Germanul a plecat din pole position, însă coechipierul său britanic a avut un start mai bun şi l-a depăşit pe interiorul primului viraj. Cei doi au fost despărţiţi de numai o secundă, însă Hamilton şi-a construit un avans de circa şase secunde după prima serie de intrări la boxe.
Rosberg a încercat să contracareze printr-o strategie alternativă cu pneuri medium în al doilea stint şi a fost ajutat şi de intrarea Safety Car-ului pe circuit chiar în momentul celei de-a doua serii de opriri la boxe.
La restartul cursei cu numai 10 tururi înainte de final, Rosberg, echipat cu pneuri soft mai rapide, a avut mai multe tentative de depăşire, iar intr-una dintre situaţii cei doi piloţi Mercedes au fost la un pas să se acroşeze, însă în cele din urmă Hamilton şi-a păstrat poziţia de lider. În ultimele tururi, Rosberg a micşorat ritmul, astfel ca Hamilton a obţinut a doua victorie consecutivă din acest sezon.
Adrenalină în pluton
În timp ce Hamilton şi Rosberg luptau pentru victorie, restul plutonului a rămas compact pe tot parcursul cursei, cu diferenţe de circa o secundă între piloţi. Inevitabil, acest lucru a generat numeroase dueluri care au crescut nivelul spectacolului sportiv de pe circuit, însă a existat un trend evident: piloţii Force India şi Williams, echipaţi cu motoare Mercedes, au câştigat detaşat luptele cu rivalii de la Ferrari sau Red Bull, deficitari în special pe liniile drepte.Sergio Perez a făcut una dintre cele mai bune curse ale carierei după ce, plecat de pe locul al patrulea al grilei, l-a devansat în primele tururi pe Felipe Massa, pentru ca ulterior să treacă şi de coechipierul său Nico Hulkenberg, dar şi de Fernando Alonso, pe care l-a depăşit chiar de două ori pe parcursul cursei. Mexicanul a adus astfel un podium pe deplin meritat pentru Force India, însă Hulkenberg a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul cinci.
Cursă de recuperare pentru Ricciardo
Hulkenberg părea favorit să ocupe locul patru, însă acesta i-a revenit în cele din urmă lui Daniel Ricciardo, care a plecat de pe 13.Australianul şi-a demonstrat încă o dată talentul şi, în ciuda unei greşeli comise în primele tururi într-un duel cu Kevin Magnussen, a progresat constant în pluton şi l-a depăşit de două ori pe mult mai titratul său coechipier Sebastian Vettel.
În primul caz, germanul a fost privat de sistemul DRS, iar Ricciardo l-a depăşit uşor la capătul liniei drepte de start-sosire, pentru ca a doua manevră să aibă loc în acelaşi viraj. Şi de data aceasta, Vettel s-a plâns de viteza prea mică a monopostului Red Bull pe liniile drepte şi nu a putut opri mrsul triumfal al australianului spre locul patru. Vettel s-a mulţumit astfel cu locul şase în spatele lui Hulkenberg.
Noi dueluri intre piloţii Williams, cursa dezamăgitoare pentru Ferrari
Marele Premiu al Bahrainului a oferit noi dueluri spectaculoase şi între piloţii Williams, care au avut starturi puternic contrastante. Valtteri Bottas a căzut de pe trei pe şase, iar poziţia sa a fost preluată chiar de Felipe Massa, însă cei doi au ajuns în cele din urmă să lupte de mai multe ori roată la roată pe parcursul cursei.
În absenţa unor ordine de echipă de la boxe, brazilianul şi finlandezul au fost implicaţi în numeroase dueluri în pluton, cu schimbări frecvente de poziţie, însă în cele din urmă au terminat în această ordine pe locurile şapte şi opt.
Cei doi nu au reuşit să ţină pasul cu rivalii de la Force India şi nici măcar cu cei de la Red Bull Racing, însă s-au plasat în faţa celor de la Ferrari. Scuderia a avut parte din nou de o cursă dezamăgitoare, în care Fernando Alonso şi Kimi Raikkonen au fost depăşiţi cu regularitate, în unele ocazii cu o lejeritate dezarmantă, inclusiv de Ricciardo, Massa sau Perez.
Cei doi au ocupat în final locurile nouă şi 10, însă acest lucru a fost facilitat şi de abandonul suferit de Jenson Button din motive tehnice. Aflat la cursa cu numărul 250 în carieră, pilotul echipei McLaren rula pe locul cinci după ieşirea Safety Car-ului de pe pistă, însă a pierdut imediat câteva poziţii şi în cele din urmă a fost nevoit să se retragă la boxe.
Gutierrez s-a rostogolit de două ori
Într-un moment în care se efectua ultima serie de intrări la boxe, Esteban Gutierrez a fost protagonistul celui mai spectaculos accident din ultima perioadă.
Mexicanul a fost lovit în plin de Pastor Maldonado în primul viraj după ieşirea acestuia din urmă de la boxe şi s-a rostogolit de două ori, însă a "aterizat" în poziţie normală şi nu a suferit niciun fel de rană.
Pe lângă pilotul Sauber şi Button, au mai abandonat Magnussen, care a complet astfel o cursă fără clasare pentru McLaren, dar şi Marcus Ericsson (Caterham), Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) şi Adrian Sutil (Sauber).
Cel mai bun timp în cursa a fost stabilit de Rosberg, care a fost cronometrat cu 1:37.020 în turul 49.Bahrain - Rezultate cursa:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1h38m42.743 2. Nico Rosberg Mercedes +1.085s 3. Sergio Perez Force India-Mercedes +24.067s 4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +24.489s 5. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +28.654s 6. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +29.879s 7. Felipe Massa Williams-Mercedes +31.200s 8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +31.800s 09. Fernando Alonso Ferrari +32.500s 10. Kimi Raikkonen Ferrari +33.400s 11. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +41.300s 12. Romain Grosjean Lotus-Renault +43.100s 13. Max Chilton Marussia-Ferrari +59.900s 14. Pastor Maldonado Lotus-Renault +1m02.800s 15. Kamui Kobayashi Caterham-Renault +1m27.900s 16. Jules Bianchi Marussia-Ferrari +1 lap 17. Jenson Button McLaren-Mercedes +2 laps Retirements Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 40 laps Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 39 laps Marcus Ericsson Caterham-Renault 33 laps Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 18 laps Adrian Sutil Sauber-Ferrari 17 laps Drivers' standings: 1. Nico Rosberg 61 2. Lewis Hamilton 50 3. Nico Hulkenberg 28 4. Fernando Alonso 26 5. Jenson Button 23 6. Sebastian Vettel 23 7. Kevin Magnussen 20 8. Valtteri Bottas 18 9. Sergio Perez 16 10. Daniel Ricciardo 12 11. Felipe Massa 12 12. Kimi Raikkonen 7 13. Jean-Eric Vergne 4 14. Daniil Kvyat 3 Constructors' standings 1. Mercedes 111 2. Force India-Mercedes 44 3. McLaren-Mercedes 43 4. Red Bull-Renault 35 5. Ferrari 33 6. Williams-Mercedes 30 7. Toro Rosso-Renault 7
Mercedes ar fi bine sa transeze pilotul nr 1 altfel vad probleme in viitor.
...ROS poate castiga campionatul doar daca e constant si face o figura buna in ultima cursa...in rest...e o lupta frumoasa de la locul 3 incolo
Mircea,probleme cu fiabilitatea? :))))))))
Vettel punea 2 sec pe tur in Singapore si acum vin ratatii de la Mercedes pun 3 secunde pe tur. Amaratii care tin cu Ferrari chiar nu au la ce sa se mai uite.
Daca mai avea ceva de demonstrat , Hamilton a facut-o in cursa asta !
Ai dreptate...la prima intrare la boxe au reusit sa ii distanteze...dar nu cred ca l-au lucrat pe rosberg...pus si simplu au ales siguranta. După intrare, fara DRS, Rosberg nu s-a putut apropia.....si apoi a mai avut 10 tururi si nu a reusit sa castige. Eu cred ca azi Hamilton a fost mai bun decat el.
Massa cu o masina superioara, DRS şi pneuri mai bune nu a putut sa treaca de Vettel....Din punctul meu de vedere confirma ca nu (mai) e un pilot de top.
Vettel, după 4 ani a picat in pluton si nu isi da seama cum sa iasa de acolo....inca e ametit sau Ricciardo chiar e un pilot foarte bun.
Una peste alta motorul Mercedes e fantastic....a readus in top Williams după ani buni, ii ajută pe cei de la Force India sa isi continue ascensiune din ultimii ani şi lor (Mercedes) nu o sa le poata sta nimeni in cale o perioada buna (suficient cat sa isi asigure castigarea campionatelor....poate chiar si mai mult).
McLaren neaşteptat de slabi...ţinând cont că folosesc motor Mercedes.
Ferrari cred ca au cea mai slaba masina din istorie...sa ma anunte careva daca au avut vreun sezon in care a fost abia a 5-a masina după grila (banuiesc ca e a 5-a, dar am impresia ca ii bat pe cei de la McLaren doar datorita pilotilor).
Nu ced ca o sa fie cazul in viitorul apropiat
Multumesc anticipat!!
Congrats podium!
Si felicitari in special lui Rosberg pentru spectacol, a atacat si a avut (mai multa) grija sa evite o coliziune
Probabil a durut calificarea de ieri ....
Maldonado trebuie trimis acasa, n-are ce cauta in Formula 1
asa s-a comentat pe aici...pe unde am vazut cursa...am fost luat de val,oricum toata sala a stat in picioare ,la asa depasiri,deci SCUZE TUTUROR!!!
Să înţeleg că eraţi mulţi fani Mercedes acolo? Bucuraţi-vă de victorie....eu astept sa aibă şi Alonso o maşina capabilă, dar, din păcate, la ce viteză de dezvoltare arată echipa cred ca o să se retragă din Formula 1 până pune mâna pe aşa ceva.
RBR nu o as aiba niciodata motor de la Mercedes,se pare ca RBR incearca de 2 ani sa cumpere de la ei dar sunt refuzati
nu,amestecati,dar cei mai multi erau doar "anti-..."deci se isterizau cind era depasit Alonso sau Hamilton sau Vettel adica erau acolo doar pentru ca antipatizau pe X pe Y...
data viitoare doar pe internet....dolce nu am si RTL baga mai multe reclame decat ProTv. Nici nu prea au treaba cu ce se intampla pe circuit...daca e vremea pt o reclama. o pun imediat in prim plan.
Din pacate sunt din ce in ce mai multi astfel de "fani" ai Formulei 1.
In anii trecuti unii comentau despre cursele proaste facute de unii piloti incat uitau sa se bucure ca favoritul lor a castigat. Dar au si ei un motiv de bucurie asa ca trebuie sa le uram distractie placuta
ORF e televiziunea publica austriaca .
....am promis ca daca se desparte mclaren de mertz am sa tin cu mert...
Si nu prea il simpatizez pe HAM dar baiatul asta stie sa se faca placut....deci nu osa am de ales...e bun tipul...
bravo mercedes sunteti fenomenali aceasta e F1
cei corecti si cei mai buni sa castige
Iar HAM i.a explicat ca inca din nu stiu ce cursa ....i.a studiat intentiile.....
ferrari ma dezamageste.. daca nu fac nimic in europa, incepand cu spania, e clar..inca un an compromis...ingineri de kkt, slabi, dupa ce a plecat toata crema, aldo costa, rory byrne, todt, james alison [cu toate k e inapoi], se pare ca nu au ingineri de top...montezzemolo nu zice nimic..? de atatia ani...?
Gumele soft tineau in medie cam 20 de tururi,cand a intrat SC mai erau 15 pana la final din care 3 s-a mers la relanti. Gumele lui Rosberg erau in stare perfecta pana la final.
Locul 3 la 24 sec de lider in peste 50 de ture. Asta inseamna un avans de 0.5 sec pe tur, in conditiile in care nu s-a mers pentru anduranta, am avut doi piloti in fata care fiecare a vrut sa castige, deci au mers cat de tare s-a putut. De unde scot unii 3 sec pe tur avans pentru Mercedes doar ei stiu.... Sau poate ca nu au habar, nu le trece prin minte sa faca un calcul simplu sau declara orbiti de o mare ciuda
@coconut - pentru Rosberg a cam fost o contraperformanta faptul ca nu a reusit sa castige cursa in conditiile in care el era pe gume soft iar Hamilton pe Medium si mai avea si avantajul DRS-ului. Pe langa asta daca imi amintesc eu bine Hamilton a avut si ceva probleme cu MGU-K sau cum ii zice, eu asa imi amintesc ca a zis "I have no power". In fine amandoi sunt piloti foarte buni impreuna cu restul pilotilor de pe grila ca doar de aia sunt in F1. Am dubii in privinta lui Maldonado :)
Exemplu: gumele medium ajung la performanta maxima abia cand cele soft incep sa se degradeze
cineva mai sus a spus ca spre final rosberg l-a lasat pe ham in pace, nu a mai incercat sa-l depaseasca pt ca au primit mesaj sa aduca ambele masini acasa. (un telespectator se duce repede cu gandul la ordine de echipa). si este simplu, gumele lui rosberg in comparatie cu ale lui ham si-au pierdut din performanta si a pierdut pt ca nu a stiut sa profite de ele in maxim 5 ture.
RESPECT MERCEDES !!!
HAI McLaren, tata !!!
Pastor Maldonado il loveste in plin pe Esteban Gutierrez si primeste o penalizare de - 5 POZITII
Daniel Ricciardo pierde o roata dupa intrarea la BOXE si primeste
- 10 POZITII
PS1: E cam strigator la cer !.
PS2: Cam asa e si in Romania: aia de fac magarii la circul;atie , coruptie ,furturi SCAPA si aia cu chestii minore PLATESC si pentru PRIMII.