Cu toate acestea, echipele de top susţin că Formula 1 va rămâne la actualele cauciucuri cu jante de 13 inch, una dintre explicaţii fiind cu mărirea jantelor la 18 inch ar afecta semnificativ aderenta monoposturilor.
"Nu este o direcţie bună să mergem pe pneuri cu jante mai mari. Din punct de vedere al aderenţei nu este ceva pozitiv. Astfel de pneuri vor avea o aderenţă mai mică, iar greutatea ar creşte considerabil, aşa că din punct de vedere al performanţei nu este o direcţie atractivă.
Cred că intenţionam să rămânem la 13 inch", a declarat Paddy Lowe, directorul tehnic executiv al Mercedes.Michelin va renunţa la ofertă
La rândul său, James Allison, directorul tehnic al Ferrari, afirmă că jantele vor rămâne la 13 inch şi că singura schimbare majoră va fi creşterea lăţimii pneurilor de pe puntea spate de la 375 mm la 420 mm."Diametrul jantelor va rămâne acelaşi, dar lăţimea pneurilor probabil că va creşte. Discutăm care ar trebui să fie, alături de celelalte aspecte ale regulamentului", a precizat el.
Până în prezent, doar doi producători de pneuri şi-au exprimat în public intenţia de a depune oferte pentru perioada 2017-2019. Pirelli este dispusă să furnizeze pneuri cu jante de orice dimensiuni, în timp ce Michelin va depune o ofertă doar dacă diametrul jantelor va creşte la 18 inch.
Practic, Pirelli va rămâne singurul producător de pneuri care va depune oferte, în condiţiile în care Michelin îşi va concentra atenţia pe Formula E, unde furnizează deja cauciucuri cu jante de 18 inch, şi Moto GP.
Via Autosport
Si se mai spune ca se cauta lucruri in Formula 1 pentru dezvoltarea masinilor de serie? Ce masina de serie - noua - mai vine cu jante de dimensiunea celor de Dacia si Matiz?