Formula 1 readuce în discuţie monoposturile-client pentru echipele mici

de Daniel Popescu
Vineri, 15.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Formula 1 va analiza oportunitatea de a utiliza monoposturi-client pentru echipele mici, care ar afecta independenţa acestora, în detrimentul reducerii costurilor.

Echipele mici ar urma să folosească monoposturi derivate din monoposturile echipelor de top, cu care să împartă o bună parte din specificaţiile tehnice.


Grupul de Strategie al Formulei 1, format din Ferrari, Mercedes, McLaren, Red Bull, Williams, Force India, Bernie Ecclestone şi FIA, s-a reunit joi în Marea Britanie pentru a lua în discuţie câteva măsuri importante în privinţa regulamentului tehnic.

În aşteptarea unor informaţii oficiale despre rezultatele întâlnirii, publicaţia Autosport susţine că reprezentanţii Grupului de Strategie au ajuns la un acord formal pentru a discuta despre reintroducerea conceputului de monoposturi-client.

Practic, echipele mici ar urma să folosească monoposturi derivate din monoposturile echipelor de top, cu care să împartă o bună parte din specificaţiile tehnice. Acest lucru ar conduce la o reducere de costuri, dar şi la o scădere a independenţei echipelor mici. Ferrari, Mercedes, Red Bull şi McLaren se vor ocupa de un studiu de caz pe marginea acestui subiect, care va genera însă numeroase controverse în următoarea perioadă.

Grupul de Strategie a respins planul ca un pilot să poată utiliza cinci motoare pe parcursul sezonului fără să fie penalizat pe grilă.


În paralel, echipele au renunţat practic la propunerile iniţiale privind reducerile de costuri, care vizau interzicerea tunelului de vânt sau o restructurare a plăţilor motoarelor de către echipele mici. În plus, se vehiculează că Grupul de Strategie a respins planul ca un pilot să poată utiliza cinci motoare pe parcursul sezonului fără să fie penalizat pe grilă, astfel că limita rămâne la patru.

Se anticipează că FIA va furniza informaţii oficiale despre discuţiile din cadrul Grupului de Strategie în cursul zilei de vineri.

Via Autosport

Comentarii (6)

  • incet incet va trebui sa imi reorientez atentia spre alt sport....
    9 1
  • dar de ce incet, ia o decizie radicala si brusca
    4 1
  • Pe mine de mult ma paste gandul sa-mi cumpar un joc f1 2013, fiindu-mi dor de sunetul acelor motoare si ca sport urmarit tv sa ramana MotoGP, sport pe care-l urmaresc de prin anii '90.
    7 2
  • a fost o discutie despre includerea in acest proiect a producatorilor de sasiu Dallara, astfel diferentiarea la echipele mici s-ar face dupa motorizare, setari si piloti ... acesta nu ar fi chiar asa de rau

    mai ales dc Dallara ar produce sasiuri bune ...
    2 0
  • F1 Vision
    Comic este ca sunetul motoarelor se aude mai incet la TV decat este in realitate, cine a fost la vreo cursa din 2014 sau 2015, poate confirma acest lucru.

    Cat despre sasiuri, Dallara este ocupata cu alte competitii, iar pentru a dezvolta un sasiu cat de cat decent pentru F1 va dura macar cativa ani, si plus cu ce i-ar ajuta pe cei de la Force India ca au un sasiu Dallara si un motor Cosworth, daca sunt la ani lumina de Sauber sa zicem, care au motor Ferrari si isi construiesc sasiul singurei? Am avut motoare Cosworth chiar anii trecuti si au fost vai de zilele lor.
    3 0
  • rommy f1
    dallara la şasiuri a falimentat HRT, după care au spus că nu i-au obligat să la ia la supra preţ, au vândut mai scump decât trebuia, sa nu existe DALLARA în F1,
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru