg mai are un avans de numai patru puncte în fruntea clasamentului general.Bottas, cel mai bun rezultat din carieră
Williams şi Ferrari au început cursa din spatele grilei, însă Valtteri Bottas şi Fernando Alonso au spălat ruşinea zilei de sâmbătă prin performanţe majore înregistrate în cursă. Bottas ajunsese deja pe locul nouă după primul tur şi şi-a continuat progresele în pluton şi, până în turul 10, ajunsese deja pe locul trei.După abandonul neaşteptat suferit de Rosberg, finlandezul a urcat pe locul doi şi, la adăpostul unui avans de peste 15 secunde, nu l-a mai cedat până la final.
Performanţa sa a fost completată de Daniel Ricciardo, care a urcat pe ultima treaptă a podiumului în ciuda unui start mai degrabă ezitant, fiind depăşit în primele turuiri şi de Bottas. Aflat de asemenea în faţa propriilor suporteri, Button nu a reuşit să rămână prea mult timp în spatele piloţilor Mercedes şi a trebuit să cedeze poziţii în faţa lui Bottas şi Ricciardo, însă pilotul echipei McLaren se poate considera mulţumit cu locul patru.
Duel memorabil între Alonso şi Vettel
Alonso ocupa locul 13 la reluarea cursei după ieşirea Safety Car-ului, însă pilotul Scuderiei Ferrari a schimbat din mers strategia pneurilor şi a impresionat prin rapiditatea cu care şi-a depăşit rivalii. Spaniolul s-a oprit doar în spatele unui Button de netrecut, iar ulterior a oferit alături de Sebastian Vettel unul dintre cele mai spectaculoase dueluri ale anului.Iniţial, Alonso l-a devansat pe pilotul Red Bull Racing la revenirea acestuia din urmă de la boxe, însă Vettel nu a cedat şi, la capătul unor încercări succesive, a reuşit să treacă în faţa sa. Confruntarea dintre cei doi foşti rivali în lupta pentru trofee a continuat inclusiv prin mesajele transmise prin radio cu privire la manevrele de depăşire sau de scurtcircuitare a circuitului, însă Vettel şi-a păstrat poziţia a cincea pană la final.
Rezultatul lui Alonso este însă cu atât mai important pentru Ferrari cu cât spaniolul a primit şi o penalizare de cinci secunde pentru că nu a fost poziţionat corect pe grila de start la startul iniţial al cursei.
Magnussen şi-a adjucat locul şapte în faţa lui Nico Hulkenberg, care a obţinut doar patru puncte pentru Force India. Toro Rosso şi-a trecut în cont ultimele două poziţii care aduc puncte prin intermediul lui Daniil Kvyat şi Jean-Eric Vergne.
Pe lângă Raikkonen, Massa şi Rosberg, au mai fost nevoiţi să abandoneze şi Esteban Gutierrez (Sauber) şi Marcus Ericsson (Caterham), în timp ce Pastor Maldonado s-a retras în ultimul tur, astfel că pilotul Lotus a fost considerat clasat pe locul 17.
Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Hamilton, care a fost cronometrat cu 1:37.176 în turul 26.
Marea Britanie - Rezultate cursă:
1.Lewis Hamilton Mercedes 2h26m52.094s 2. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +30.135s 3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +46.495s 4. Jenson Button McLaren-Mercedes +47.390s 5. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +53.864s 6. Fernando Alonso Ferrari +59.946s 7. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +1m02.563s 8. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +1m28.692s 9. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1m29.340s 10. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault -1 lap 11. Sergio Perez Force India-Mercedes -1 lap 12. Romain Grosjean Lotus-Renault -1 lap 13. Adrian Sutil Sauber-Ferrari -1 lap 14. Jules Bianchi Marussia-Ferrari -1 lap 15. Kamui Kobayashi Caterham-Renault -2 laps 16. Max Chilton Marussia-Ferrari -2 laps 17. Pastor Maldonado Lotus-Renault -3 laps Retirements: Nico Rosberg Mercedes 28 laps Marcus Ericsson Caterham-Renault 11 laps Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 9 laps Felipe Massa Williams-Mercedes 1 laps Kimi Raikkonen Ferrari 0 laps
Drivers' championship Constructors' championship 1. Nico Rosberg 165 1. Mercedes 326 2. Lewis Hamilton 161 2. Red Bull-Renault 168 3. Daniel Ricciardo 98 3. Ferrari 106 4. Fernando Alonso 87 4. Williams-Mercedes 103 5. Valtteri Bottas 73 5. Force India-Mercedes 91 6. Sebastian Vettel 70 6. McLaren-Mercedes 90 7. Nico Hulkenberg 63 7. Toro Rosso-Renault 15 8. Jenson Button 55 8. Lotus-Renault 8 9. Kevin Magnussen 35 9. Marussia-Ferrari 2 10. Felipe Massa 30 10. Sauber-Ferrari 0 11. Sergio Perez 28 11. Caterham-Renault 0 12. Kimi Raikkonen 19 13. Jean-Eric Vergne 9 14. Romain Grosjean 8 15. Daniil Kvyat 6 16. Jules Bianchi 2
Fenomenal Raikkonen! Ar fi cazul ca Ferrari sa-l plateasca din nou ca sa ne lase.
Distanta intre Mercedes si ceilalti este in continuare una uriasa. Fara probleme tehnice la masinile Mercedes, alti piloti n-au sansa la victorie.
Chiar vroiam sa-l vad pe Ham cu o victorie aici, atmosfera a fost prea frumoasa ca sa nu castige el. Poate in Germania castiga Rosberg... Nu am putut sa nu observ insa ca, dupa primele 12 tururi, Hamilton avea 23 de secunde avans fata de locul 3... Dezechilibru mare care cel putin anul asta nu cred ca se va rezolva. Inafara de cele 2 Mertane', o lupta roata la roata pentru locul 1 intre alte echipe, nu prea cred ca vom mai vedea anul asta.
Sa vina Germania!
2. Ghinion pt Massa
3. Raikkonen se afla sub mare presiune si probabil asta ii afecteaza prestatiile... e clar
4. Bravo Vettel si Alonso... amandoi sunteti buni... dueluri din astea ar trebui sa existe in fiecare cursa
5. Bottas profita de masina pe care o are... Massa pe moment nu
6. Ricciardo a fost mai lent ca Vettel si nu merita podiumul. L-a obtinut datorita strategiei
7. Pacat ca Button nu a reusit podiumul nici de data asta
8. Magnussen a parut lent astazi
9. Hulkenberg nu mai impresioneaza ca in sezonul trecut. E un pilot solid, experimentat si aduna puncte. Insa incepe sa isi arate limitele... Perez are calificari si curse in care este superior (cam in acelasi mod in care o facea fata de Button la McLaren)
10. Mi l-as dori pe Paul di Resta inapoi in F1!
PS A fost impresionant cu cata abnegatie a incercat Rosberg sa rezolve problema... probabil a coborat din monopost atunci cand motorul functionand in stationare a inceput sa se supraincalzeasca... Hamilton are de invatat la acest capitol!
4.
Yes... Yess...
L-am facut pe Alonso.... i-am facut pe Ferraristi...
Good job Jenson...
Cat despre Kimi, e penibil. Au facut o achizitie proasta, nu este un pilot bun. Titlul de campion l-a luat prin noroc. Era mai bun Felipe.
Mirciulica, pe cine ai facut praf? Ai plecat din coada plutonului si ai depasit jumate din masini? L-ai depasit cumva pe Alonso in cursa, ca sa te lauzi? N-am vazut nimic din astea in cursa. Du-te la culcare si viseaza frumos in continuare.
1. In ziua de azi cu pneurile uzate e foarte greu sa te aperi. Cum vine un pilot cu pneuri proaspete trece ca trenu prin gara. Apoi regulamentul face imposibila apararea. In mod normal, Alonso trebuia sa se dea la o parte, asa spune regulamentul. Ce a facut Alonso, a fost o lectie de istorie a F1.
2. Ce a facut Alonso azi nu s-a mai vazut in F1 de la Schumacher, din 2011, cand la limita regulamentului l-a tinut in spate pe Hamilton. Probabil daca era pe Monza, Vettel nu mai trecea, caci monopostul Ferrari sta mai bine la viteza pe linia dreapta decat Red Bull.
3. Tu compari Silverstone cu Abu Dhabi? Rusine sa-ti fie! Silverstone iti ofera o multime de viraje unde poti depasi. Pe Abu Dhabi abia poti s-o faci pe cele doua linii drepte, uneori fiind imposibil daca dai de un monopost cu viteza de top.
4. Vettel n-a fost insisten. A fost mai rapid. Avea pneuri proaspete. A putut sa depaseasca pentru ca iesea mai bine din viraje, avand o viteza mai mare si o aderenta mai buna.
5. Cei doi merita felicitari pentru ca au stiut sa se protejeze. Daca nu se vaitau, mai ales Vettel, depasirea era si mai apreciata. Asa vor ramane in istorie si plansetele celor doi piloti catre echipa. Dar asta se datoreaza si faptului ca Vettel e obisnuit ca pilotul din fata sa-i lase spatiu.
6. Asta e F1. Restul e o porcarie. Avea dreptate Lauda, comisarii nu mai trebuie sa investigheze duelurile dintre piloti. Fara comisari, pilotii nu mai plangeau catre echipa. Fara comisari, F1 ar arata ca aceasta confruntare, poate chiar mai frumos. Bine, nu se astepta nimeni sa vedem asa ceva din partea lui Massa sau Maldonado :))
Repet, mai uita-te si tu la curse...
In realitate daca masina unuia dintre ei era sensibil mai rapida se ducea in fata, lupta pentru alte locuri. Au fost relativ egale, a castigat cel care si-a dorit mai mult locul respectiv. E bine ca Vettel nu se culca pe o ureche desi are deja 4 titluri
Cred ca ai vazut curse cu senna doar pe youtube.
Duelul de care zici este cel din Monaco 1992. Mansell era la Williams si avea cel mai bun monopost *(avea deja 5 victorii pana la acea cursa). Senna a castigat Monte Carlo la mai putin de jumatate de secunda in fata lui Mansell. In niciun caz Mansell nu era cu Ferrari si nu avea masina de pluton.
Pe wikipedia vei gasi toate detaliile cursei.
ai perfecta dreptate
PS Sa ne imaginam o F1 ideala in care masinile ar fi egale ca performanta (cam ca in GP2... cel putin teoretic egale). In fata s-ar bate probabil Hamilton cu Alonso iar de lalocurile 3 in jos Vettel, Rosberg,Raikkonen, Ricciardo, Hulkenberg etc. Asta il dezavantajeaza pe Ham anul aceste... Mercedes sunt prea rapizi iar Rosb termina cel putin pe 2. Daca RedBull sau Ferrari ar fi mai aproape dubla nu ar mai fi asa usor de realizat...
iarasi stergeti comentariile in care nu sunt jigniri si tiganeli? Se pare ca banul conteaza... iar poalele in cap aduc bani, nu?
In rest, o singura oprire la boxe se pare ca este cea mai viabila strategie pentru a prinde puncte in fata. Incet dar sigur F1 se transforma intr-o cursa de anduranta.
- Raikkonen ar tb sa o lase cu vodka mai usor.. e pacat sa strice parapetii la oamenii aia si il mai scoate si pe Massa din cursa nevinovat. Parerea mea ca ar tb sa se retraga cat mai repede...la Ferrari nu i prieste deloc....
- Williams devine a 3 a echipa a campionatului...pcata ca Massa nu prea ii ajuta
- Alonso s-a luptat eroic cu vitelul care scancea ca un fatalau
- Hamilton a avut mare bulan ca altfel castiga Rosberg, oricum sper sa devina campion mondial, nemtoteiul e enervant rau
Depasirea lui Vettel de catre Alonso a fost una pe zona DRS. Alonso plangea cand a fost depasit pentru ca soferica Vettel l-a depasit intr-o zona fara DRS, normal fara DRS, dar Alonso bocea ca a folosit Vettel DRS-ul ...
Frustrarea venea din faptul ca a fost o depasire de scoala veche, fara prostii de avantaj momentan precum DRS sau Kers
pe sky il intrebau pe bottas ce parere are ca e cotat al 3 lea favorit la castigarea cursei de catre casele de pariuri. si se vede treaba ca a fost aproape...ori baietii aia stiu ceva ce noi nu avem habar?
in rest fiecare cursa confirma ce banuim si noi: mercu are butoane multe si poate relansa lupta oricand :); rakionen e demotivat - le ia banii la macaronari; alfonso se lupta...; massa ghinionist. hami bunicel; vitel cam de carton; la 135000de spectatori poate merita si butonu sa iese pe podium acasa
1. As fi curios ce mai spun adeptii teoriei conspiratiei de la Mercedes despre rezultatul de ieri....
2. Este clar ca f1 nu mai este ce a fost, daca doi piloti de top se plang ca babele (babele de pe site sa ma scuze) pentru o depasire. Chiar daca au fost momente faine, cei doi (dintre care unul este favoritul meu) au fost teribili in comentarii..
O seara buna.
la start s a vazut puterea motorului mercedes si a lui ferrari
masa nu a fosy atent pentru ca putea evita acrosajul daca nu se concentra doar asupra celui pe care vroia sa- l depaseasca, si se uita, asa cum se vede de pe camera montata pe masina lui, in dreapta.
alonso e beat de fericire, a reusit cu o trasa defensiva sa strice strategia lui vetel , care daca ar fi inchis bine la iesirea de vla boxe se batea cu buton si rici pentru ca avea cauciucuri .