Lewis Hamilton a profitat la maxim de pole position-ul obținut sâmbătă pe ploaie pentru a obține cea de-a șasea victorie a sezonului. Pilotul echipei Mercedes s-a apărat la start de un atac din partea lui Lance Stroll, însă ulterior nu a mai avut niciun fel de emoții pe parcursul cursei și a rămas lider până la final.
Coechipierul său Valtteri Bottas a fost artizanul unui start excelent în care l-a depășit pe Kimi Raikkonen la capătul unor dueluri spectaculoase în care cei doi au făcut succesiv schimb de poziții. Finlandezul i-a depășit apoi pe Stroll și Esteban Ocon, autorii marilor surprize din calificările de sâmbătă, pentru a urca până pe locul doi. Ulterior, el a încercat să-l ajungă din urmă pe Hamilton, însă nu a inițiat niciun atac, astfel că triplul campion mondial a trecut primul linia de sosire cu un avans de 4.4 secunde.
Victoria i-a permis să devină lider cu 3 puncte în fața lui Sebastian Vettel, care s-a mulțumit doar cu poziția a treia în fața lui Daniel Ricciardo. Australianul a fost autorul unei strategii încununate cu succes după ce a rămas pe circuit pe pneuri soft, astfel că deși a plecat de pe locul 16 a ajuns pe 4 după ce a trecut de Kimi Raikkonen.
Ulterior, pilotul Red Bull a schimbat cu supersoft și a plecat în urmărirea lui Vettel, însă nu a avut timp să-l ajungă din urmă pe german, astfel că a terminat pe 4 în fața lui Raikkonen, Ocon și Stroll.Felipe Massa și Sergio Perez au ocupat următoarele două locuri, în timp ce Max Verstappen a fost autorul unei noi curse pline de incidente. Mai întâi, o coliziune cu Felipe Massa în virajul 1 a avut drept consecință o pană, din cauza căreia pilotul Red Bull a coborât pe ultima poziție. Olandezul a avut parte de o cursă de urmărire și a terminat în cele din urmă pe locul 10, însă pentru asta s-a acroșat cu Kevin Magnussen.
McLaren nu a reușit să termine cursa cu niciunul dintre piloți. Stoffel Vandoorne a abandonat din cauza unei probleme la motor, în timp ce Fernando Alonso s-a retras la standuri în penultimul tur la solicitarea inginerilor.
Kimi, imediat ce s-a vazut cu sacii in caruta, la fel ca si in anii precedenti, nu mai da randament.
"Confirmation from Mercedes that both Bottas and Hamilton have had their engines turned down for quite a while in this race," reports Ted Kravitz.
To be fair, they haven't exactly needed the extra power. Hamilton is now nearly 30 seconds clear of Vettel.
Ferrari, rabbia Marchionne: "Imbarazzante. Mi stanno girando..."
Il presidente del Cavallino non ha gradito il divario con la Mercedes sulla pista di casa: "Questa non è la Ferrari, bisogna raddoppiare l'impegno. Dobbiamo togliere il sorriso dalla faccia di questi"
Au ambi piloti buni, au cea maibuna echipa,cea mai buna masina sa ai in regimde cursa1 s avans pe tur asta trebuie sa deamult de gandit altor echipe.
Aici mercedes a fost in alta liga si credca asa va fi de acum incolo.Avea dreptate Rosberg cand spunea ca nimeni nu va putea tine pasul cu mercedes de la jumatatea sezonului.
Titlul nu e jucat. La Singapore in mod clar ei sunt favoriti, ma tem ca nu pride Lewis nici podiumul acolo. La fel putem spune si de Abu Dhabi.
Suzuka, U.S.A, Brazilia (ambele circuite unde de doua ori se trece de 300 de km pe ora) - Mercedes
Mexic - 50%-/50%. Pe hartie acea linie lunga dreapra si majoritatea virajelor medii sau de mare viteza avantajeaza Mercedes, dar fiind la o altitudine atat de mare, toata lumea incarca sa puna cat mai multa apasare aerodinamica ce avantajeaza Ferrari.
In schimb pot sa cred ca Ferrari si-au facut o analiza la rece si si-au asumat pierderile chiar inainte de start. Au plecat probabil de la premisa ca nu vor castiga cursa. Monza e un circuit care omoara motoare asa ca mai bine au tras de un motor care probabil prea mult nu mai avea de oferit stiind ca vor pastra rezerva propulsoarelor pentru curse cu sanse mai mari.
Strategia cu penalizarea in cazul unei retrogradari datorate schimbarii unui element nu e chiar atat de sumbra. Ricci a demonstrat-o foarte foarte bine. Sa pleci cu un monopost de sansa a 3a din coada grilei si sa ajungi in coasta lui Vettel spune totul.
Chiar daca pare ca Mercedes s-au grabit cu ultima specificatie de motor pentru Spa sunt la fel de convinsi ca pot face o cursa de recuperare pe un circuit ca Suzuka sau Austin si de ce nu sa castige in acelasi timp.
Campionatul se joaca in continuare. Nimeni nu l-a pierdut, nimeni nu l-a castigat.
Hai ca mai aveti 2 saptamani la dispozitie......
Mercedes si Ferrari sunt 2 echipe de top care merg la dunga sezonul asta, Ferrari au un minus din cauza lui Raikkonen care are evolutii oscilante, avem in sfarsit Formula 1 si un sezon echilbrat si asta conteaza.
pe vitel vad ca-l crede lumea cand se plange dar pe kimi never. inteligenta lumea...not.
azi se intalnira 2 idioti, massa si max ..
Motorsports Results @MotorResults
Toto Wolff confirmed he « adviced » #Ocon to be cautious with #Hamilton at the start #Monza #ItalianGP
Troisième sur la grille de départ du Grand Prix d’Italie ce dimanche, Esteban Ocon a conclu sa course en sixième position, avec le sentiment du devoir accompli.
"Cette sixième place offre de gros points pour l’équipe. On ne pouvait pas faire grand-chose de plus, même si on a longtemps gardé les Ferrari derrière. Les Red Bull étaient plus rapides que nous, ce qui a permis à Ricciardo de passer grâce aux arrêts. Les Williams aussi étaient plus rapides que nous, et j’arrive pourtant à les garder derrière", dixit le pilote Force India, après coup, sur l’antenne de Canal+.
"Quant à Bottas, étant moi-même pilote Mercedes, je ne pouvais pas le bloquer", avoue du reste le jeune Français, soutenu depuis le début de sa carrière par l’écurie championne du monde.
Trist ca ai vandut o echipa asa frumoasa si de traditie datorita a cativa ani de insuccese.
Tipic romanesc!... Si ca sa fim corecti
"The Ferrari power is better than the Honda power"