Hamilton a câştigat în Singapore după ce a învins strategiile diferite adoptate de Red Bull şi Ferrari

de Daniel Popescu
Duminica, 21.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a câştigat în Singapore după ce a reuşit să surmonteze strategiile diferite la boxe adoptate de Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo şi Fernando Alonso în urma unui Safety Car care l-a obligat pe britanic să forţeze monopostul la limita în ultimă jumătate a cursei. Pilotul Mercedes a devenit liderul clasamentului general după ce Nico Rosberg a abandonat din cauza unor defecţiuni tehnice la monopost.

Esential 7 victorii a obtinut Lewis Hamilton in sezonul 2014 al Formulei 1
32 este numarul de puncte recuperate de Lewis Hamilton in fata lui Nico Rosberg in ultimele doua curse
3 este numarul de puncte cu care Lewis hamilton conduce clasamentul general in fata lui Nico Rosberg
5 curse au mai ramas pana la sfarsitul acestui sezon
Singapore a găzduit în nocturnă o cursă palpitantă din punct de vedere al strategiilor opririlor la boxe în a doua sa jumătate care a scos în evidenţă abilitatea lui Lewis Hamilton de a pilota la maxim pentru a-şi îndeplini obiectivul de a trece primul linia de sosire.

Misiunea pilotului britanic părea una relativ simplă după ce coechipierul său Nico Rosberg a rămas blocat pe grila de start în debutul turului de încălzire în urma unor multiple defecţiuni la cutia de viteze, volan şi sistemul DRS. Germanul a luat startul din pitlane şi a rămas blocat în spatele plutonului din cauza perpetuării problemelor tehnice, iar în turul 15 a abandonat la boxe după ce mecanicii au încercat în zadar să remedieze defecţiunile.

Între timp, Hamilton a profitat de oportunitate şi s-a instalat confortabil pe prima poziţie, pe care şi-a păstrat-o după primele două opriri la boxe pentru schimbarea pneurilor. Strategia sa viza trei opriri la boxe cu un ultim stint cu pneuri soft, însă misiunea sa a devenit brusc dificilă în turul 31, chiar la jumătatea cursei, după ce Safety Car-ul şi-a făcut apariţia pe circuit în urma unui incident intre Adrian Sutil şi Sergio Perez. Aripa faţă a monopostului Force India s-a dezintegrat după contactul cu Sutil, iar natura stradală a circuitului a necesit intervenţia maşinii de siguranţă. 

Safety Car-ul bulversează strategia lui Hamilton

În acest stadiu al cursei, rivalii lui Hamilton de la Red Bull Racing şi Ferrari adoptaseră deja strategii diferite la boxe. Sebastian Vettel se afla pe poziţia a treia după ce a trecut de Daniel Ricciardo la start şi şi-a recuperat rapid în primul tur locul pierdut în favoarea lui Fernando Alonso, însă pilotul Scuderiei Ferrari a reuşit să-l depăşească la primul schimb de pneuri.

Spaniolul ocupa astfel locul doi în faţa lui Vettel şi a lui Ricciardo, iar cei doi piloţi Red Bull Racing intraseră deja la boxe în tururile 25-26 şi se echipaseră cu pneuri soft, cu ideea de a efectua un ultim stint cu pneuri supersoft pe finalul cursei.

Intrarea Safety Car-ului l-a determinat pe Alonso, la fel ca şi pe Kimi Raikkonen, să intre la boxe pentru pneuri soft cu scopul de a rămâne pe circuit până la finalul cursei. Cele şapte tururi petrecute de maşina de siguranţă pe circuit i-au determinat şi pe cei de la Red Bull Racing să adopte aceeaşi strategie, chiar dacă acest lucru însemna ca cei trei să concureze peste o jumătate de cursă cu un singur set de cauciucuri soft.

Stintul perfect al lui Hamilton

Am avut un vis aseară că aşa se va întâmpla.

Ştiam că am un monopost cu care pot lupta. Presiunea nu a fost prea mare la ultimul pitstop. Nu cunoşteam situaţia, nu ştiam dacă va mai fi un Safety Car, dar ştiam că am o şansă să revin pe primul loc.

Lewis Hamilton
Pilot Mercedes
Practic, misiunea lui Hamilton se complicase brusc, întrucât britanicul era obligat să-şi creeze un avans suficient de mare pentru a reveni pe prima poziţie după trecerea obligatorie pe pneuri soft. Avantajat de pneurile super-soft cu peste două secunde mai rapide decât cele soft, pilotul echipei Mercedes a reuşit să-şi consolideze prima poziţie cu un avans de peste 25 de secunde în turul 53, moment în care a intrat la boxe după degradarea inevitabilă a cauciucurilor.

A revenit pe circuit chiar între Vettel şi Ricciardo, însă prospeţimea pneurilor soft l-a ajutat să-l depăşească cu uşurinţă pe german pentru a-şi recăpăta poziţia de lider. Ulterior, Hamilton a avut o sarcină uşoară şi a încheiat cursa cu un avans de 13.5 secunde cu un tur înainte de finalul programat, ca urmare a depăşirii limitei de două ore. Performanţa i-a permis să devină liderul clasamentului general cu un avans de trei puncte în faţa lui Rosberg cu numai cinci curse înainte de final.

În spatele său, Vettel, Ricciardo şi Alonso au format un trenuleţ, însă niciunul dintre piloţi nu a fost capabil să iniţieze un atac decisiv şi au terminat cursa în această ordine. 

Spectacol şi pentru ultimele puncte puse în joc

Am avut un start bun, am trecut de Ricciardo, am avut o cursă decentă, dar Safety Car-ul a intrat în cel mai prost moment pentru noi.

Sebastian vettel
Pilot Red Bull
În spatele plutonului fruntaş, Williams se îndrepta spre adjudecarea locurilor cinci şi şase prin Felipe Massa şi Valtteri Bottas, însă numai brazilianul a reuşit să-şi îndeplinească acest obiectiv. Finlandezul nu a reuşit să menţină pneurile în viaţă şi spre finalul cursei a fost depăşit succesiv de mai mulţi piloţi, terminând cursa pe un modest loc 11, în afara punctelor.

Marele performer al finalului de cursă a fost Jean-Eric Vergne, care i-a depăşit pe Bottas şi Raikkonen şi şi-a construit un avans suficient pentru a-şi păstra locul şase în ciuda unei penalizări de cinci secunde în clasament primită pentru depăşirea limitelor circuitului. În spatele său s-a poziţionat Sergio Perez de la Force India, urmat de Raikkonen, coechipierul său Nico Hulkenberg şi Kevin Magnussen, care şi-a trecut în cont un punct pentru McLaren.

Pastor Maldonado părea capabil să obţină primul punct în acest sezon, însă a fost depăşit succesiv pe final şi a terminat pe 12, în faţa coechipierului său de la Lotus, Romain Grosjean.

Pe lângă Rosberg, în Marele Premiu al statului Singapore au mai abandonat Kamui Kobayashi (Caterham), cei doi piloţi ai echipei Sauber (Adrian Sutil şi Esteban Gutierrez) şi Jenson Button, care a oprit monopostul pe circuit cu numai opt tururi înainte de final într-un moment în care ocupa locul şapte. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Hamilton, care a fost cronometrat cu 1:50.147 în turul 39.

Singapore - Rezultate cursa:

Loc Pilot Echipa Diferenta
1 Lewis Hamilton Mercedes 2h00m04.795s
2 Sebastian Vettel Red Bull/Renault 13.534s
3 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 14.273s
4 Fernando Alonso Ferrari 15.389s
5 Felipe Massa Williams/Mercedes 42.161s
6 Jean-Eric Vergne Toro Rosso/Renault 56.801s
7 Sergio Perez Force India/Mercedes 59.038s
8 Kimi Raikkonen Ferrari 1m00.641s
9 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m01.661s
10 Kevin Magnussen McLaren/Mercedes 1m02.230s
11 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m05.065s
12 Pastor Maldonado Lotus/Renault 1m06.915s
13 Romain Grosjean Lotus/Renault 1m08.029s
14 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 1m12.008s
15 Marcus Ericsson Caterham/Renault 1m34.188s
16 Jules Bianchi Marussia/Ferrari 1m34.543s
17 Max Chilton Marussia/Ferrari 1 tur
- Jenson Button McLaren/Mercedes abandon
- Adrian Sutil Sauber/Ferrari abandon
- Esteban Gutierrez Sauber/Ferrari abandon
- Nico Rosberg Mercedes abandon
- Kamui Kobayashi Caterham/Renault nu a luat startul

Clasament piloti:

Loc Pilot Puncte
1 Lewis Hamilton 241
2 Nico Rosberg 238
3 Daniel Ricciardo 181
4 Fernando Alonso 133
5 Sebastian Vettel 124
6 Valtteri Bottas 122
7 Jenson Button 72
8 Nico Hulkenberg 72
9 Felipe Massa 65
10 Sergio Perez 45
11 Kimi Raikkonen 45
12 Kevin Magnussen 39
13 Jean-Eric Vergne 19
14 Romain Grosjean 8
15 Daniil Kvyat 8
16 Jules Bianchi 2
17 Adrian Sutil 0
18 Marcus Ericsson 0
19 Pastor Maldonado 0
20 Esteban Gutierrez 0
21 Max Chilton 0
22 Kamui Kobayashi 0

Clasament constructori:

Loc Echipa Puncte
1 Mercedes 479
2 Red Bull/Renault 305
3 Williams/Mercedes 187
4 Ferrari 178
5 Force India/Mercedes 117
6 McLaren/Mercedes 111
7 Toro Rosso/Renault 27
8 Lotus/Renault 8
9 Marussia/Ferrari 2
10 Sauber/Ferrari 0
11 Caterham/Renault 0

Comentarii (48)

  • HAMIL-TON,CAMPI-ON!!
    37 27
  • Care doua opriri nene? Cine scrie articolul se uita macar la cursa? Vettel, Alonso, Kimi cate 3 opriri! Doua supersoft si ultimul stint soft. In alta ordine de idei, fara safety-car, Alonso cred ca prindea podiumul.
    38 13
  • o cursa la care in afara de startul maestrului Alonso n-am avut ce vedea
    24 48
  • Alontzo a fost ignorat de cei de pe primele 3 locuri ... magarii, cum sa-ti bati joc de un asa mare *dublu*sofer bancar ??? Trebuiau sa se dea din calea lui ...
    32 50
  • genucu
    vai de RACHIONEN.....
    12 16
  • @fgm - pe tv alb-negru nu se vede altceva decat curul rosul pe care il pupi tu ....
    22 21
  • mimi de la aprozar
    cine scrie articolul il scrie dupa ce a citit comentariile noastre :)))) unde sa se uite? poate pe ferestra sa vada daca ploua :))))
    8 5
  • ALONSO
    SUPER PILOT-KIMI la fel-daca au masi oamenii astia nu au rivali
    9 7
  • pe care il pup eu, scuze
    6 7
  • Urguiaqa
    ba 3puncte..."magarii"trageau remorca bancii!
    12 9
  • o cursa stricata de SC, cu starategii de circ si cu soferi de taxi, pe cat de bune au fost calificarile de ieri azi o fata palida la o cursa asteptata, in rest numai bine
    18 12
  • Fara safety car, Alonso era pe 2, asta e...Nu stiu cine si-ar fi imaginat ca Redbull ar chema masinile la boxe.
    18 11
  • Singaporezul
    Felicitari lui Lewis ,a mers la maxim.In sfarsit Vettel la batut pe Ricci,se pare ca nu e de plastic(4 titluri),dar in continuare cred ca Rici e mai bun.Vom vedea la sfarsitul campionatului(punctele) daca ma insel sau nu.Cred ca Vettel in urmatoarele curse ar trebui sa intre la boxe imediat dupa Ricci pt a avea exact acelesi sanse pana la finalul cursei.Felicitari si lui Vettel.
    21 11
  • Alonso trebuia penalizat pentru "startul" sau. I-a cedat locul lui Vettel dar a depasit astfel si pe Ricci. Basca faptul ca daca ramanea pe pista acolo pe exterior mai pierdea si alte locuri pentru ca trebuia sa reduca viteza pentru a ramane pe circuit si altii veneau tare din spate. A fost o greseala personala a sa pe care a "rezolvat-o" fraudulos iar cei care trebuiau sa-l penalizeze au inchis ochii.
    26 28
  • Multi de aici se uita la tv prin tv... Vettel si Ricciardo au facut cate doua opriri, Alonso a profitat de SC si a facut o a treia oprire (neprogramata)
    In alta ordine de idei, iata ca Vettel cu niste pneuri invechite termina pe doi, parca nu este chiar campion de carton :)
    33 13
  • Nu-i înțeleg pe cei care s-au așteptat la o cursă spectaculoasă care se desfășoară pe un circuit cum e cel din Singapore și după ce adversarul lui Hamilton în lupta pentru titlu și mă refer la aici Nico Rosberg suferă un abandon în primele tururi..În altă ordine de idei o victorie meritată pentru Hamilton și un balon de oxigen pentru Vettel care de data asta a terminat înaintea lui Ricciardo...
    24 2
  • @vasileo_75 Alonso avea inca o oprire programata...folosise doar pneurile supersoft asa ca era obligat sa faca o a 3-a oprire. Cred ca si tu esti unu din aia care se uita prin televizor
    11 4
  • M-am referit neprogramata la momentul respectiv, avea putine tururi pe pneurile soft, daca nu intra SC acea oprire se facea in regim de cursa si se plasa mult in spatele celor de la Red Bull.
    12 2
  • Supersoft*, aiurea ca nu poti edita dupa ce postezi. Si primul comment am vrut sa-l editez
    7 1
  • bobitza
    Echipa Mercedes ii mai datoreaza o cursa lui Hamilton.
    25 14
  • Ha,ha,ha...
    SC a ramas prea mult pe circuit,a stricat finalul cursei !!!!
    30 0
  • FERRARI
    http://www.motorsport.com/f1/news/ferrari-wants-three-car-teams-for-the-show/?v=2&s=1
    7 1
  • mai are Rosberg sustinatori,si chiar daca-mi aruncati bocanci in cap,tot m-as bucura daca ar reveni in top,cu toate ca Hamilton e mai bun
    15 10
  • a fost Ferrari astazi si peste Willliams si peste Red Bull,iar daca ar fi riscat Alonso impreuna cu Hamilton,cu plusul de fiabilitate cine stie cum s-ar fi terminat lucrurile...
    14 6
  • 1. Hamilton 3-2 Rosberg la abandonuri...
    2. Masina Mercedes se poate defecta iarasi si nu se stie pe cine va pica napasta... din pacate este posibil ca abandonurile tehnice sa decida camionul mondial si nu performantele
    3. Daca Alonso ramanea ca si Hamilton pe supersofturi avea sanse reale la locul 2... totusi, daca se intampla asta nu se stie daca RedBull nu schimbau si ei strategia! In plus, iarasi e greu de presupus ca Alonso reusea pe pista performante asemanatoare cu Hamilton in cazul in care RedBull ramanea pe strategia de azi...
    4. Ca sa speculam, daca nu intra Safety Car-ul (Hamilton castiga usor) atunci Alonso se distanta in stintul 2 pe supersofturi, insa pilotii RedBull benefiaciau de pneurile mai rapide in ultimul stint, ceea ce ar fi fost interesant de urmarit daca Alonso reusea sa le reziste sau nu...
    14 1
  • Baietii de la McLaren... saracii... Magnu plangea de caldura in monopost... Button abandon... Hugo Boss si Johnnie Walker pleaca de la McLaren lol. Daca o tin asa, o sa fie monopostul gol si la ce rezultate au lol...
    12 4
  • @dany tu nu intelegi, ei construeiesc un imperiu! un imperiu nestiut si necunoscut!

    Pana la urma de ce a stat SC-ul ata pe pista? parca ar fi fost accident cu 500.000 de ,orti la cat s-a invartit acolo...... Oricum, nu imi aduc aminte o alta cursa in care atat de multi piloti sa fie investigati ca au depasit linia alba..... comisarii astia FIA sunt mai rau ca meltenii nostrii pusi pe capatuiala
    16 1
  • dany de la 21:44! Cine esti de folosesti pseudonimul meu?
    1 9
  • eu zic ca hamilton sa nu se bucure, unitatea sa de propulsie va fi folosita si in japonia si sa nu aibe vreo surpriza, SC-ul a stat ieri pe pista o vesnicie ...tocmai pentru a-i face britanicului zile fripte... rusine!
    12 6
  • @dany: Pseudonimul tau? Am postat de zeci de ori cu el, cum se face ca-i al tau? Ai copyright pe el sau?
    5 3
  • @vodkanen..... lol...... probabil de la vodka ti se trage!
    6 6
  • F1 din 1990
    Hamilton + pachet AMG = Performanta, a demonstrat ca atunci cand are la dispozitie cel mai bun material din f1 e capabil de astfel de performante, atat pe circuit de mare viteza gen (Monza) cat si pe un circuit tehnic, cum a fost cel de ieri. Poate uneori arogant, dar a demonstrat inca o data ca are stofa de mare campion. Cursa de ieri mi-a amintit de Vetel care anul trecut pe acelasi traseu imediat dupa iesirea SC punea intre el si ceilalti 2 sec. Sigur unii dintre voi veti spune ca are cea mai buna masina. Corect, dar sa ne gandim ca si marii campioni ai f1 au avut cel mai bun material cand au iesit campioni (Senna, Prost, Sumi, Alonso , Vetel).
    10 8
  • Hamilton si Perez au facut o cursa formidabila,Alonso ar fi meritat sa termine pe 2 sau 3 dar SC la incurcat,rosberg sa o tina tot asa tot restul sezonului
    15 8
  • bernie
    @F1din1990...Nu este nici o performanta in castigarea cursei de catre Hamilton...Pur si simplu are cea mai buna masina si era normal sa castige in absenta lui Rosberg care a abandonat...De fapt cand o masina domina atat de clar unul sau mai multe sezoane (ex..Williams anii 90 ferrari anii 2000 rbr anii 2010 2014 si mercedes acum)oricare din cei doi piloti pot castiga titlul cu o asemenea masina.In anii 90 numai Senna nu a apucat(din pacate) sa castige cu williams la ferrarii putea sa castige barrichello la fel si la brawn gp iar la rbr putea sa castige lejer si webber.Cand masina face diferenta atat de categoric ar trebui sa fim mai retinuti in a ridica in slavi un pilot sau altul.
    11 5
  • si la Renault putea sa castige si Fisichella daca ar fi vrut si Briatore asta
    8 5
  • si cand SC il ajuta mai mentionam asta sau ne prefacem ca nu exista? Adica ceva gen "alonso ar fi meritat mai sa se claseze mai jos dar SC l-a ajutat"
    4 8
  • M-am referit strict la cursa asta.Alonso a castigat anumite curse datorita SC ca cea de la Singapore 2008 dar ieri SC la privat de un podium cel merita pe deplin.Oricum Alonso e un pilot foarte bun iar cei care nu recunosc asta nu-s obiectivi
    15 3
  • alonso e un pilot foarte bun. Nu si cel mai bun. Cei care spun ca e cel mai bun nu sunt obiectivi. Cel mai bun are in sfarsit si sansa si se pregateste sa devina campion mondial a doua oara
    9 10
  • si Weber putea sa casige daca-l lasau sucurile
    9 6
  • Daca Hamilton era cel mai bun pilot castiga din 2007, cel putin 6 titluri mondiale. Nu stiu cat de bun este Hamilton dar la ce masini a condus, trebuia sa aiba 3-4 titluri lejer. In schimb are doar un titlu si ala luat, vai de zilele lui. Pilotul care castiga titlul mondial, nu este nici cel mai bun, pilot nici cel mai smecher, nici cel mai destept ci doar pilotul care are cele mai multe puncte. Cea mai buna dovada: Button, a avut masina perfecta la momentul oportun, dupa care liniste, ba mai mult a avut si mai multe puncte ca Hamilton. Alonso in 2010 si 2012 a avut cele mai bune sanse la titlul, dar desi masina nu a fost competitiva, ce l-a tinut in lupta a fost doar talentul lui de baza adica concentrarea. Daca era rapid si inconstant ca Hamilton, era pe nicaieri la ce masina a avut de pilotat. Ca dovada ca toti campionii au nevoie de masini foarte rapide, foarte putini au castigat cu masini un pic mai rapide ca concurenta. Cel mai celebru caz este 1998 cand Schumacher a pierdut titlul prin abandonul de la Spa. Iar al doilea exemplu: 1999, Ferrari puteau lua ambele titluri dar a preferat sa-l castige doar pe cel la constructori pentru ca deh... iesea campion Irvine si nu Schumacher. Probabil asa a fost si la Red Bull in 2010 si restul sezoanelor. In rest cu ce merita fiecare astea sunt niste prostii inventate de ignorantii care cred ca fiecare isi stabileste propriul destin, cand orice persoana care a facut macar 12 clase stie ca nu-i asa.
    13 7
  • Eu postez cu acest pseudonim de 5-6 ani... deci am sute nu zeci de postari... de ce nu iti iei danny, sau danyy etc?
    2 4
  • hami a mai recuperat din pierderile anterioare desi rossenstein nu parea prea afectat. probabil au setat cine castiga anul asta
    alfonso a avut o sansa la podium dar...
    vitelu a reusit in sfarsit o cursa mai buna
    per ansamblu cursa monotona si intunecata cu putine lupte
    massa invizibil, rachionen atipit
    5 6
  • Nu uitati ultima cursa! Numar dublu de puncte.
    5 0
  • Senzatia mea a fost ca safety carul a stat atata pe pista pt a il avantaja pe Alonso sa castige cursa... se spera atunci ca Hamilton sa nu faca ce a facut iar pilotii RedBull sa mai intre odata la boxe... practic s-au invartit 3-4 tururi in spatele masinii de siguranta desi nu mai exista nimic pe pista
    6 6
  • Darkeys
    @.
    in 2010 Irvine nu a fost capabil sa castige cursa de la Suzuka. In urma accidentului lui Schumacher Irvine putea castiga. In ultima cursa, daca imi aduca eu bine aminte, trebuia sa iasa pe minim locul 2 pentru a castiga, lucru care nu s-a intamplat. Asa ca eu nu as acuza Ferrari ca nu au vrut sa castige. (Nu sunt fan ferrari!!!)
    2 3
  • sper ca Rosberg sa castige campionatul anul acesta, MERITA! cat despre hamilton ........ sa mai astepte pana se maturizeaza
    7 16
  • deci asa cum banuiam cineva posteaza cu ”dany” iar dupa cum loveste in hamilton banuiesc ca este test driver...
    5 3
  • @Darkeys: In 2010? Irvine s-a retras... in 2002... cum dracu sa fie coleg cu Schumacher in 2010 si... ce despre ce accident vorbesti acolo? Te-ai trezit din betie, bea niste apa rece si posteaza ceva corect macar.
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru