Pilotul echipei Mercedes a avut emoţii doar la start, atunci când coechipierul său Nico Rosberg a încercat să-l depăşească în primul viraj doar pentru a fi nevoit să frâneze violent şi să iasă larg în virajul doi. Germanul i-a cedat imediat poziţia lui Hamilton pentru a nu fi penalizat şi a fost nevoit să intre la boxe la finalul primului tur, întrucât blocarea agresivă a roţilor în primul viraj a deteriorat semnificativ cauciucurile.
Cursa de recuperare a lui Rosberg
Din acest punct, Hamilton a controlat cursa fără niciun fel de probleme, a efectuat unica oprire la boxe spre jumătatea evenimentului şi a trecut primul linia de sosire, ocazie cu care a obţinut a noua victorie din acest sezon. Revenit pe locul 20 după intrarea neprvazută la boxe, Rosberg a profitat de performanţele superioare ale monopostului Mercedes şi a progresat constant în pluton pentru a ajunge pe locul 10 în turul 20.
Progresele au devenit evidente pe măsură ce restul piloţilor au trecut pe la boxe pentru unicul schimb de pneuri, element care i-a permis germanului să ajungă din nou pe poziţia a doua. Germanul se afla însă la o distanţă de aproape 20 de secunde de liderul Hamilton, astfel că nu a avut nicio şansă să lupte pentru victorie cu coechipierul său, cedând alte şapte puncte în lupta pentru titlul mondial. Diferenţa dintre cei doi a crescut astfel la 17 puncte cu numai trei curse înainte de finalul sezonului.
Rezultatele au permis celor de la Mercedes să-şi adjudece matematic titlul mondial la constructori, acesta fiind primul trofeu pentru echipa cu sediul la Brackley după cel din 2009 obţinut sub numele de Brawn GP.
Bottas, al cincilea podium al sezonului
Deşi concurează pentru echipe propulsate de Mercedes, Valtteri Bottas şi Jenson Button nu au putut ameninţa poziţia lui Hamilton şi au obţinut locurile trei şi, respectiv, patru. Momentul decisiv a fost, de altfel, unica intrare la boxe, când cei doi au revenit pe traseu în spatele lui Rosberg. Bottas a oferit câteva speranţe celor de la Williams că l-ar putea ajunge din urmă pe german sau că rivalul Mercedes ar putea avea nevoie de o oprire suplimentară pe final, însă în cele din urmă a terminat la circa cinci secunde în spatele său.Button s-a mulţumit astfel cu locul patru şi a fost urmat de coechipierul său Kevin Magnussen, care a câştigat poziţii preţioase la start. McLaren a obţinut astfel puncte preţioase în lupta pentru locul cinci cu cei de la Force India, mai ales că indienii şi-au trecut în cont un singur punct prin Sergio Perez.
Locul şase pentru Alonso. Ricciardo îl învinge pe Vettel
Fernando Alonso a reuşit să-i învingă pe ambii piloţi de la Red Bull Racing, în primul rând datorită unui start excelent în urma căruia a progresat de pe locul şapte pe locul patru. Spaniolul a pierdut însă două poziţii în favoarea celor de la McLaren după efectuarea unui schimb de pneuri de pe şapte secunde cauzat de o neînţelegere la montarea pneului stânga-faţă.
Între timp, Daniel Ricciardo a câştigat duelul intern de la Red Bull Racing cu Sebastian Vettel. Australianul a fost depăşit la start de coechipierul său şi apoi a rămas blocat în spatele acestuia, motiv pentru care a efectuat prematur (turul 12) schimbarea pneurilor. Strategia l-a ajutat parţial, întrucât s-a clasat în faţa lui Vettel, însă nu a reuşit să-l depăşească pe final şi pe Alonso, deşi a fost pentru mult timp la mai puţin de o secundă în urma spaniolului. Kimi Raikkonen a ocupat locul nouă la volanul celui de-al doilea monopost Ferrari, în timp ce Perez a adus unicul punct pentru Force India.
Kvyat, în afara punctelor în ciuda performanţei din calificări
Felipe Massa a fost celălalt pilot care a intrat la boxe în primul tur, însă brazilianul nu a reuşit să se claseze în puncte şi a terminat pe locul 11, în faţa lui Nico Hulkenberg de la Force India.
Daniil Kvyat a plecat de pe locul cinci al grilei de start, însă pilotul Scuderiei Toro Rosso a ratat startul şi a pierdut trei poziţii, pentru ca ulterior să fie depăşit şi de alţi rivali pe parcursul cursei. Aflat în faţa propriilor suporteri, rusul a terminat doar pe locul 14, inclusiv în spatele coechipierului său, Jean-Eric Vergne.
Sauber a marcat o nouă etapă fără puncte, în timp ce Romain Grosjean s-a clasat pe locul 17 după ce a suferit şi o penalizare de cinci secunde în clasamentul pentru provocarea unui acroşaj cu Sutil.
Coechipierul său Pastor Maldonado a fost al 18-lea în faţa lui Marcus Ericsson (Caterham), în timp ce Kamui Kobayashi (Caterham) şi Max Chilton (Marussia) au retras prematur monoposturile la boxe. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Bottas, care a fost cronometrat cu 1:40.896 în turul 53.Rusia - Rezultate cursă:
Loc | Pilot | Echipa | Diferenta |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h31m50.744s |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 23h28m09.s |
3 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 23h28m09.s |
4 | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 23h28m09.s |
5 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 23h28m09.s |
6 | Fernando Alonso | Ferrari | 23h28m09.s |
7 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 23h28m09.s |
8 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 23h28m09.s |
9 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 23h28m09.s |
10 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 23h28m09.s |
11 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 23h28m09.s |
12 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 23h28m09.s |
13 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso/Renault | 23h28m09.s |
14 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1 tur |
15 | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari | 1 tur |
16 | Adrian Sutil | Sauber/Ferrari | 1 tur |
17 | Romain Grosjean | Lotus/Renault | 1 tur |
18 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 1 tur |
19 | Marcus Ericsson | Caterham/Renault | 2 tururi |
- | Kamui Kobayashi | Caterham/Renault | Abandon |
- | Max Chilton | Marussia/Ferrari | Abandon |
Clasamentul general:
Loc | Pilot | Puncte |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 291 |
2 | Nico Rosberg | 274 |
3 | Daniel Ricciardo | 199 |
4 | Valtteri Bottas | 145 |
5 | Sebastian Vettel | 143 |
6 | Fernando Alonso | 141 |
7 | Jenson Button | 94 |
8 | Nico Hulkenberg | 76 |
9 | Felipe Massa | 71 |
10 | Kevin Magnussen | 49 |
11 | Sergio Perez | 47 |
12 | Kimi Raikkonen | 47 |
13 | Jean-Eric Vergne | 21 |
14 | Romain Grosjean | 8 |
15 | Daniil Kvyat | 8 |
16 | Jules Bianchi | 2 |
17 | Adrian Sutil | 0 |
18 | Marcus Ericsson | 0 |
19 | Pastor Maldonado | 0 |
20 | Esteban Gutierrez | 0 |
21 | Max Chilton | 0 |
22 | Kamui Kobayashi | 0 |
Clasamentul constructorilor:
Loc | Echipa | Puncte |
---|---|---|
1 | Mercedes | 565 |
2 | Red Bull/Renault | 342 |
3 | Williams/Mercedes | 216 |
4 | Ferrari | 188 |
5 | McLaren/Mercedes | 143 |
6 | Force India/Mercedes | 123 |
7 | Toro Rosso/Renault | 29 |
8 | Lotus/Renault | 8 |
9 | Marussia/Ferrari | 2 |
10 | Sauber/Ferrari | 0 |
11 | Caterham/Renault | 0 |
daca nu avea ghinion ii dadea fum lui hamilton care nici n-a stiut ce a trecut pe langa el la start :))
Botats cu o masina egala ii batea pe amandoi pilotii de la mercedes
Ferrari l-a "rezolvat" din nou pe Alonso,
restul nu mai conteaza, VARZA!!!
Oricum Button l-a tinut la respect pe Alonso. Saracu Alonso credea ca va ataca sub zona DRS, dar imediat i-a dat 3 secunde Button. Am fost mai rapizi decat Ferrari si in CALIFICARI si in CURSA. Magnussen a stat la boxe 3 secunde, Alonso a stat 7, cand a intrat Kevin la boxe redusese diferenta la mai putin de 3 secunde de Alonso. Chiar si fara greseala, tot il facea pe Alonso, deoarece a avut ritm de cursa mai bun fiind la un moment dat la peste 9 secunde fata de Alonso. Spre final a redus ritmul un pic deoarece Jenson era prea in fatza iar Alonso si Ricciardo prea departe si de aceea s-a apropiat la final Alonso la 7 secunde.
Am fost mai rapizi decat Ferrari asa ca ciocu mic ferarristilor. Va repet: CIOCUL MIC si JOC DE GLEZNE la plimbare cu voi. Sa nu va aud pe aici cu martoaga aia de masina. Ciocul miccccccccccccccccccc
We are building an empire...
P.S. Un mare "up" pentru Putin, a fost bine pregatit pentru podium de final :P
Rosberg avea sansa la primul loc daca ar fi avut rabdare si nu ataca in primul tur.
Alonso ca de obicei, omul starturilor, a pus ferrarri pe un nesperat loc 4. Bv lui! Pacat ca l-a "sapat" echipa.
Apropo de acest lucru...si in cazul RedBull am impresia ca l-a dezavantajat pe vettel. Ricciardo a spus I'd like to get pass him, iar echipa prin strategie l-a fentat pe vettel. Asa se intampla cand tradezi tabara si te muti la tifosi.
De ce permiti comentariile unora care fura pseudonimele altora iar in plus folosesc un limbaj impropriu unui site ce se vrea civilizat?
prin ce postezi nu reprezinţi principiile McLAREN(Bruce McLAREN WIKI)
Nici un principiu ci doar distrugerea totala a celor de la Ferrari.
1 Mercedes 565
2 Red Bull/Renault 342
3 Williams/Mercedes 216
4 Ferrari 188
5 McLaren/Mercedes 143
6 Force India/Mercedes 123
7 Toro Rosso/Renault 29
8 Lotus/Renault 8
9 Marussia/Ferrari 2
10 Sauber/Ferrari 0
11 Caterham/Renault 0
RUSINE FERRARI SI MCLAREN MAI PUTIN SI VA BATEA INDIENII !!!
P.S. Mama ce diferenta in clasament, baietii de la Mercedes s-au descurcat foarte bine anul acesta, a fost anul lor.
@McLaren_Mircea_1984. Mircea pana acuma m-am aptinut de la a comenta, dar nu mai rezist. Mai omule este idiot!!! Te rog abtinete sa mai comentezi !!! Te rog eu de dragul citiorilor. Creazati un Blog unde sa intre haterii de Ferrari sau cine stie care fan McLaren, dar lasa-ne pe noi restul cititorilor in pace sa citim ce ne place. Si apropo citeste titlul articolului, scrie ceva de McLaren sau Ferrari, sau Real Madrid sau Barcelona sau draqlui de o alta echipa? Fi mai baiete mai calm si daca tot comentezi comenteaza la obiectul articolului nu abera !!!
We are building an empire...
On all the fronts... all the time... in all the situations....againts FERRARI!!!
Care sunt greselile celor de la Mclaren dupa 1999?
Newey a plecat in 2005, Alonso in 2007, Pat Fry in 2010 (asta nu cred ca ii greseala), Hamilton si Lowe in 2012-2013.
mare pilot mai esti si tu mai bogdane :))
desi nu sunt fan Mercedes, bravo lor!!! a fost anul lor si probabil ca si in 2015 vor fi lideri ... jos palaria!
Stiu, imi amintesc, in Spania cu un tur inainte de finish iar motorul a luat foc in America, era chiar prima cursa la Indianapolis in octombrie 2000. Era obligat sa castige, forta, se apropia de Schumacher, dar pentru motor era prea mult si a cedat. In 2000 celor de la Mclaren le-a cedat motorul si in Australia chiar la prima cursa, desi atat el cat si David au pornit din prima linie. Cat de suparat am fost, eram clasa a 8 dar ma trezisem la 5:00 sa vad cursa. Daca nu ma insel Mika a abandonat si in Brazilia cursa urmatoare, dar pana in luna iulie redusese handicapul fatza de Schumi dupa Germania si Austria. Ce vremuri alaturi de Mika...
@JennieGow
Alonso confirms to us he won’t be running Mercedes power next season so three options: McLaren, Sabbatical or stays at Ferrari!
@Mircea.
Man, iti apreciez fidelitatea ta fata de cei de la Mc,Laren si pasiunea ptr. ei, dar da-mi voie sa-ti spun ca te comporti ca in anul 2000, cand aveai doar 16 ani, wake up dude wtf!!
Si btw, forzza Ferrari cu, sau fara Alonso!!
sunt ceva zvonuri de Le Mans?