Hamilton a castigat Marele Premiu al statului Singapore!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Hamilton a obtinut o victorie facila in cea de-a doua cursa din istoria Formulei 1 desfasurata la lumina reflectoarelor, mentinandu-se permament pe prima prima pozitie chiar daca nu a dominat de o maniera categorica.
Pilotul echipei McLaren, care a fost privat de sistemul KERS din cauza unei deficiente tehnice, a terminat in fata lui Timo Glock, pilotul echipei Toyota aflandu-se la cea mai buna performanta din cariera. Chiar daca nu a mai beneficiat de sprijinul lui Nelson Piquet Jr, Fernando Alonso a fost capabil sa isi asigure prezenta pe ultima treapta a podiumului, profitand si de evenimentele petrecute pe parcursul cursei.
Pretendentii la titlul mondial au avut parte de un weekend cu performante relativ modeste, iar Sebastian Vettel a terminat doar pe locul 4, ratand sansa de a termina pe locul 2 dupa ce a fost penalizat pentru depasirea limitei de viteze la standuri. Jenson Button si-a consolidat prima pozitie in clasament dupa ce a profitat de o strategie mai buna pentru a iesi in fata lui Rubens Barrichello in urma ultimei opriri la boxe.
Ultimele puncte puse in joc au fost trecute in dreptul lui Kovalainen si Kubica, in timp ce Mark Webber a abandonat in urma unor probleme la sistemul de franare. La randul sau, Nico Rosberg a ratat ocazia de a obtine primul podium din acest sezon, germanul trecand peste linia alba de demarcatie de la ieisirea de la boxe, motiv pentru care a fost la randul sau penalizat cu un drive-through.
FILMUL CURSEI
START: PROVIDENTIALUL ROSBERG
Hamilton a avut un start excelent si si-a mentinut prima pozitie castigata in caliifcari, in timp ce Rosberg a profitat de demarajul lent al lui Vettel si a urcat pe locul 2. Alonso a fost la un pas sa treaca la randul sau de pilotul Red Bull Racing, insa in cele din urma s-a vazut depasit de Webber, care a fortat foarte mult trecerea iesind de pe circuit. Ulterior, dublul campion mondial a fost depasit si de Glock, coborand astfel pe locul 6.
Totusi, echipa l-a informat ulterior pe Webber ca trebuie sa ii cedeze locul lui Alonso, temandu-se de o posibila penalizare din partea comisarilor de cursa. Intrucat Glock il depasise intre timp pe Alonso, australianul a coborat doua pozitii pana pe locul 6.
Plecat de pe locul 9 ca urmare a retrogradarii in pitlane a lui Heidfeld, Barrichello a recuperat doua pozitii la start, in timp ce Button s-a pozitionat pe locul 10.In ciuda faptului ca a avut la dispozitie sistemul KERS, Raikkonen nu a reusit sa treaca la start de Buemi si s-a pozitionat pe locul 13. Finladenzul a profitat insa in turul 12 de o greseala a debutantului elvetian pentru a castiga o pozitie.
HAMILTON FARA KERS
Primul abandon al cursei a fost consemnat in turul 3, cand Grosjean a revenit la boxe in urma unor probleme las franele monopostului Renault. Dupa numai 5 tururi, Hamilton a fost nevoit sa dezactiveze sistemul KERS din cauza unor probleme de functionare a tehnologiei, insa acest lucru nu s-a reflectat si in timpii realizati pe circuit.
LUPTA ROATA LA ROATA IN SPATELE GRILEI
Primul stint a fost dominat de lupta stransa din coada plutonului dintre Alguersuari, Sutil, Fisichella, Liuzzi, Trulli si Heidfeld, cei 6 piloti fiind despartiti de numai 5 secunde. Totusi, fiecare pilot a reusit sa isi mentina pozitia datorita configuratiei circuitului, care nu se preteaza la depasiri. Prima serie de opriri la boxe a decurs fara incidente, Hamilton ramand lider intrucat a efectuat realimentarea dupa Vettel si Rosberg. Pilotul echipei Williams a depasit insa linia de demarcatie de la iesirea de la standuri si a fost penalizat cu un drive-through.
SAFETY CAR-UL SCHIMBA STRATEGIA LUI BUTTON
Turul 21 a consemnat primul accident major la cursei. Sutil a incercat sa il depaseasca pe Alguersuari si a pierdut controlul volanului intr-un viraj foarte strans. Venit din spate, Heidfeld nu a avut timp sa vada ce s-a intamplat in fata sa si a acrosat aripa fata a monopostului Force India, multe parti componente zburand pe pista. Ambii piloti au fost nevoiti sa abandoneze ulterior in urma acrosajului. Accidentul a condus la intrarea safety car-ului pe pista, astfel ca pilotii care efectuasera deja prima intrare la boxe au fost avantajati. Mai mult decat atat, strategia cu o singura oprire la boxe a lui Button a fost data peste cap, englezul efectuand realimentarea cu aproximativ 8 tururi inainte fata de planificare. Totusi, Button a urcat pe locul 8 in urma realimentari, coechipierul sau Barrichello castigand la randul sau o pozitie, urcand pana pe 7.
ROSBERG RATEAZA PODIUMUL DIN CAUZA UNEI ERORI COPILARESTI
Masina de siguranta a iesit de pe circuitul in turul 25, iar Rosberg si-a ispasit penalizarea in turul 27, revenind pe circuit doar pe locul 14,.
Astfel, germanul a ratat orice sansa de a lupta pentru podium, permitandu-i lui Vettel sa-si recupereze locul 2 castigat in calificari, in timp e Glock a devenit favorit la un loc pe podium.VETTEL, PREA RAPID PE LINIA BOXELOR
Pe parcursul celei de-al doilea stint, Vettel s-a apropiat la mai putin de o secunda in spatele lui Hamilton, astfel ca a doua oprire la boxe urma sa devina decisiva pentru stabilirea invingatorului. Vettel a efectuat a doua oprire in turul 41, insa a depasit limita maxima de viteza pe lnia standurilor, iar comisarii de cursa l-au penalizat pe pilotul Red Bull Racing cu un drive-through. Germanul a ratat astfel orice sansa la un loc pe podium si i-a deschis drumul spre victorie lui Hamilton. Seara celor de la Red Bull a continuat in aceeasi nota, Webber abandonand in turul 46 in urma unor probleme la frane, australianul izbindu-se de zidurile de protectie din afara circuitului. Doua tururi mai tarziu, Toro Rosso a suferit un dublu abandon, Buemi si Alguersuari revenind simultan la boxe.
BUTTON CASTIGA DUELUL CU BARRICHELLO
A doua serie de opriri la boxe a decurs fara probleme pentru pilotii din frunte, Hamilton ramand in frunte in fata lui Glock si Alonso. Marele castigator a fost insa Button, care a reusit sa iasa de la boxe pe locul 5, chiar in fata lui Barrichello. Astfel, Button si-a majorat la 15 puncte avansul in clasament in fata lui Barrichello, in timp ce sansele celor de la Red Bull la titlul mondial raman in viata doar prin locul 4 lui Vettel.
Marele Premiu al statului Singapore a consemnat 6 abandonuri, trecute in dreptul lui Alguersuari, Buemi, Webber, Sutil, Heidfeld si Grosjean. Cel mai bun timp in cursa a fost realizat de Alonso, pilotul echipei Renault fiind cronometrat cu 1:48.240 in turul 53.
02. Vettel Red Bull-Renault 651.0
03. Rosberg Williams-Toyota 657.5
04. Webber Red Bull-Renault 654.5
05. Barrichello Brawn-Mercedes 655.5
06. Alonso Renault 658.0
07. Glock Toyota 660.5
08. Heidfeld BMW-Sauber 650.0
ERA CASTIGATA CURSA INCA DIN PRIMULV IRAJ. GO GO LEWIS :>
Maine voi posta primele mele impresii despre cele xx posturi dinaintea mea si sunt curios de parerile anumitor useri. Sper doar sa fie niste pareri oneste si nu niste comentarii instigatoare si pline de falsa moderatie, pentru ca nu-si au locul acolo.
O cursa super si plina de evenimente :) Din fericire nu am vazut-o la TVR deoarece nu mai puterea de ai asculta pe cei 2 comentatori.
Legat de cursa, tot ce ramane este victoria lui Hamilton! Pana acum am avut ceva contre cu NeoGalaxy dar el are comentarii pertinete (chiar daca nu poate fi obiectiv 100%..nici unul nu suntem, ca doar avem si noi favoriti), insa unii ca il_her si burningflame ar trebui banati. Ce treaba are culoarea pielii cu F1? Aici vorbim de pilota, de sport, nu de rasa sau altceva! Asta nu arata insa, din pacate, cat de limitati sunt unii dintre noi!
"Nico Rosberg a ratat ocazia de a obtine primul podium din acest sezon, germanul trecand peste linia alba de demarcatie de la ieisirea de la boxe, motiv pentru care a fost la randul sau penalizat cu un TUR DE PISTA".
Poate esti dragut si ii trimiti un mesaj in care sa-i explici ce inseamna Drive-Through! Macar sa stie baiatul ce copiaza! :))))))