Misiunea pilotului britanic părea una relativ simplă după ce coechipierul său Nico Rosberg a rămas blocat pe grila de start în debutul turului de încălzire în urma unor multiple defecţiuni la cutia de viteze, volan şi sistemul DRS. Germanul a luat startul din pitlane şi a rămas blocat în spatele plutonului din cauza perpetuării problemelor tehnice, iar în turul 15 a abandonat la boxe după ce mecanicii au încercat în zadar să remedieze defecţiunile.
Între timp, Hamilton a profitat de oportunitate şi s-a instalat confortabil pe prima poziţie, pe care şi-a păstrat-o după primele două opriri la boxe pentru schimbarea pneurilor. Strategia sa viza trei opriri la boxe cu un ultim stint cu pneuri soft, însă misiunea sa a devenit brusc dificilă în turul 31, chiar la jumătatea cursei, după ce Safety Car-ul şi-a făcut apariţia pe circuit în urma unui incident intre Adrian Sutil şi Sergio Perez. Aripa faţă a monopostului Force India s-a dezintegrat după contactul cu Sutil, iar natura stradală a circuitului a necesit intervenţia maşinii de siguranţă.
Safety Car-ul bulversează strategia lui Hamilton
În acest stadiu al cursei, rivalii lui Hamilton de la Red Bull Racing şi Ferrari adoptaseră deja strategii diferite la boxe. Sebastian Vettel se afla pe poziţia a treia după ce a trecut de Daniel Ricciardo la start şi şi-a recuperat rapid în primul tur locul pierdut în favoarea lui Fernando Alonso, însă pilotul Scuderiei Ferrari a reuşit să-l depăşească la primul schimb de pneuri.
Spaniolul ocupa astfel locul doi în faţa lui Vettel şi a lui Ricciardo, iar cei doi piloţi Red Bull Racing intraseră deja la boxe în tururile 25-26 şi se echipaseră cu pneuri soft, cu ideea de a efectua un ultim stint cu pneuri supersoft pe finalul cursei.
Intrarea Safety Car-ului l-a determinat pe Alonso, la fel ca şi pe Kimi Raikkonen, să intre la boxe pentru pneuri soft cu scopul de a rămâne pe circuit până la finalul cursei. Cele şapte tururi petrecute de maşina de siguranţă pe circuit i-au determinat şi pe cei de la Red Bull Racing să adopte aceeaşi strategie, chiar dacă acest lucru însemna ca cei trei să concureze peste o jumătate de cursă cu un singur set de cauciucuri soft.
Stintul perfect al lui Hamilton
Practic, misiunea lui Hamilton se complicase brusc, întrucât britanicul era obligat să-şi creeze un avans suficient de mare pentru a reveni pe prima poziţie după trecerea obligatorie pe pneuri soft. Avantajat de pneurile super-soft cu peste două secunde mai rapide decât cele soft, pilotul echipei Mercedes a reuşit să-şi consolideze prima poziţie cu un avans de peste 25 de secunde în turul 53, moment în care a intrat la boxe după degradarea inevitabilă a cauciucurilor.A revenit pe circuit chiar între Vettel şi Ricciardo, însă prospeţimea pneurilor soft l-a ajutat să-l depăşească cu uşurinţă pe german pentru a-şi recăpăta poziţia de lider. Ulterior, Hamilton a avut o sarcină uşoară şi a încheiat cursa cu un avans de 13.5 secunde cu un tur înainte de finalul programat, ca urmare a depăşirii limitei de două ore. Performanţa i-a permis să devină liderul clasamentului general cu un avans de trei puncte în faţa lui Rosberg cu numai cinci curse înainte de final.
În spatele său, Vettel, Ricciardo şi Alonso au format un trenuleţ, însă niciunul dintre piloţi nu a fost capabil să iniţieze un atac decisiv şi au terminat cursa în această ordine.
Spectacol şi pentru ultimele puncte puse în joc
În spatele plutonului fruntaş, Williams se îndrepta spre adjudecarea locurilor cinci şi şase prin Felipe Massa şi Valtteri Bottas, însă numai brazilianul a reuşit să-şi îndeplinească acest obiectiv. Finlandezul nu a reuşit să menţină pneurile în viaţă şi spre finalul cursei a fost depăşit succesiv de mai mulţi piloţi, terminând cursa pe un modest loc 11, în afara punctelor.Marele performer al finalului de cursă a fost Jean-Eric Vergne, care i-a depăşit pe Bottas şi Raikkonen şi şi-a construit un avans suficient pentru a-şi păstra locul şase în ciuda unei penalizări de cinci secunde în clasament primită pentru depăşirea limitelor circuitului. În spatele său s-a poziţionat Sergio Perez de la Force India, urmat de Raikkonen, coechipierul său Nico Hulkenberg şi Kevin Magnussen, care şi-a trecut în cont un punct pentru McLaren.
Pastor Maldonado părea capabil să obţină primul punct în acest sezon, însă a fost depăşit succesiv pe final şi a terminat pe 12, în faţa coechipierului său de la Lotus, Romain Grosjean.
Pe lângă Rosberg, în Marele Premiu al statului Singapore au mai abandonat Kamui Kobayashi (Caterham), cei doi piloţi ai echipei Sauber (Adrian Sutil şi Esteban Gutierrez) şi Jenson Button, care a oprit monopostul pe circuit cu numai opt tururi înainte de final într-un moment în care ocupa locul şapte. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Hamilton, care a fost cronometrat cu 1:50.147 în turul 39.
Singapore - Rezultate cursa:
Loc | Pilot | Echipa | Diferenta |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 2h00m04.795s |
2 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 13.534s |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 14.273s |
4 | Fernando Alonso | Ferrari | 15.389s |
5 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 42.161s |
6 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso/Renault | 56.801s |
7 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 59.038s |
8 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m00.641s |
9 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m01.661s |
10 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 1m02.230s |
11 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m05.065s |
12 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 1m06.915s |
13 | Romain Grosjean | Lotus/Renault | 1m08.029s |
14 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1m12.008s |
15 | Marcus Ericsson | Caterham/Renault | 1m34.188s |
16 | Jules Bianchi | Marussia/Ferrari | 1m34.543s |
17 | Max Chilton | Marussia/Ferrari | 1 tur |
- | Jenson Button | McLaren/Mercedes | abandon |
- | Adrian Sutil | Sauber/Ferrari | abandon |
- | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari | abandon |
- | Nico Rosberg | Mercedes | abandon |
- | Kamui Kobayashi | Caterham/Renault | nu a luat startul |
Clasament piloti:
Loc | Pilot | Puncte |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 241 |
2 | Nico Rosberg | 238 |
3 | Daniel Ricciardo | 181 |
4 | Fernando Alonso | 133 |
5 | Sebastian Vettel | 124 |
6 | Valtteri Bottas | 122 |
7 | Jenson Button | 72 |
8 | Nico Hulkenberg | 72 |
9 | Felipe Massa | 65 |
10 | Sergio Perez | 45 |
11 | Kimi Raikkonen | 45 |
12 | Kevin Magnussen | 39 |
13 | Jean-Eric Vergne | 19 |
14 | Romain Grosjean | 8 |
15 | Daniil Kvyat | 8 |
16 | Jules Bianchi | 2 |
17 | Adrian Sutil | 0 |
18 | Marcus Ericsson | 0 |
19 | Pastor Maldonado | 0 |
20 | Esteban Gutierrez | 0 |
21 | Max Chilton | 0 |
22 | Kamui Kobayashi | 0 |
Clasament constructori:
Loc | Echipa | Puncte |
---|---|---|
1 | Mercedes | 479 |
2 | Red Bull/Renault | 305 |
3 | Williams/Mercedes | 187 |
4 | Ferrari | 178 |
5 | Force India/Mercedes | 117 |
6 | McLaren/Mercedes | 111 |
7 | Toro Rosso/Renault | 27 |
8 | Lotus/Renault | 8 |
9 | Marussia/Ferrari | 2 |
10 | Sauber/Ferrari | 0 |
11 | Caterham/Renault | 0 |
In alta ordine de idei, iata ca Vettel cu niste pneuri invechite termina pe doi, parca nu este chiar campion de carton :)
2. Masina Mercedes se poate defecta iarasi si nu se stie pe cine va pica napasta... din pacate este posibil ca abandonurile tehnice sa decida camionul mondial si nu performantele
3. Daca Alonso ramanea ca si Hamilton pe supersofturi avea sanse reale la locul 2... totusi, daca se intampla asta nu se stie daca RedBull nu schimbau si ei strategia! In plus, iarasi e greu de presupus ca Alonso reusea pe pista performante asemanatoare cu Hamilton in cazul in care RedBull ramanea pe strategia de azi...
4. Ca sa speculam, daca nu intra Safety Car-ul (Hamilton castiga usor) atunci Alonso se distanta in stintul 2 pe supersofturi, insa pilotii RedBull benefiaciau de pneurile mai rapide in ultimul stint, ceea ce ar fi fost interesant de urmarit daca Alonso reusea sa le reziste sau nu...
Pana la urma de ce a stat SC-ul ata pe pista? parca ar fi fost accident cu 500.000 de ,orti la cat s-a invartit acolo...... Oricum, nu imi aduc aminte o alta cursa in care atat de multi piloti sa fie investigati ca au depasit linia alba..... comisarii astia FIA sunt mai rau ca meltenii nostrii pusi pe capatuiala
alfonso a avut o sansa la podium dar...
vitelu a reusit in sfarsit o cursa mai buna
per ansamblu cursa monotona si intunecata cu putine lupte
massa invizibil, rachionen atipit
in 2010 Irvine nu a fost capabil sa castige cursa de la Suzuka. In urma accidentului lui Schumacher Irvine putea castiga. In ultima cursa, daca imi aduca eu bine aminte, trebuia sa iasa pe minim locul 2 pentru a castiga, lucru care nu s-a intamplat. Asa ca eu nu as acuza Ferrari ca nu au vrut sa castige. (Nu sunt fan ferrari!!!)