Plecat din pole position, Hamilton nu a comis nicio greşeală pe parcursul celor 66 de tururi ale cursei, însă a avut emoţii spre final prin prisma strategiei diferite la schimburile de pneuri.
Cei doi au efectuat câte două opriri la boxe, însă, la fel ca în Bahrain, cei doi au adoptat strategii diferite, astfel că Rosberg a fost echipat cu cauciucuri medium în ultimul stint, spre deosebire de pneurile hard ale britanicului. Acest lucru i-a permis germanului să se apropie la mai puţin de o secundă, însă nu a reuşit în niciun moment să iniţieze un atac decisiv, în ciuda avantajului reprezentat de sistemul DRS.
Astfel, Hamilton a obţinut a patra victorie consecutivă cu un avans de numai şase zecimi de secundă şi a preluat conducerea clasamentului general cu trei puncte în fata coechipierul său.
Red Bull, cei mai buni din "restul lumii"
Daniel Ricciardo a a confirmat încă o dată forma bună pe care o traversează în sezonul de debut la Red Bull Racing. Chiar dacă a fost depăşit la start de Valtteri Bottas, australianul s-a menţinut în imediata sa apropiere pe tot parcursul primului stint şi şi-a recuperat poziţia a treia după prima serie de intrări la boxe.
Ulterior, pilotul echipei Red Bull şi-a construit un avans liniştitor în fata rivalilor, însă nu a avut nicio şansă să lupte cu cei de la Mercedes şi a terminat la aproape 50 de secunde în spatele învingătorului.
Coechipierul său Sebastian Vettel a atras însă toate privirile printr-o revenire spectaculoasă în pluton. Plecat doar de pe locul 15 ca urmare a problemelor din calificări şi a unei penalizări de cinci poziţii, pilotul echipei Red Bull Racing a ajuns pe nouă după prima serie de opriri la boxe, a efectuat câteva depăşiri în pluton datorită unui ritm foarte bun, pentru că la cea de-a treia oprire la standuri să reuşească să treacă şi de Fernando Alonso.În ultimele tururi, germanul a iniţiat un atac decisiv şi asupra lui Bottas şi a urcat astfel pe locul patru.
Pilotul echipei Williams a fost nevoit astfel să se mulţumească cu locul cinci, însă performanţă a venit pe fondul unei curse bune fără greşeli majore.Raikkonen, depăşit cu un tur de Mercedes
În contextul dominaţiei Mercedes şi a performanţelor înregistrate de Red Bull Racing, Ferrari a fost nevoită să se mulţumească cu o banală lupta internă pentru locul şase.
Kimi Raikkonen a fost avantajat încă de la start de poziţia superioară (locul 6), pe care şi-a păstrat-o pe aproape întreaga durată a cursei, iar finlandezul ar fi putut termina în tandem cu Alonso pe locurile cinci şi şase dacă Vettel nu ar fi avut o revenire spectaculoasă.
Spre finalul cursei, Alonso a mărit semnificativ ritmul şi, după câteva tururi de tatonare, a reuşit să-l depăşească pe finlandez pentru a-şi adjudecat locul şase. În spatele său, Raikkonen a sfârşit prin a fi depăşit cu un tur din urmă de Hamilton şi Rosberg, element care demonstrează încă o dată perioada modestă pe care o traversează Scuderia din punct de vedere al performanţelor.
Primele puncte pentru Lotus
Lotus şi-a adjudecat duminică primele puncte din sezonul 2014, însă cursa nu a decurs conform aşteptărilor echipei. La start, Romain Grosjean şi-a păstrat locul cinci obţinut în calificări, însă după prima serie de intrări la boxe a fost depăşit cu uşurinţă de Raikkonen şi Alonso, pentru ca ulterior să mai piardă un loc în favoarea lui Vettel.Francezul se poate considera însă mulţumit cu cele patru puncte alocate locului opt, mai ales după ce coechipierul său Pastor Maldonado a ocupat doar locul 15, nu înainte de a fi penalizat cu 5 secunde pentru un incident în care a fost implicat la start împreună cu Marcus Ericsson de la Caterham.
În spatele său s-au poziţionat cei doi piloţi ai echipei Force India, Sergio Perez şi Nico Hulkenberg, care au obţinut astfel ultimele puncte puse în joc.
McLaren a ajuns la cea de-a treia cursă consecutivă în care nu obţine niciun punct, în ciuda optimismului afişat de oficialii echipei înaintea acestei etape. Kevin Magnussen şi Jenson Button au ocupat doar locurile 11 şi, respectiv, 12, în faţa lui Felipe Massa (Williams) şi a lui Daniil Kvyat (Toro Rosso).
Marele Premiu al Spaniei a consemnat doar două abandonuri: Jean-Eric Vergne s-a retras la boxele Toro Rosso după o defecţiune la sistemul de evacuare, în timp ce Kamui Kobayashi a avut probleme cu frânele monopostului Caterham.
Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Vettel, care a fost cronometrat cu 1:28.918 în turul 55.Spania - Rezultate cursă:
Pos Driver Team/Car 1. Lewis Hamilton Mercedes 2. Nico Rosberg Mercedes 3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 5. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 6. Fernando Alonso Ferrari 7. Kimi Raikkonen Ferrari 8. Romain Grosjean Lotus-Renault 9. Sergio Perez Force India-Mercedes 10. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 11. Jenson Button McLaren-Mercedes 12. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 13. Felipe Massa Williams-Mercedes 14. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 15. Pastor Maldonado Lotus-Renault 16. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 17. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 19. Max Chilton Marussia-Ferrari 20. Marcus Ericsson Caterham-Renault Retirements: Kamui Kobayashi Caterham-Renault Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault
Drivers' championship: Pos Driver Points 1. Lewis Hamilton 100 2. Nico Rosberg 97 3. Fernando Alonso 49 4. Sebastian Vettel 45 5. Daniel Ricciardo 39 6. Nico Hulkenberg 37 7. Valtteri Bottas 34 8. Jenson Button 23 9. Kevin Magnussen 20 10. Sergio Perez 20 11. Kimi Raikkonen 17 12. Felipe Massa 12 13. Romain Grosjean 4 14. Jean-Eric Vergne 4 15. Daniil Kvyat 4 Constructors' championship: Pos Team Points 1. Mercedes 197 2. Red Bull-Renault 84 3. Ferrari 66 4. Force India-Mercedes 57 5. Williams-Mercedes 46 6. McLaren-Mercedes 43 7. Toro Rosso-Renault 8 8. Lotus-Renault 4 9. Sauber-Ferrari 0 10. Marussia-Ferrari 0 11. Caterham-Renault 0
Cu ceva probleme tehnice,cu o strategie proasta,cu 4.3 secunde la boxe si tot invingator !
Desi pare ca Rosberg a pierdut din nou, eu prefer sa vad ca a reusit sa reduca sitanta fata de Hamilton. Nu neaparat in timp efectiv in cursa, cat in atitudine si contanta in cursa.
Totusi, nu am inteles de ce la ambele schimburi a intrat cu doua tururi mai tarziu decat hamilton. La fiecare din cele doua schimburi a pierdut cate doua secunde si ceva.
Pe Raikkonen imi face impresia ca l-au facut la boxe.
Bravo Vettel. Omul a facut o cursa extrem de buna. Poate ca au reusit sa mai remedieze din problemele masinii.
Foarte bine si Ricciardo.
Excelent Botas. Se pare ca, cel putin pentru moment, i-a cam luat fata lui Massa.
bravo Vettel !!!
pentru cei cu dispozitive andorid, descarcati aplicatia "Cable TV", se poat urmari cursele de F1 pe dolce, gratis, merge foarte bine
La fel si la Mercedes,dar Lewis e o nuca prea tare pentru Nico.
Felicitari lui Hamilton dar Rosberg a fost foarte foarte aproape. Pai Schumacher e fara nici un dubiu cel mai bun pilot din toate timpurile daca la 41 de ani (2011) a putut sa bata un pilot de mare clasa precum Rosberg si sa faca pole la Monaco fara macar sa aibe cea mai buna masina
La inceputul cursei o masina de F1 scotea 1.33.5-1.34 iar o masina de GP2 in conditii optime 1.33.9 (cel mai bun timp) - 1.34 chiar 1.35. Cifrele astea spun tot; mi se pare jenant felul in care se desfasoara cursele de F1 din ziua de azi. Usor-usor spectacolul este omorat (daca nu cumva chiar a murit) si nimeni nu pare sa ia o decizie sa schimbe acest lucru.
Cu parere de rau o zic, nu prea mai exista satisfactii in a sta 2 ore in fata TV-ului, ca sa vad 2 Mercedes-uri cum pleaca si termina pe primele 2 pozitii fara nicio greseala. Imi place Hamilton, dar nu imi place maniera in care a ajuns sa castige curse. Imi place Vettel, dar nu mi-a placut modul in care a castigat titlurile din 2011 si 2013, ba chiar e o placere sa-l vad cum pleaca de pe 15 si ajunge pe 4 dupa atatea depasiri frumoase. Anul asta (din ce se vede pana acum), se va termina urat, titlul la constructori va fi adjudecat clar de Mercedes la sfarsitul sezonului european iar la piloti, se bat Lewis cu Rosberg - cu castig de cauza Lewis ca are mai mult tupeu. Ne-am plans de maniera lui Vettel de a castiga curse in anii trecuti, si uitati peste ce am dat :)))
Sansa de a se reveni la motoare mai mari este mica asa ca ar trebui sa se faca ceva urgent cu situatia actuala, altfel tribunele vor fi din ce in ce mai goale. Numai bine!
La ce va incalzeste? Oricum baietii de la Mercedes l-au trimis pe Raikkonen dupa sampanie. Raikkonen a fost sicana pentru Mercedes. Mare noroc pe Alonso ca a scapat de umilinta asta. Neoficial si Alonso a luat un tur. Diferenta fiind uriasa. Nu stiu cum mai suporta sa stea la echipa asta. Nici la Renault in 2008 si 2009 nu avea masina atat de slaba. RIP Ferrari!
Macar o mica satisfactie mai am si eu, ca verisorii mei de la McLaren sunt la mama naibii in clasament.
Restul e cancan...
Dar bine ca asta e ultima problema la Ferrari. Acum trebuie sa lupte cu Williams pentru locul 3
Din nou, pe vremea cand TVR transmitea F1, toti se luau de MIki ca nu stie sa lege 2 cuvinte - asa e, in calitate de om care comentezi un eveniment transmis public, trebuie sa ai un vocabular adecvat dar, el macar mergea la fata locului, vorbea cu pilotii, mai spunea picanterii din padock, era altfel. Atmosfera la fiecare cursa era alta, toti entuziasmati, abia asteptau cursa, era intr-adevar un eveniment; in schimb, acuma totul pare formalitate, rutina, plictiseala.
Pe langa asta, regulamentele nu mai permit spectacol. Depasirile sunt facute artificial, DRS, "overtake button" si alte vrajeli dinastea. Pilotii nu mai lupta pentru pozitia lor, indiferent ca aceasta e 1,2,5,10,13; DRS - linie dreapta si depasire, fara pic de sicanare. In GP2 si GP3 azi, tot felul de incidente, iesiri in decor, accidente, impingeri de la spate - astea toate sunt istorie in F1.
Masinile nu mai sunt o provocare pentru piloti astfel ca i-a transformat in robotei: aceeasi trasa in fiecare tur, pe linia dreapta plictiseala (datorata vitezelor mici), nici o greseala timp de 2 ore, la finalul cursei pot sa alerge si la maraton ca nu se vede oboseala pe chipurile lor. Si nu cred ca pilotii din ziua de azi sunt cu mult mai pregatiti fizic si mai buni decat cei din anii 90-00 incat sa nu comita greseli.
E trista directia luata de F1, dar daca tot se urmeaza trendul industriei auto, ok - downsizing, dar masinile de strada din ziua de azi au motoare mai mici si sunt mai rapide decat cele din 2004, in F1 de ce se urmeaza doar downsizing-ul si viteza tot scade?
Acum o saptamana, la Jerez, au fost 120 000 de oameni la cursa de MotoGp.
de acord
@ferr1 & the rest
Nu cred ca Ferrari l-a facut pe Raikkonen pt ca a avut doar 2 opriri. Pur si simplu au incercat strategii diferite cu cele 2 monoposturi (si Mercedes a mers pe 2 opriri iar daca vreunul din cei 2 piloti opta pt strategia cu 3 opriri castiga in fata celuilat. Mercedes au fost conservatori). Insa cu siguranta cand doi coechipieri ruleaza in cursa unul in in fata celuilat prioritatea la schimb de pneuri o are pilotul din fata deoarece cel ce schimba primul e avantajat de pneurile noi cu care va iesi! Azi insa Ferrari a ales ca la primul schimb sa il favorizeze pe Alonso... desi tot Kimi a rams in fata si dupa aceea...
Nu mi s-a parut nimic spectaculos in a avea 10 secunde diferenta fata de urmaritori in primele 5 tururi si sa o tii landa pana la sfarsitul cursei.
Inainte de 2000 au fost anii 90 in care pilotii se bateau pentru pozitii si aveau mana libera in a inchide usile ori de cate ori era nevoie pentru a se apara. Daca tu consideri spectacol in a ceda pozitia din cauza ca ai facut o manevra de blocare si nu mai ai dreptul la alta, daca tu consideri ca spectacolul e generat de depasirile ce se fac la pit, sau spectacol generat de strategii, atunci clar avem pareri diferite si nu are rost sa ne jignim.
In orice caz, dpmdv, depasirile si luptele pentru pozitii trebuie sa se faca PE traseu, nu la pit sau nu din cauza ca nu mai avem benzina sau cauciuc.
Eu am criticat noile sisteme (kers, drs, etc.) care au fost puse acolo (sa dea un plus momentan pentru pilotul din spate) tot din cauza unor plangaciosi ca tine care nu gaseau spectacol in anii 2000.
Acum cica nu suna motorul destul de tare si ne ia smnul si nu de asta am platit bilet. Facepalm, e turbo, e altceva, e in continuare motorsport, nu e musai sa fie la fel, nu e musai nici macar sa fie tare - nici pilotajul nici tehnologia nu se impiedica in sunet. Intotdeauna aceiasi critici habarnisti ofticati ca nu le castiga adulatul
In trecut erau masini puternice si rapide, dar nu atat de rapide in viraje ca astazi. In F1 de azi, aerodinamica este foarte evoluata, daca sunt doua masini relativ egale pilotul nu poate face diferenta pentru ca daca incearca sa depaseasca pierde forta deportanta si primeste multa instabilitate pe partea frontala a masinii din cauza turbulentelor aerodinamice generate de masina din fata, si tot nu poate depasi. A explicat si Kimi odata asta. Asa ca sunt trei solutii:
1) se renunta la aerodinamica si se revine la ceva mai apropiat de tehnica de curse din trecut. Solutia asta a fost de neacceptat pentru cei care conduc F1. Pentru ca ar veni la pachet cu o mare pierdere de performanta, lumea s-ar orienta spre alte formule mai tehnologizate.
2) se educa lumea sa inteleaga mai bine F1. Greu de pus in practica. Prea putini sunt dispusi sa invete, majoritatea se cred ca s-au nascut destepti, prima idee ce le vine in minte e si cea mai buna pentru ei, punct.
3) se introduc sisteme si reguli astfel incat sa favorizeze depasirea. Si uite asa au aparut DRS, Kers. Regula cu o singura schimbare de directie in cazul depasirilor are si o motivare in legatura cu securitatea, dar si aia a fost pusa acolo tot pentru depasiri.
In legatura cu lupta pe circuit si nu din strategie si la boxe ... spune-i asta lui Kimi care a fost chemat al doilea desi era in fata. Pilotul care e in fata se cheama primul daca vrem sa fim corecti, pentru ca cine schimba primul are pneuri neuzate. Dar Kimi e primul care a inteles "politica" din F1. Asa ca nici nu se mai streseaza, scoate cat de multi bani poate si da-i dreacu
Sunt total de acord cu Adrei, pana si moto gp-u este mult mai interesat decat f1 . Omu curse a fost Vettel care, cu o masina modesta a reusit o clasare destul de buna si a demonstrat ca nu si-a pierdut talentu.
Incepe cu in trecut erau masini rapide.. dar nu rapide ca acestea... in viraje... evident masinile din trecut erau mai rapide si pe linia dreapta si in viraje pentru ca altfel nu reuseau sa scoata un tur de pista mai rapid decat cele din prezent. Plus faptul ca au tot combustibilul la bord... conteaza. Dar faptul ca discuta despre o forta care nu exista si numita "forta deportanta" este cel putin prea distractiv. Bine, nu-i bai nu stie ce zice, dar ce-l opreste din a scrie ceva nu-i asa? Ce conteaza ca scrie prostii, este si el bucuros ca scrie ceva. Dupa care da si trei solutii, evident gandite fiecare, el fiind un mare specialist, probabil un ingineri care a lucrat in Formula 1 pentru o echipa si nu un nestiutor ca mine sau ca altii. Nu-i plac nici DRS-ul, nici KERS-ul, nimic. Putini sunt dispusi sa invete, dupa cum el insusi spune, probabil se referea la dansul in primul rand, dar ce conteaza.
Cea mai comica chestie este frustrarea lui ca Kimi, nu a fost chemat primul la boxe... daca este sa fim corecti, primul piot se cheama primul, stie el mai bine. Este greu sa-i explici cuiva care nu vrea sa asculte sau sa gandeasca, ca fiecare echipa decide o strategie cum crede mai bine in acel moment, evident ca si la alte echipe au fost chemati la pitstop pilotii secunzi, pentru ca ori pierdeau timp degeaba, ori au fortat prea mult si au consumat pneurile, dar astea sunt explicatii irelevante, pentru o persoana ignoranta si frustrata. Ce argumente sa folosesti, ce idei sa aduci in discutie cand aceea persoana o va tine intotdeauna pe a lui? Traim intr-o societate in care ignoranta este o bucurie si o "calitate" a multora, dar nu facem nimic sa schimbam acest lucru. Prostia, ignoranta, sunt "calitati" pe care le incuram, in fiecare zi, multi inconstient si altii pentru ca le place.
El este unul din fanii Mercedes care in anii trecuti era trist ca echipa lui favorita nu castiga nimic, tipa de frustrare si injurat tot ce putea, scuipand seminte pe ecranul televizorului. In anii trecuti altii se bateau la titlul, cu alte masini, iar sansa nu le-a suras celor de la Mercedes. Au aminentat ca se vor retrage, era singura lor solutie, erau impotenti in a dezvolta un monopost capabil, chiar si cu bugetul lor si realmente nu aveau o alta solutie. Oricum se vor retrage pentru ca Mercedes nu-si permite o astlfe de cheltuiala, dar macar vor castiga titlurile din acest sezon. Este posibil sa le castige si pe cele din 2015 cine stie, dar Mercedes nu va mai concura in 2016 si mai departe pentru nu isi permit sa cheltuile camioane de bani fara sa castige ceva. Formula 1 nu-i reprezinta, nu le aduce nici un beneficiu si nici macar nu au fost interesati de asa ceva, ani buni. Dar, in acest moment este sansa lor, si cred ca vor castiga ambele titluri cu o foarte mare diferenta de puncte :). Da-i bine sau nu pentru sport, shit happens. Nu este vina lor ca cei de la Red Bull si Ferrari s-au batut in ultimii ani, nu este vina lor ca cei de la Ferrari nu se trezesc la realitate si realmente nu fac nimic pentru a schimba situatia din clasament. Cei de la Mercedes si-au dorit sa castige si uite, acuma asta o fac. Cei de la Ferrari sunt experti in declaratii epustuflante, cu rezultate pe pista zero. Cei de la Red Bull, au fost evident dezavantajati de prestia motorului Renault si... o sa fie foarte greu sa recupereze. Dar macar fac ceva in privinta asta. McLaren, Williams, Force India, concureaza in Formula 1 asa de amorul artei la fel ca Toro Rosso si Sauber, nu au nici echipe mari de dezvoltare si nici rezultate pentru moment. Si unele nu vor avea niciodata, pentru ca realmente nu au niciodata un puzzle complet, ci numai piese imprastiate. Realitatea din teren este cruda pentru fanii Red Bull, Ferrari si McLaren dar shit happens. Pasiunea pentru o echipa incepe cu "Forta xxxx" si se termina cu shit happens cand nu le merge bine. In rest ne uitam doar ca niste telespectatori sau spectatori si atat. Nu avem cum sa-i ajutam atata timp cat ei nu doresc sa se ajute pe ei insusi. Asta nu inseamna ca trebuie educatii fanii sa gandeasca intr-un fel pentru ca asa vrea cineva ci inseamna doar ca este un sport, intr-o societate umana... imperfecta, foarte foarte foarte departe de perfectiune si nu prea perfectibila. Sunt multe de spus, dar oamenilor nu le place sa aud adevarul, pentru ca doare.
Mai da ce le stii tu pe toate! Pazea sa nu te recruteze aia la Sky Sports sa faci analiza... doar esti in posesia adevarului...
P.S: Anti-fani Vettel voi nu tineti cu o echipa ! Tineti cu orice echipa din top, in afara de RedBull.Nu va place Sebastian Vettel deoarece este cel mai bun pilot,dar nu are un material bun,cel putin in comparatie cu Ricciardo si Mercedes.Sper ca in Monaco sa se rupa blestemul victoriilor Mercedes si sa inceapa seria lui Seb.
serios? Nu se poate sa fie mai lente in viraje dar destul de rapide pe liniile drepte (motoare mai puternice, acceleratii mai bune) incat sa scoata timpi mai buni? Ia uite aici
http://www.youtube.com/watch?v=uj0ZyQhROBE
McLarenul de serie era mai rapid pe liniile drepte, atingand o viteza mai mare de top inainte defranare dar masina BTCC scotea timp mai bun fiind mai rapida in viraje. E doar un exemplu dar suficient ca sa demontreze ca ai turuit degeaba 100 de randuri. Mai bine mancai semintele alea de care vorbesti
Prietene (nu te superi ca te fac prieten, ca tot ma faci plangacios, nu?), eu sunt fan depasiri si antipatic cand vine vorba de MGU-K, ERS, DRS si toate mizeriile astea care produc "spectacol" artificial.
Ma doare pe mine in cot de aerodinamica, de sunetul motorului si de viteza de top. Pe mine ma intereseaza cel mai mult 2 piloti care incearca toate zonele unui circuit sa depaseasca, in care se bat la greu (Bahrain 2014 - Ham vs Ros, ca exemplu de spectacol in 2014), decat sa stau sa fac calcule de secunde si... wow... o depasire pe linie dreapta ca avem DRS si fraierul din fata a executat deja o manevra de a ma bloca...
Formula1 a devenit sah in cursa si tehnologie in afara circuitului, pe baza unor regulamente stupide: DRS/(k)ERS/MGU/o singura manevra de aparare/pneuri de toata jena/o singura cutie de viteze la 5 mari premii/penalizari pentru schimbul cutiilor de viteze/lipsa de setari la masina dupa sesiunile de antrenamente libere/penalizari pe grila de start din cauza accidentelor din spate si alte mizerii ordinare marca Ecclestone si actuala FIA.
dar cand esti fan...devii orb