Hamilton a câştigat la Silverstone după abandonul lui Rosberg care relansează lupta pentru titlu

de Daniel Popescu
Duminica, 06.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a câştigat la Silverstone după un abandon suferit de Nico Rosberg din cauza unei defecţiuni la cutia de viteze la capătul unei curse întrerupte timp de o oră după un accident suferit de Kimi Raikkonen. Podiumul a fost completat de Valtteri Bottas şi Daniel Ricciardo.

Esential 5 este numarul victoriilor obtinute de Lewis Hamilton in sezonul 2014
4 este avansul pe care il mai are Nico Rosberg in clasamentul general in fata lui Lewis Hamilton
2 este cel mai bun rezultat al carierei pentru Valtteri Bottas
4 este numarul curselor terminate pe podium de Daniel Ricciardo
Circuitul de la Silverstone a furnizat una dintre cele mai spectaculoase curse din prima parte a acestui sezon, condimentată cu o luptă echilibrată la vârf şi un duel de lungă durată între Fernando Alonso şi Sebastian Vettel.

Nico Rosberg a avut un start lipsit de griji, în timp ce Jenson Button şi Kevin Magnussen au urcat pe locurile doi şi, respectiv, trei după starturile modeste înregistrate de Sebastian Vettel şi Nico Hulkenberg.

În spate, Lewis Hamilton a câştigat două poziţii la start pentru a ajunge pe patru, însă progresele sale au fost întrerupte de un grav accident suferit de Kimi Raikkonen. Pilotul Scuderiei Ferrari a ieşit larg în decor, iar la revenirea pe circuit a pierdut controlul volanului din cauza unei denivelări a terenului care l-a propulsat în cealaltă parte a circuitului. Finlandezul s-a izbit de barierele metalice cu o forţă impresionantă de 47 g şi a fost transportat la centrul medical, însă s-a ales doar cu câteva zgârieturi la nivelul genunchiului.

Aflat în spatele său, Felipe Massa a încercat să-l evite pe Raikkonen, însă a pierdut la rândul său controlul volanului şi a fost nevoit să abandoneze după ce s-a chinuit să ajungă cu monopostul Williams la boxe. Cursa a fost întreruptă prin steag roşu pentru aproximativ o oră, timp în care comisarii au refăcut bariera metalică de protecţie.

Raikkonen a suferit accidentul la o forta de 47 g

Primul abandon pentru Rosberg

Nu vreau să văd un eşec din partea coechipierul meu, vreau să fim pe primele două locuri, dar aveam nevoie cu adevărat de un astfel de rezultat.

Lewis Hamilton
Pilot Mercedes
După un singur tur petrecut în spatele Safety Car-ului la reluarea cursei, Rosberg şi-a păstrat poziţia de lider, însă Hamilton a devenit rapid principalul său rival după ce britanicul i-a depăşit pe Magnussen şi Button într-un interval de numai două tururi.

Diferenţa dintre cei era însă de cinci secunde, iar Rosberg avea prioritate la intrările la boxe, astfel că Hamilton a încercat o strategie alternativă: a rămas mai mult timp pe circuit pentru a efectua o singură intrare la boxe, strategie care părea să dea roade, întrucât a revenit la şase secunde în spatele germanului după intrarea de la boxe în turul 25.

Rosberg raportase însă deja unele defecţiuni la cutia de viteze, iar într-un viraj lent a rămas blocat într-o treaptă inferioară, a fost depăşit cu uşurinţă de Hamilton şi după câteva viraje a fost nevoit să abandoneze.

Hamilton şi-a continuat cursa imperturbabil şi a intrat încă o dată la boxe ca măsură de precauţie înainte de a câştiga confortabil cursa cu un avans de circa 30 de secunde.

Succesul său relansează practic lupta pentru titlul mondial, întrucât Rosberg mai are un avans de numai patru puncte în fruntea clasamentului general. 

Este primul abandon pentru Rosberg in sezonul 2014

Bottas, cel mai bun rezultat din carieră

Mergem în direcţia potrivită şi este o plăcere să pilotez monopostul. M-am bucurat cu adevărat.

Valtteri Bottas
Pilot Williams
Williams şi Ferrari au început cursa din spatele grilei, însă Valtteri Bottas şi Fernando Alonso au spălat ruşinea zilei de sâmbătă prin performanţe majore înregistrate în cursă. Bottas ajunsese deja pe locul nouă după primul tur şi şi-a continuat progresele în pluton şi, până în turul 10, ajunsese deja pe locul trei.

După abandonul neaşteptat suferit de Rosberg, finlandezul a urcat pe locul doi şi, la adăpostul unui avans de peste 15 secunde, nu l-a mai cedat până la final.

Performanţa sa a fost completată de Daniel Ricciardo, care a urcat pe ultima treaptă a podiumului în ciuda unui start mai degrabă ezitant, fiind depăşit în primele turuiri şi de Bottas. Aflat de asemenea în faţa propriilor suporteri, Button nu a reuşit să rămână prea mult timp în spatele piloţilor Mercedes şi a trebuit să cedeze poziţii în faţa lui Bottas şi Ricciardo, însă pilotul echipei McLaren se poate considera mulţumit cu locul patru.

Duel memorabil între Alonso şi Vettel

Este frumos să fiu pe podium. Încă un tur şi ar fi putut fi altceva, pentru că venea Button, dar am reuşit să păstrez poziţia pentru podium.

Daniel Ricciardo
Pilot Red Bull
Alonso ocupa locul 13 la reluarea cursei după ieşirea Safety Car-ului, însă pilotul Scuderiei Ferrari a schimbat din mers strategia pneurilor şi a impresionat prin rapiditatea cu care şi-a depăşit rivalii. Spaniolul s-a oprit doar în spatele unui Button de netrecut, iar ulterior a oferit alături de Sebastian Vettel unul dintre cele mai spectaculoase dueluri ale anului.

Iniţial, Alonso l-a devansat pe pilotul Red Bull Racing la revenirea acestuia din urmă de la boxe, însă Vettel nu a cedat şi, la capătul unor încercări succesive, a reuşit să treacă în faţa sa. Confruntarea dintre cei doi foşti rivali în lupta pentru trofee a continuat inclusiv prin mesajele transmise prin radio cu privire la manevrele de depăşire sau de scurtcircuitare a circuitului, însă Vettel şi-a păstrat poziţia a cincea pană la final.

Rezultatul lui Alonso este însă cu atât mai important pentru Ferrari cu cât spaniolul a primit şi o penalizare de cinci secunde pentru că nu a fost poziţionat corect pe grila de start la startul iniţial al cursei.

Alonso si Vettel au oferit un duel de zile mari

Magnussen şi-a adjucat locul şapte în faţa lui Nico Hulkenberg, care a obţinut doar patru puncte pentru Force India. Toro Rosso şi-a trecut în cont ultimele două poziţii care aduc puncte prin intermediul lui Daniil Kvyat şi Jean-Eric Vergne.

Pe lângă Raikkonen, Massa şi Rosberg, au mai fost nevoiţi să abandoneze şi Esteban Gutierrez (Sauber) şi Marcus Ericsson (Caterham), în timp ce Pastor Maldonado s-a retras în ultimul tur, astfel că pilotul Lotus a fost considerat clasat pe locul 17.

Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Hamilton, care a fost cronometrat cu 1:37.176 în turul 26. 

Marea Britanie - Rezultate cursă:

 1. 
Lewis Hamilton Mercedes 2h26m52.094s 2. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +30.135s 3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +46.495s 4. Jenson Button McLaren-Mercedes +47.390s 5. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +53.864s 6. Fernando Alonso Ferrari +59.946s 7. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +1m02.563s 8. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +1m28.692s 9. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1m29.340s 10. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault -1 lap 11. Sergio Perez Force India-Mercedes -1 lap 12. Romain Grosjean Lotus-Renault -1 lap 13. Adrian Sutil Sauber-Ferrari -1 lap 14. Jules Bianchi Marussia-Ferrari -1 lap 15. Kamui Kobayashi Caterham-Renault -2 laps 16. Max Chilton Marussia-Ferrari -2 laps 17. Pastor Maldonado Lotus-Renault -3 laps Retirements: Nico Rosberg Mercedes 28 laps Marcus Ericsson Caterham-Renault 11 laps Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 9 laps Felipe Massa Williams-Mercedes 1 laps Kimi Raikkonen Ferrari 0 laps
Drivers' championship Constructors' championship
 1. Nico Rosberg      165      1. Mercedes             326   
 2. Lewis Hamilton    161      2. Red Bull-Renault     168   
 3. Daniel Ricciardo  98       3. Ferrari              106
 4. Fernando Alonso   87       4. Williams-Mercedes    103
 5. Valtteri Bottas   73       5. Force India-Mercedes 91 
 6. Sebastian Vettel  70       6. McLaren-Mercedes     90 
 7. Nico Hulkenberg   63       7. Toro Rosso-Renault   15 
 8. Jenson Button     55       8. Lotus-Renault        8  
 9. Kevin Magnussen   35       9. Marussia-Ferrari     2  
10. Felipe Massa      30      10. Sauber-Ferrari       0  
11. Sergio Perez      28      11. Caterham-Renault     0  
12. Kimi Raikkonen    19                                    
13. Jean-Eric Vergne  9                                     
14. Romain Grosjean   8    
15. Daniil Kvyat      6    
16. Jules Bianchi     2    

Comentarii (53)

  • ctlnmihai
    asa rau imi pare pentru Alonsita ca imi vine sa plang cum plangea si el dupa ce a fost depasit
    28 47
  • un plus pt ferrari [ cauza binteles Alonso ] in rest o cursa ok si mertu nu au mai putut sa-l minareasca pe Hem
    24 28
  • ctlnmihai, esti prost de dai in gropi. "Alonsita"a facut ce a facut cu rasnita pe care o are, si Vettelita al tau bocea in team radio-uri ca o muiere ca nu ii lasa spatiu. Ca sa nu mai zic ca il bate Ricciardo la fund in fiecare cursa. Campion mondial pe spinarea inginerilor, asta e Vettel.
    8 9
  • fani ,,Rayk ,,ascundetiva ,praf
    17 34
  • fani Limba romana, parasiti pagina,acum!
    12 0
  • Vettel l-a pacalit pe Alonso la depasire. La prima tentativa a vazut ca Alonso ii inchide usa in nas in virajul urmator asa ca l-a lasat pe Alonso sa inchida linistit la a doua tentativa de depasire si si-a asezat masina sa poata iesi drept din viraj. Normal Alonso a fost mai lent la iesire dupa manevra disperata de inchidere iar Vettel a avut toata viteza de care avea nevoie pe iesire. Felicitari lui Vettel ca nu a cedat pana nu a reusit
    39 27
  • @ctlnmihai
    ai "plans"zici?eu m-am bucurat ca sa spun asa...blocurile invecinate pot confirma
    8 17
  • Alonso a ramas fara gume , 7-8 tururi mai vechi , Vtelu nu a pacalit pe nimeni ci doar prin titlurile luate numai cu minarii
    46 36
  • ai visat?
    15 24
  • Soferica Vettel, ce a mai plans el... Pe urma a inceput si soferica Alonso sa planga. Ca niste copii mici care plang unul la celalalt. E de apreciat ca Alonso a reusit sa reziste atatea tururi in fata lui Vettel cu un set uzat de pneuri, era de asteptat ca Vettel sa treaca la un moment dat. Daca amandoi erau pe aceeasi strategie, Alonso probabil se batea pentru locul 3... Apropo, de unde a plecat Vettel si de unde a plecat Alonso? Daca tot il laudati pe Vettel. Mda...

    Fenomenal Raikkonen! Ar fi cazul ca Ferrari sa-l plateasca din nou ca sa ne lase.
    Distanta intre Mercedes si ceilalti este in continuare una uriasa. Fara probleme tehnice la masinile Mercedes, alti piloti n-au sansa la victorie.
    39 25
  • @ferr1
    daca asta e sofat ne-am dat naiba,adica pe bune?Alonso de fiecare data in Copse a iesit inafar circuitului, pentru asta trebuia sa i se acorde un timp suplimentar
    2 2
  • andrey_1293
    Incredibil ce citesc pe-aici:)))))... duel direct roata la roata Vettel-Alonso, un duel echilibrat, castiga cu greu Vettel, iar lumea zice: "daca avea Alonso... daca facea Alonso... daca, daca, daca..." - ajungea sus de tot Alonso asta, pe culmile gloriei, dar pacat ca sunt prea multi de "daca". DACA avea masina buna, nici nu se mai prezenta pe grila, ca era campion din Australia. N-am nimic cu niciun pilot de pe grila, fiecare are talentul lui si fiecare vine cu cate ceva, dar mai lasati-o dracu' de treaba si bucurati-va de cursa. Pe de alta parte, a fost un duel frumos in care nu s-au menajat cei doi, cum rar s-a mai vazut in ultima vreme. Pacat totusi ca s-au smiorcait cam mult, parca a stirbit frumusetea duelului. Sper sa nu se mai bage comisarii peste piloti nici in cursele viitoare.

    Chiar vroiam sa-l vad pe Ham cu o victorie aici, atmosfera a fost prea frumoasa ca sa nu castige el. Poate in Germania castiga Rosberg... Nu am putut sa nu observ insa ca, dupa primele 12 tururi, Hamilton avea 23 de secunde avans fata de locul 3... Dezechilibru mare care cel putin anul asta nu cred ca se va rezolva. Inafara de cele 2 Mertane', o lupta roata la roata pentru locul 1 intre alte echipe, nu prea cred ca vom mai vedea anul asta.

    Sa vina Germania!
    12 1
  • mirel_f1
    Cred ca cursa asta a avut de toate de la acci dentul lui Raikonnen din turul 2,abandonul lui Rosberg care sincer a readus lupta la titlu in cadrul echipei,si o lupta inrte Alonso si Vettel o lupta intre doi ,,plangaciosi,, stigand an gura mare track limit asta e formula 1,uni nu inteleg ca mai si pierd in viata...
    4 1
  • Singaporezul
    Felicitari primilor 3 si lui Alonso care a facut o cursa extraordinara,a avut acel plus de viteza si determinare.chiar am tinut cu el pt. ca a facut spectacol si a mers la maxim, deci respect Fernando.Pe de alta parte Vettel a pierdut la start 3 pozitii(inacceptabil) si de acolo s-a ales praful,Ricci la batut inca o data.Da , s-a luptat bine cu Alonso dar nu e de ajuns.Trebuie sa-l bata pe Ricci.Deci dezamagitor.
    10 4
  • bobitza
    Echipa Mercedes ii mai datoreaza o cursa lui Hamilton...
    39 15
  • inca o data confirma alonso ca are valoare..BRAVO ALONSO
    9 6
  • Se pare ca azi cineva a venit beat la cursa ... apoi a urmat o depasire in fata celui mai bun sofer galactic ... ma pis pe ei de comentatori , imi e dor de nea Miki !!! Nu inteleg cat de imbecili pot fi cand o tin langa cu *Alontzo , gumele *midium* , etc !!!!
    8 0
  • Dragon
    Ricciardo iarasi fenomenal ! Cu un motor bun in 2015 campion mondial !
    19 12
  • 1. Ma bucur pt hamilton insa daca Rosberg nu avea probleme probabil termina pe 2 in sptele acestuia. Hamilton era mai rapid pe harduri din cauza problemelor la cutia de viteze ale lui Rosberg. Tare mi-e frica ca problemele tehnice vor continua la Mercedes iar Hamilton va fi lovit din nou. Acum a fost Rosberg... data viitoare nu se stie... dar asa cum spunea cineva mai sus Mercedes i-ar mai datora o cursa lui Ham... cat despre opririle la boxe: Rosberg 2.7 sec iar Ham 4.1 sec... hm... probabil ca nu e intentionat, nu vad o explicatie decat prin stresul mecanicilor de a nu gresi tocmai la el si tocmai asta ii face sa o comita (nu s-a pozitionat deloc gresit, s-a vazut clar la tv)
    2. Ghinion pt Massa
    3. Raikkonen se afla sub mare presiune si probabil asta ii afecteaza prestatiile... e clar
    4. Bravo Vettel si Alonso... amandoi sunteti buni... dueluri din astea ar trebui sa existe in fiecare cursa
    5. Bottas profita de masina pe care o are... Massa pe moment nu
    6. Ricciardo a fost mai lent ca Vettel si nu merita podiumul. L-a obtinut datorita strategiei
    7. Pacat ca Button nu a reusit podiumul nici de data asta
    8. Magnussen a parut lent astazi
    9. Hulkenberg nu mai impresioneaza ca in sezonul trecut. E un pilot solid, experimentat si aduna puncte. Insa incepe sa isi arate limitele... Perez are calificari si curse in care este superior (cam in acelasi mod in care o facea fata de Button la McLaren)
    10. Mi l-as dori pe Paul di Resta inapoi in F1!

    PS A fost impresionant cu cata abnegatie a incercat Rosberg sa rezolve problema... probabil a coborat din monopost atunci cand motorul functionand in stationare a inceput sa se supraincalzeasca... Hamilton are de invatat la acest capitol!

    4.
    14 1
  • Nu am inteles deloc cum a facut Alonso penalizarea de 5 secunde...din caste stiu eu penalizarile se fac in alt tur decat cel in care schimbi pneurile... deci nu intelg cum a schimbat si a facut penalizarea la aceeasi oprire
    4 5
  • de asemenea din cate stiu orice penalizare cu stop and go sau cu trecere pe la boxe trebuie efectuata dupa maxim 3 tururi de la primirea acesteia... asta dupa ce ne amintim cum schumacher a castigat o cursa trecand linia de sosire la boxe dupa ce primise o sanctiune iar echipa a profitat de lacunele regulamentului si l-a chemat la boxe in ultimul tur
    6 2
  • malasorte
    iara o vrut astia sa-l f...ta pe Ham...la primul pit l-au tinut 4.3 ...la al doilea pit, daca nu abandona Nico , ii opreau motorul, ca altfel nico ar fi abonat la locul 2 tot timpul..
    34 16
  • Mecanicii Mercedes, parca fac din propie vointa atunci cand Ham urma sa vina la pitstop ( ai frate 4.6 s). Nu am avut cu cine sa pariez.
    1 2
  • We are building an empire...
    Yes... Yess...
    L-am facut pe Alonso.... i-am facut pe Ferraristi...
    Good job Jenson...
    15 52
  • Alonso a dat o adevarata lectie de pilotaj. Se cunoaste ca este cel mai talentat. Un pilot foarte bun care stie sa exploateze masina la maxim, fie ea si o caruta. Felicitari Fernando! Dati-i o masina buna si va iesi campion. Vetel a vazut rosu in fata ochilor multe tururi, dar a avut masina mai buna si ceva noroc.
    Cat despre Kimi, e penibil. Au facut o achizitie proasta, nu este un pilot bun. Titlul de campion l-a luat prin noroc. Era mai bun Felipe.
    Mirciulica, pe cine ai facut praf? Ai plecat din coada plutonului si ai depasit jumate din masini? L-ai depasit cumva pe Alonso in cursa, ca sa te lauzi? N-am vazut nimic din astea in cursa. Du-te la culcare si viseaza frumos in continuare.
    36 28
  • @ cupitza
    Mai bine sa vezi "rosu"in fata ochilor decat "Petrov"in fata ochilor!
    11 21
  • @cupitza
    eu am vazut ocursa in care Alonso a luat lectie de pilotaj. Daca facea asa ca Vettel si presa continuu pe Petrov poate avea un titlu in plus. D'aia are Vettel 4 titluri si Alonso doar doua, Vettel a fortat cursa de cursa sa le castige pe cand Webber dormea in masina cum doarme Alonso
    17 33
  • MIRCEA?
    nene vezi ca la facut muci ALO pe MAG-daca nu avea penalizarea de 5s era pa si la revedere si BUT-stai calm-tu oricum vezi alte curse-iarasi v-am batut :)))
    5 3
  • Se scarpina in barba Newey si se gandeste ca daca era Riciardo in locul lui Webber.....Vet a fost super-penibil cu miorlaitul ala la adresa lui Alonso, asta este F1, strangi din dinti si depasesti avea toate atuurile, si pneuri si masina. Dar.....Riciardo i-a mai umflat buza inca o data. Bravo Botas Alonso, protagonistii cursei, mai ales Alonso cu niste depasiri exceptionale! Atentie, in cursa asta Alonso a fost primul care l-a depasit pe sugrumatul ala de vetel! Hamilton ce sa zic, la ce masina are cu Rosberg cu probleme, a fost o formalitate pentru el.
    11 4
  • @@cupitza Mai uita-te si tu la curse...
    1. In ziua de azi cu pneurile uzate e foarte greu sa te aperi. Cum vine un pilot cu pneuri proaspete trece ca trenu prin gara. Apoi regulamentul face imposibila apararea. In mod normal, Alonso trebuia sa se dea la o parte, asa spune regulamentul. Ce a facut Alonso, a fost o lectie de istorie a F1.
    2. Ce a facut Alonso azi nu s-a mai vazut in F1 de la Schumacher, din 2011, cand la limita regulamentului l-a tinut in spate pe Hamilton. Probabil daca era pe Monza, Vettel nu mai trecea, caci monopostul Ferrari sta mai bine la viteza pe linia dreapta decat Red Bull.
    3. Tu compari Silverstone cu Abu Dhabi? Rusine sa-ti fie! Silverstone iti ofera o multime de viraje unde poti depasi. Pe Abu Dhabi abia poti s-o faci pe cele doua linii drepte, uneori fiind imposibil daca dai de un monopost cu viteza de top.
    4. Vettel n-a fost insisten. A fost mai rapid. Avea pneuri proaspete. A putut sa depaseasca pentru ca iesea mai bine din viraje, avand o viteza mai mare si o aderenta mai buna.
    5. Cei doi merita felicitari pentru ca au stiut sa se protejeze. Daca nu se vaitau, mai ales Vettel, depasirea era si mai apreciata. Asa vor ramane in istorie si plansetele celor doi piloti catre echipa. Dar asta se datoreaza si faptului ca Vettel e obisnuit ca pilotul din fata sa-i lase spatiu.
    6. Asta e F1. Restul e o porcarie. Avea dreptate Lauda, comisarii nu mai trebuie sa investigheze duelurile dintre piloti. Fara comisari, pilotii nu mai plangeau catre echipa. Fara comisari, F1 ar arata ca aceasta confruntare, poate chiar mai frumos. Bine, nu se astepta nimeni sa vedem asa ceva din partea lui Massa sau Maldonado :))
    29 9
  • Bravo Valtteri Bottas
    19 1
  • 7. Alonso a pierdut tilul in 2010 din cauza strategiei Ferrari, plecand de pe 3 si terminand pe 7. Cu o strategie buna, trebuia sa fie lejer in primii 4.
    Repet, mai uita-te si tu la curse...
    18 8
  • PAREREA MEA CA ALONSO,HAMILTON SANT O ALTA CLASA DE PILOTI RESTU CUM AI VETTEL ,MASSA RAICONEN SI ALTI SANT DOAR UMPLUTURI ASA AR TREBUI SA FIE NISTE PILOTI ADEVARATI ..FAPTELE VORBESC SA VAZUT SI AZI BRAVO
    8 13
  • bernie
    Wawwww!!!!Lectie de istorie a F1!!!Un bou care posteaza ferr1 (ca de taur de corida nu poate fi vorba) se trezeste sa ne dea lectii de istorie a F1 cu un duel banal dintre un alt bou si un vitel...Nu stiu ce lectie de F1 a vazut el in acest duel dar ca orice profan incult si fara educatie se trezeste dand lectii altor useri...Baietica tu nu esti decat un bou din turma falcosului care duce o lupta idioata si fara sens cu restul fanilor F1...Nu ai tu ce exemple concrete de F1 sa ne dai noua cu falcosul tau...Eventual cel cu Petrov dar nu stiu daca te incalzeste....Exemplu de lectie de F1 iti pot da eu.Doar unul ptr ca nu are rost sa-mi pierd tinpul cu tine...Ayrton Senna pilota un Mclaren care era cea mai buna masina atunci si se chinuia sa ramana in fata lui Nigel Mansel care era in urma sa si pilota o masina ferrari de pluton cam la fel ca acum...Spunea Senna:Il vedeam pe Mansell in ambele oglinzi retrovizoare in acelasi timp si nu stiam ce sa mai fac sa raman in fata lui...Asta e lectie de istorie a F1 baietica nu ce debitezi tu...Cand falcosul tau o sa fie vazut in ambele oglinzi de Rosberg si Hamilton atunci poti sa spui ca a fost o lectie de istorie boulica...LOL!!!
    11 31
  • @so-ferr1-ica
    curse imaginare presupun,regret da alea le vezi numai tu
    7 6
  • fierr6
    Mai uita-te si tu la curse baiete, ca numai prostii vorbesti.Si alfonsita si viteaua au fost doi piloti care au facut tot ce se putea legal si illegal sa cistige un loc .De data asta Vettel a cistigat .De ce esti ofticat ?
    12 8
  • Bun Vodkanen asta, absolut monumental, sper ca FIA sa il suspende macar o cursa si sa il trimita la un curs de recalificare daca nu cumva la o cura intensiva de dezintoxicare! Pe langa ca este cel mai mediocru, mai slab si mai penibil pilot de cand s-a inventat F1 este si prost de cu spume si ruineaza cursa altora! Daca Alonso si vetteel is unu bou si unu vitel asta garantat ii porc de craciun ingrasat cu borhot!
    4 8
  • ferr1 l-ar gasi fabulos pe falcos si daca se bate pentru penultimul loc. Lectie de istorie F1 despre cum se apara penultimul loc :))))

    In realitate daca masina unuia dintre ei era sensibil mai rapida se ducea in fata, lupta pentru alte locuri. Au fost relativ egale, a castigat cel care si-a dorit mai mult locul respectiv. E bine ca Vettel nu se culca pe o ureche desi are deja 4 titluri
    14 8
  • Magic Senna
    @bernie
    Cred ca ai vazut curse cu senna doar pe youtube.
    Duelul de care zici este cel din Monaco 1992. Mansell era la Williams si avea cel mai bun monopost *(avea deja 5 victorii pana la acea cursa). Senna a castigat Monte Carlo la mai putin de jumatate de secunda in fata lui Mansell. In niciun caz Mansell nu era cu Ferrari si nu avea masina de pluton.

    Pe wikipedia vei gasi toate detaliile cursei.
    16 1
  • Ha,ha,ha...
    Postati si voi propriile pareri,si nu mai comentati in dusmanie!Ati ramas fara preferat de anul asta si nu stiti de partea carui pilot Mercedes sa treceti?!Unii dintre noi mai si ramanem constanti in preferinte,motivat sau nu,asa ca nu comentati doar pentru ca aveti voi o preferinta sau alta,si nu va iese ! Incetati sa mai fiti si "gratareni si giboni" in acelasi timp !!!!
    11 0
  • @Ha,ha,ha... m-ai prins, ai descoperit de ce sunt eu troll....
    0 2
  • @ Magic Senna

    ai perfecta dreptate

    PS Sa ne imaginam o F1 ideala in care masinile ar fi egale ca performanta (cam ca in GP2... cel putin teoretic egale). In fata s-ar bate probabil Hamilton cu Alonso iar de lalocurile 3 in jos Vettel, Rosberg,Raikkonen, Ricciardo, Hulkenberg etc. Asta il dezavantajeaza pe Ham anul aceste... Mercedes sunt prea rapizi iar Rosb termina cel putin pe 2. Daca RedBull sau Ferrari ar fi mai aproape dubla nu ar mai fi asa usor de realizat...
    7 0
  • @ automarket

    iarasi stergeti comentariile in care nu sunt jigniri si tiganeli? Se pare ca banul conteaza... iar poalele in cap aduc bani, nu?
    5 1
  • Sebastian, Daniel is faster than you! Again!
    15 4
  • Ehe, daca in 2010 exista drs.....sau, daca ieri nu exista drs.....Oricum, o buna performanta, sa pleci de pe 2 si sa termini pe 5.
    6 5
  • Nimic nou pe mapamond, singurele momente de adrenalina au fost startul cursei, accidentul stupid al lui Kimi Raikkonen si duelul dintre Alonso si Vetel.
    In rest, o singura oprire la boxe se pare ca este cea mai viabila strategie pentru a prinde puncte in fata. Incet dar sigur F1 se transforma intr-o cursa de anduranta.
    9 3
  • rosberg trebuie sa mai abandoneze o data, asa este corectsi firesc
    9 5
  • ovidiu15081982
    Deci dupa aceasta cursa putem trage urmatoarele concluzii:

    - Raikkonen ar tb sa o lase cu vodka mai usor.. e pacat sa strice parapetii la oamenii aia si il mai scoate si pe Massa din cursa nevinovat. Parerea mea ca ar tb sa se retraga cat mai repede...la Ferrari nu i prieste deloc....
    - Williams devine a 3 a echipa a campionatului...pcata ca Massa nu prea ii ajuta
    - Alonso s-a luptat eroic cu vitelul care scancea ca un fatalau
    - Hamilton a avut mare bulan ca altfel castiga Rosberg, oricum sper sa devina campion mondial, nemtoteiul e enervant rau
    8 8
  • andrey_1293
    @dany - de anul asta s-a bagat penalizarea stop/go de 5 sec, pe langa cea de 10. Anul trecut era doar cea de 10 sec. Este posibil ca in acest an, la penalizarea de 5 sec, sa nu fii nevoit sa treci special pe la boxe ca sa o efectuezi. Nu cunosc regulamentul, dar asta ar putea fi una din variante. Ori are regulamentul scapari, si cat se mai poate, se profita. Si eu mi-am ridicat un semn de intrebare cand am vazut ca amana intrarea, si cand a efectuat-o, a facut-o in acelasi timp cu pit-stopul.
    4 0
  • alonso depaseste in mod obisnuit limitele circuitului (nu ale masinii ca asta e imposibil :))) ). Bine ca s-a trezit in sfarsit FIA si taxeaza astfel de "pilotaj".

    Depasirea lui Vettel de catre Alonso a fost una pe zona DRS. Alonso plangea cand a fost depasit pentru ca soferica Vettel l-a depasit intr-o zona fara DRS, normal fara DRS, dar Alonso bocea ca a folosit Vettel DRS-ul ...

    Frustrarea venea din faptul ca a fost o depasire de scoala veche, fara prostii de avantaj momentan precum DRS sau Kers
    6 7
  • se pare ca a fost o cursa faina. stiti unde se poate vedea in reluare?

    pe sky il intrebau pe bottas ce parere are ca e cotat al 3 lea favorit la castigarea cursei de catre casele de pariuri. si se vede treaba ca a fost aproape...ori baietii aia stiu ceva ce noi nu avem habar?

    in rest fiecare cursa confirma ce banuim si noi: mercu are butoane multe si poate relansa lupta oricand :); rakionen e demotivat - le ia banii la macaronari; alfonso se lupta...; massa ghinionist. hami bunicel; vitel cam de carton; la 135000de spectatori poate merita si butonu sa iese pe podium acasa
    2 2
  • Felicitari lui Ham, Bot si Ric, au facut o cursa buna. Si doar 2 observatii:

    1. As fi curios ce mai spun adeptii teoriei conspiratiei de la Mercedes despre rezultatul de ieri....

    2. Este clar ca f1 nu mai este ce a fost, daca doi piloti de top se plang ca babele (babele de pe site sa ma scuze) pentru o depasire. Chiar daca au fost momente faine, cei doi (dintre care unul este favoritul meu) au fost teribili in comentarii..
    O seara buna.
    3 0
  • ham a castigat pentru ca ere la el acasa , avem nevoie de audienta de acu in colo...
    la start s a vazut puterea motorului mercedes si a lui ferrari
    masa nu a fosy atent pentru ca putea evita acrosajul daca nu se concentra doar asupra celui pe care vroia sa- l depaseasca, si se uita, asa cum se vede de pe camera montata pe masina lui, in dreapta.
    alonso e beat de fericire, a reusit cu o trasa defensiva sa strice strategia lui vetel , care daca ar fi inchis bine la iesirea de vla boxe se batea cu buton si rici pentru ca avea cauciucuri .
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru