Conform aşteptărilor, echipele au decis să renunţe la regula prin care în ultima cursă a sezonului piloţii primeau de două ori mai multe puncte decât în mod obişnuit, ca urmare a criticilor vehemente ale fanilor. În plus, renunţarea la această regulă aduce o simplificare a calculelor în lupta pentru titlul mondial, mai ales că în acest sezon nu a avut niciun impact asupra stabilirii noului campion mondial.
Iniţial, Comisia F1 a propus ca, începând din sezonul 2015, piloţii să ia startul de pe loc după ieşirea Safety Car-ului de pe circuit în urma unui incident, însă echipele au votat împotriva acestei reguli din cauza complicaţiilor majore cu privire la siguranţă.
Nu în ultimul rând, Formula 1 va păstra actualul regulament în cazul convorbirilor radio dintre pilot şi echipă. Iniţial, planul prevedea ca de anul viitor să fie interzise orice fel de conversaţii, însă noul plan prevede că numai discuţiile care vin în sprijinul direct al piloţilor să fie interzise.
Niciun acord pentru reducerea costurilor
Pe de altă parte, echipele nu au ajuns la niciun acord cu privire la schimbarea regulamentului pentru motoare sau la posibilitatea de a dezvolta unităţile de propulsie şi în timpul sezonului, întrucât Mercedes şi-a menţinut refuzul de a accepta astfel de schimbări.Regulamentul tehnic prevede că un constructor poate omologa o singură specificaţie pentru unitatea de propulsie, însă echipele au fost de acord că, în cazul în care vor rămâne în Formula 1, Marussia şi Caterham să poată utiliza specificaţiile unităţilor folosite în acest an.
Pentru a intra în vigoare în sezonul 2015, schimbările adoptate de echipe trebuie aprobate de Consiliul Mondial al FIA, care se va reuni în 3 decembrie la Doha (Qatar).
Via Autosport
Comentarii (0)