Pilotul echipei Mercedes şi-a păstrat confortabil prima poziţie la start, şi-a construit un avans de circa 4 secunde în primul stint, iar apoi a rămas în frunte după unica intrare la boxe în ciuda faptului că Nico Rosberg a fost la numai o secundă în spate. Germanul nu a fost însă capabil să iniţieze niciun atac decisiv şi, în plus, a comis două greşeli relativ majore în acul de păr.
Un derapaj costisitor
După ce sâmbătă a obţinut cel mai bun rezultat în calificări din acest an (locul 3), Kimi Raikkonen se îndrepta spre cel de-al doilea podium din acest sezon. Totuşi, după prima intrare la boxe, pilotul Scuderiei Ferrari a derapat spectaculos în acul de păr şi, chiar dacă a păstrat monopostul pe circuit, a pierdut o poziţie în favoarea lui Valtteri Bottas.
Ulterior, la adăpostul unui avans confortabil, finlandezul a efectuat o oprire suplimentară şi s-a echipat cu pneuri supersoft în speranţa că va reuşi să-l ajungă din urmă pe conaţionalul său. Strategia nu a funcţionat însă, iar Bottas a obţinut astfel primul podium în acest sezon, în timp ce Raikkonen s-a mulţumit cu locul patru.
Vettel, strategie câştigătoare cu două opriri
În urma defecţiunilor tehnice din calificări şi a unei penalizări de cinci poziţii, Sebastian Vettel a plecat doar de pe locul 18, însă a progresat rapid în pluton inclusiv prin depăşirea lui Fernando Alonso. Pilotul Scuderiei Ferrari a adoptat o strategie mai puţin obişnuită şi a intrat la boxe în turul 9 pentru un set nou de pneuri supersoft, care i-a permis să progreseze constant în pluton.Germanul nu a fost scutit de erori, iar la un moment dat s-a atins cu Alonso, însă a ajuns până pe locul şapte înainte de a efectua ultima intrare la standuri. Ulterior, în ciuda unui contact uşor cu Nico Hulkenberg, Vettel a rămas imperturbabil în cursă şi l-a depăşit pe Pastor Maldonado pentru locul cinci.
Plecat de asemenea din a doua parte a grilei, Felipe Massa a avut parte de un parcurs asemănător la volanul celui de-al doilea monopost Williams, iar cel mai spectaculos duel a avut loc în turul 10: brazilianul a luptat roată la roată cu Marcus Ericcson (Sauber) în primele trei viraje înainte de a se impune. Massa a fost unul dintre puţinii piloţi care a început cursa cu pneuri soft, iar această strategie i-a permis să folosească supersofturile pe final, cu care a ajuns în spatele lui Vettel.
Grosjean, eroare copilărească
Lotus ar fi putut obţine la Montreal cel mai bun rezultat al sezonului, însă s-a mulţumit doar cu locul şapte ocupat de Maldonado. Coechipierul său Romain Grosjean ar fi putut termina cu uşurinţă pe locul şase, însă a provocat un incident pe linia dreaptă premergătoare finalului de tur.Francezul l-a depăşit pe pilotul întârziat Will Stevens, însă apoi i-a blocat calea, cei doi s-au atins, iar Grosjean a suferit o pană de cauciuc. Pilotul Lotus a intrat intempestiv la boxele unei echipe în care mecanicii au fost surprinşi complet nepregătiţi, iar în cele din urmă a ocupat doar locul 10. Între cei doi şi-au făcut apariţia Hulkenberg şi Daniil Kvyat.
Clasamentul a fost completat pe Sergio Perez (Force India), Carlos Sainz Jr (Toro Rosso) şi Daniel Ricciardo (Red Bull), în timp ce Marcus Ericsson (Sauber) a terminat pe 14 în faţa lui Max Verstapen (Toro Rosso), Felipe Nasr (Sauber) şi Will Stevens (Manor).
Dublu abandon pentru McLaren
McLaren a avut parte de o nouă cursă de coşmar, în ciuda optimismului generat de îmbunatăţirea teoretică a motorului.
Fernando Alonso concura în spatele plutonului în momentul în care a fost chemat să se retragă la boxe din cauza unei defecţiuni tehnice la motor, care a echivalat astfel cu al treilea abandon consecutiv.Câteva tururi mai târziu, Jenson Button a intrat de asemenea la boxe cu scopul de a se retrage tot în urma unor probleme la unitatea de propulsie. Singurul alt pilot care a mai abandonat în cursa a fost Roberto Merhi de la Manor.
Canada - Rezultate cursa:
Loc | Pilot | Echipa |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes |
2 | Nico Rosberg | Mercedes |
3 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari |
6 | Felipe Massa | Williams/Mercedes |
7 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes |
8 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes |
9 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault |
10 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes |
11 | Sergio Perez | Force India/Mercedes |
12 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault |
13 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault |
14 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari |
15 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault |
16 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari |
17 | Will Stevens | Marussia/Ferrari |
- | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari |
- | Jenson Button | McLaren/Honda |
- | Fernando Alonso | McLaren/Honda |
Clasament general:
Loc | Pilot | Puncte |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 151 |
2 | Nico Rosberg | 134 |
3 | Sebastian Vettel | 108 |
4 | Kimi Raikkonen | 72 |
5 | Valtteri Bottas | 57 |
6 | Felipe Massa | 47 |
7 | Daniel Ricciardo | 35 |
8 | Daniil Kvyat | 19 |
9 | Romain Grosjean | 17 |
10 | Felipe Nasr | 16 |
11 | Sergio Perez | 11 |
12 | Nico Hulkenberg | 10 |
13 | Carlos Sainz | 9 |
14 | Max Verstappen | 6 |
15 | Pastor Maldonado | 6 |
16 | Marcus Ericsson | 5 |
17 | Jenson Button | 4 |
18 | Fernando Alonso | 0 |
19 | Roberto Merhi | 0 |
20 | Will Stevens | 0 |
Clasament constructori:
Loc | Echipa | Puncte |
---|---|---|
1 | Mercedes | 285 |
2 | Ferrari | 180 |
3 | Williams/Mercedes | 104 |
4 | Red Bull/Renault | 54 |
5 | Lotus/Mercedes | 23 |
6 | Sauber/Ferrari | 21 |
7 | Force India/Mercedes | 21 |
8 | Toro Rosso/Renault | 15 |
9 | McLaren/Honda | 4 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |
Kimi a pierdut locul 2 cu acel tete a queue. Comica comunicarea lui Bottas cu inginerii "in ritmul asta Raikko o sa ne prinda dupa cursa"
Vettel a pilotat ca un campion, cu chef sa ajunga repede in fata.
Honda a dat azi adevaratul test. E circuitul de motor (mai mult si decat Monza!) - lack of power ...
Grosjean, da, in nota personala.
De ceva vreme, de cand castiga Hamilton iar pe 2-3 e Rosberg, traiesc cu impresia ca imnul germaniei (care se pune fiind imnul tarii de originea careia e constructorul) se pune in semn de condoleante pentru Rosberg. Cu siguranta nu-i asa, dar mie unuia asa-mi lasa impresia. :))
PS: McLaren=death/history
Grosjean, dupa contactul cu Stevens:
"He hit me!"
Stevens, dupa ce a avut nasul fata smuls de Grosjean:
"He is so stupid. He cuts in front of me every time. Where does he want me to go? Off the track?"
O cursa anosta care parea ca va aduce ceva frumos cand Rosberg ajunsese la mai putin de 1 secunda de Hamilton. Ca de obicei, neamtul nu stie sa treaca de englez. Deja a devenit plictisitor.
Raikkonen cu gafa de incepatori.
Cursa buna pentru Vettel (in combinatie cu strategia), la fel si pentru Massa.
Cu toate astea raman cu o nelamurire: in 2 depasiri ale lui Vettel (la Hulkenberg, inainte sa scape controlul monpostului, si la Maldonado), de pe margine se aratau steaguri albastre pentru pilotul care era depasit; la fel si la Ericssen vs Verstappen. Nu existau monoposturi intarziate, pe linia dreapta dinaintea sicanei de sfarsit de tur, in zona de DRS, insa apareau acele steaguri. Nu am inteles de ce. Stie careva?
Kimi.
Felicitări britanicului pentru modul în care domină F1!
probabil aia de la ferrari i-au dat pneurile reci.
Vettel cred ca avea nevoie de o cursa de genu` asta, acum cei care spun '' pilot de carton '' sa stinga device-urile si sa se duca la somn. Vettel a aratat nivelul lui si al masinii la maximum, a ajuns in spatele a patru piloti care au ramas pe aceleasi pozitii ( doar Bottas a facut locada cu Kimi), el plecand de pe 18 doar. Grojean greseala de incepator, trist, iar Maldonado nu a lovit monopostul :)))
Sunt nerabdator sa vad cursa din Austria, poate si o ''lupta '' intre pilotii Mercedes, daca de data asta (iarasi) Rosberg a dat gres, cand era la doar o secunda in spatele britanicului.
Eu totusi nu il consider un mare pilot. Cu masina aceea oricum ajungea in primii 6 (de altfel cele trei echipe importante au terminat pe primele 6 locuri). Merc, Fer si Williams pot pleca si cu un tur intarziere in cursa. La final vor ajunge pe primele 6 locuri (cel putin pe un circuit la Montreal).
Din pacate nu mai vad depasiri in care se vede pilotul. Depasiri la limita unde conteaza nervii, conteaza cel care franeaza mai tarziu. F1 a devenit ceva aritficial, la fel si depasirile. NU vreau sa traiesc in trecut, dar prefer sa vad o inregistrare din anii 90 sau 80.
In rest, felicitari castigatorilor.
Cu Hamilton o sa se bata cat de curand probabil, Rosberg chiar daca are cea mai buna masina de pe grila greseste in ata unui Ferrari
@Senna Fan nu au fost depasiri doar in liniile drepte, majoritatea depasirilor din cursa da, au fost pe liniile cu DRS.Este parerea ta, e normal, ca nu-l vezi ca pe un mare pilot, insa daca o luam logic.. nu avea timp sa ajunga in fata, tot ce a facut, a facut foarte bine,era normal sa depaseasca tot ce avea in fata, dar timp sa ajunga in fata nu avea.. Lupta cu Hamilton nu prea mai exista aici din start.Sper ca in cursele viitoare sa fie mai aproape Ferrari si vedem lupte roata la roata cu Mercedes.
Sunt de acord cu tine "artificiala" asta este cuvantul..
botas mai rece ca kimi
o cursa acceptabila per ansamblu
Iar pe noi ne intereseaza viteza nu background-ul. Nici nu am luat in considerare masinile pe care le au acum !!!!! ci confruntarile directe dintre coechipieri si imaginea lasata de-a lungul unui intreg campionat in confruntarile alea.... nu 1 viraj
intr-adevar si eu mi-am pus intrebarea ce se intampla cu Raikkonen... in perioada McLaren pilota superb si era considerat cel mai bun (poate cu exceptia lui Schumacher dar peste Alonso)... de cand a mers in 2007 la Ferrari, desi a castigat titlul profitand de gafele McLaren, parca ceva s-a rupt... parca nu mai era el! Unde este pilotul care-l batea pe Montoya?! Montoya, care pana a ajunge la McLaren era considerat etalonul de rapiditate si agresivitate, doar Schumacher fiindu-i superior dar nu la toate capitolele...
Cei de la Pitstops comentau anul trecut pe facebook ca de fapt Kimi a fost mereu inferior lui Alonso iar in perioada 2005-2006 parea mai bun doar pt ca McLaren era mai rapid... asa sa fie oare?! hm... pai daca ar fi asa ar fi o anatema asupra tuturor ”analistilor F1” care il considerau atunci pe Kimi cel mai rapid...
Nu prea imi vine sa cred asta, ceva s-a intamplat cu el si nu mai e pilotul din perioada McLaren! O astfel de cadere a avut si Hamilton in 2011 si chiar in 2014 (din cauza a tot felul de probleme la jumatatea sezonului) dar a revenit mereu la valoarea cunoscuta.... la Kimi insa pare ca nu se mai leaga nimic k lumea dupa perioada McLaren, pare un alt pilot...