Abu Dhabi a găzduit duminică una dintre cele mai dramatice curse din acest sezon, ca urmare a numeroaselor răsturnări de situație în urma cărora Red Bull și Ferrari au dat rând pe rând senzația că pot câștiga, înainte ca Lewis Hamilton și Nico Rosberg să treacă linia de sosire în această ordine. Locul doi a fost suficient pentru ca Rosberg să devină pentru prima oară campion mondial și să încheie astfel dominația lui Hamilton din 2014 și 2015.
Lewis Hamilton a plecat excelent din pole position și și-a păstrat prima poziție în fața coechipierului său, Nico Rosberg, în timp ce strategia celor de la Red Bull Racing de a începe cu pneuri supersoft în detrimentul ultrasofturilor nu a avut efect: Kimi Raikkonen l-a depășit cu ușurință pe Daniel Ricciardo în lupta pentru locul 3 cu Sebastian Vettel pe locul 5, în timp ce Max Verstappen a avut un contact cu Nico Hulkenberg, s-a răsucit în primul viraj și a coborât până pe ultimul loc.
Progresele fulminante ale lui Verstappen
Turul 7 a marcat startul opririlor la boxe pentru pneuri soft, iar piloții Mercedes și Ferrari au intrat în paralel: Hamilton simultan cu Raikkonen, iar Rosberg simultan cu Vettel. Ambii piloți Mercedes au pierdut 1-2 secunde la boxe pentru a le permite rivalilor de la Ferrari să treacă prin fața lor în dreptul spre boxe. Hamilton și-a păstrat poziția de lider, însă Rosberg s-a văzut retrogradat pe locul 3 în spatele lui Verstappen, care înainte de intrarea la boxe a efectuat o nouă cursă spectaculoasă de recuperare după acroșajul din primul tur, reușind să ajungă astfel pe locul doi.Rosberg a încercat să-l depășească, însă ulterior a decis să fie precaut și să rămână pe locul 3, ultimul care îi aducea titlul indiferentul de rezultatul lui Hamilton. În turul 20, germanul a fost informat prin radio că este esențial să treacă de olandez, mai ales că acesta a început să aibă probleme cu pneurile. Rosberg s-a conformat imediat și a reușit să treacă după un duel electrizant cu Verstappen, în care cei doi au fost de două ori aproape de un acroșaj.
În scurt timp, Verstappen a intrat la boxe pentru un set de pneuri soft și a revenit pe circuit pe locul 8 cu obiectivul de a încheia cursa cu o singură oprire. După intrarea târzie la boxe a lui Vettel pentru pneuri supersoft, Hamilton a revenit pe primul loc cu un avans de numai o secundă în fața lui Rosberg.
Revirimentul lui Vettel
Britanicul avea inițial un avans de 4 secunde, însă acesta a încetinit vizibil și a trezit suspiciuni inclusiv din partea propriei echipe că vrea să-l blocheze pe Rosberg pentru a le permite lui Verstappen și Ricciardo să se apropie și, eventual, să-l depășească pe german, în condițiile un loc 4 ar fi fost insuficient pentru că Rosberg să cucerească titlul.
Treptat, distantele s-au echilibrat, însă din spate a venit puternic Vettel.
Cu avantajul pneurilor supersoft, pilotul Scuderiei Ferrari i-a depășit succesiv pe Raikkonen, Ricciardo și Verstappen pentru a urca până pe locul 3. În ultimele 5 tururi, diferența dintre primii 3 a fost mai mică de 3 secunde, însă Vettel nu a reușit să inițieze atacuri la adresa piloților Mercedes. Astfel, Hamilton a obținut o victorie de palmares, în timp ce Rosberg a devenit campion mondial cu un avans de numai 5 puncte.Red Bull a ocupat locurile 4 și 5 prin Verstappen și Ricciardo, care au terminat în fața lui Raikkonen, Nico Hulkenberg și Sergio Perez.
Felipe Massa a ocupat locul 9 în ultima sa cursă de Formula 1. Brazilianul s-a retras la sfârșitul acestui sezon chiar în cursa cu numărul 250. Abu Dhabi a reprezentat ultima cursa în Formula 1 și pentru Jenson Button, iar britanicul a fost nevoit să abandoneze în turul 14 în urma unei defecțiuni tehnice la suspensii. Chiar dacă inițial a anunțat că va face o pauză în sezonul 2017 înainte de a reveni în competiție în 2018, britanicul a admis ulterior că etapă din Abu Dhabi va reprezenta probabil finalul carierei sale.
si implicit si pe ham ham sa l faca...
Cu sau fara acei mecanici experimentati, Hamilton poate castiga un titlu de campion . Si tineti minte, a avut acel motor spart ,stiti voi unde.
Sa nu uitam ca Lauda este cel care a tradat primul, ati uitat cand Lauda sa rugat de Hamilton sa vina la Mercedes? Si nu il ultimul rand Toto si Lauda i-au dat papuci lui Brawn? Sper totusi sa ii vad pe Toto intr-o postura naspa sezonul viitor si sa se roage de Hamilton.
Sa spui ca Rosberg a meritat campionatul e ca si cum ai spune ca Hamilton a meritat sa-i crape motorul...de 2 ori.
Oamenii nu vor uita niciodata ca grandioasa echipa Mercedes si-a batut joc de milioanele de fani f1.Wolf,Lauda si Lowe se vor ruga in genunchi de Hamilton sa nu plece cand vor vedea ca neascultatorul este singurul care-i va face fata senzationalului Max.
Felicitari lui Nico Rosberg pentru titlul mondial, chiar l-a meritat pentru constanta de care a dat dovada pe durata intregului sezon. In aceasta cursa in lupta cu Max Verstappen a dat dovada ca are ceva sange rece si nu s-a mai lasat prada emotiilor si a castigat duelul. Bravo lui. Trebuie recunoscut faptul ca Hamilton este ceva mai rapid, mai curajos, mai talentat si mai bataios. Asta este clar. Dar nu tot timpul aceste calitati garanteaza succesul. Ceea ce m-a dezamagit in aceasta cursa a fost strategia lui Hamilton, strategie prin care a incercat sa compacteze plutonul primilor patru, in ideea de a fi depasit Nico de Vettel si Verstappen pentru a-si adjudeca titlul. Aceasta strategie nu este demna de un triplu campion mondial. Esti in fata trebuie sa faci tot posibilul sa te indepartezi de locul 2 si nu trebuie sa ai treaba cu ce se intampla mai jos. Sincer nu ma asteptam la asa ceva din partea lui Hamilton. Un campion cu demnitate si character puternic concureaza sa castige si daca poate sa o faca detasat, o face!!! Asta apropo de gloria unui campion!!! Un lucru este cert! Cine concureaza cinstit castiga la fel de cinstit!!! Bravo Rosberg!!! Sper sa repete performana anul viitor. P.S. Abia astept sa-l vad pe Lewis Hamilton cand Max Verstappen si eventual Sebastian Vettel vor avea monoposturi la fel de performante ca Mercedesul sau poate chiar mai performante. Va veni si vremea aceea cu siguranta! Ce se va face atunci Lewis?! Nu stiu daca va mai zambi asa des ca pana acum!!! Sa aveti o seara minunata! Salutari si toate cele bune!!!
cat poate sa minta tiganul asta agresiv si imputit!
P.s. Daca eram rasist, as fi scris "cat poate sa fie de tigan mincinosul asta imputit si agresiv"
Din cate stiu regulamentul permite pilotilor sa mearga cat de incet vor asa ca Ham nu a facut nimic nedemn si si-a jucat sansa.
Pun pariu ca prostberg nu mai castiga titlul in veci si la fel fetita imbracata in rosu.Daca nici anul asta unii nu s-au lamurit ca fetel este un mediocru este grav.Fara sprijinul Ferrari fetita termina dupa Kimi.
P.s.Sunt rasist si detest oamenii de succes
Hamilton,Alonso,Verstappen,Ricciardo,Vettel,Sainz,Button,Perez si Hulkenberg sunt peste campion.
Doritorii de mahala in frunte cu Mihnea sa se mute pe manager f1 si vor da de articole scrise de persoane identice lor la caracter.M-am saturat sa vad jigniri si circ si nu stiu de ce administratorii Automarket nu sterg mesajele licentioase.
Diferenta de clasa intre Rosberg si Hamilton e evidenta, Rosberg vorbeste 5 limbi, Hamilton doar una. Pe Rosberg il incuraja frumoasa lui sotie si fetita lui, pe Hamilton o (alta) curva. Rosberg e un domn, Hamilton e un manelist. Sigur, atrage coclitii...dar oare astfel de public ne-am dori noi, vechi pasionati de F1? Evident ca nu.
Ca sa intaresc cele spuse, am avut nefericita ocazie sa il vad pe Hamilton la Monaco anul asta, pe strada. In marea de masini de performanta de pe strada, el era singurul idiot care accelera strident motorul - avea un Lamborghini Aventador cabrio gri mat, coclitul.
Ma bucur enorm pentru reusita lui si nu imi mai incap in piele de multumire :)))))
Nu m-am mai bucurat de mult asa! Ha,ha,ha.
Si ca sa le fie clar alora pe care parintii nu i-au iubit suficient in copilarie si vin pe net ca sa aiba la cine sa isi urle suferinta: da, Nico nu este la fel de rapid ca Ham-Ham, da, Nico nu este la fel de incisiv ca Ham-Ham si da, e foarte posibil ca Nico sa nu fie la fel de talentat ca Ham-Ham, dar uite ca, in ciuda acestor handicapuri, a reusit sa castige de partea lui echipa, conducatorii, masoneria, fortele universului si simpatia lui Dumnezeu si a iesit campion anul asta. Si sper ca voi, cei care urlati ca descreieratii p-aici, sa invatati din asta ca golania nu va iesi niciodata campioana in fata decentei. Nico a fost mai cuminte, mai civilizat si cred ca asta i-a adus titlul asta. Si nu este deloc rau ca s-a intamplat asa.
Foarte frumoasa cursa de azi. Verstappen e magic. E D-zeu pe pamant. A mers ca sa rupa masina si pista si a dat dovada de cantitati enorme de determinare, cutezanta si clarviziune.
La fel si Vettel: a rupt topul azi. Pacat ca nu are si Kimi curaj sa respinga tactica propusa de echipa si sa joace altfel, asa cum o cere cursa.
Sincer, nu inteleg ce se intampla la Ferrari. Au ajuns sa isi saboteze pilotii cu strategiile astea de cursa total rupte de realitate. Isi dau singuri cu barda la temelie :((
Pentru la anul astept revirimentul celor de la McLaren. Alonso are mai multa vana in el decat cred multi care il dau pierdut si cred cu tarie care daca va avea cu ce va da o lectie usturatoare multora si va iesi campion mondila pentru a treia oara. Mi-ar placea sa se intample asta.
:)))
Bravo Nico. Ne revedem la anu'
Cat despre Rosberg, imi mentin parerea ca este un pilot foarte slab, dar foarte ascultator si care isi face temele. Daca recidiveaza, imi retrag cuvintele, dar nu cred ca va fi cazul...
Tactica "golanului" a fost foarte buna si in conformitate cu regulamentul asa ca a dat dovada de inteligenta si nu de lipsa de caracter.
Ricciardo spunea zilele trecuta ca sa nu intervina daca are ocazia in lupta pilotilor ce se bat la titlu inseamna sa trucheze rezultatul.Unul alintat fetel si vitel azi a trucat rezultatul.Cei care-l mai admira pe plangacios sunt demni de mila.Campionul de carton a vrut sa nu mai fie singurul din istorie care a primit pomana.Oricum toti stiu ca Alonso este campionul moral in 2010 si 2012 si Hamilton in 2016.Ce nu stie fetita este ca si-a facut rau cu mana ei pentru ca Hamilton daca decide sa plece de la argintii Ferrari nu vor ezita sa schimbe campionul de carton cu unul veritabil
Daca ne luam dupa judecata ta, atunci in 2008 Massa merita sa castige titlul mondial deoarece a avut mai multe victorii decat Hamilton.
Respect pentru Vettel care nu l-a atacat pe Rosberg stiind ca poate risca un acrosaj. Nu era batalia lui. Bineinteles ca Mini Max nu a considerat asa, Rosberg evitand in ultima clipa contactul.
Toate cele bune!
Mai cred ca Vettel nu a vrut sa-l depaseasca pe Rosberg si cred ca nici Max nu ar fi facut-o. Nu aveau nimic de castigat, ci doar sa intervina in jocurile pentru campionat.
Dintre Rosberg si Hamilton imi place mai mult cel de-al doilea.
La anul sper in revenirea Ferrari. Nu ma intereseaza care pilot, echipa sa ia campionatul.
In perioada aia se testa la greu, Schumacher era "wokahoolic" dormea la circuitul de teste si testa intensiv, 3 ani a muncit si a testat masina impreuna cu inginerii.
- multe persoane dintre cele care comenteaza la stirile de Formula 1 (cum este si acest articol) nu au nicio treaba cu acest sport
- este de inteles subiectivismul unora, insa de multe ori parca citesc comentarille de pe GSP.ro - iar nivelul de replici la care se ajunge este sub ceea ce speram sa vad pe Automarket
- gasesc multi troli printre comentatori, care vor doar sa arunce forumul in aer - de neinteles de ce Automarket nu a introdus inregistrarea pe site pentru a comenta
Legat de acest campionat, la fel ca in ultimii ani, au fost doar cateva curse in care spectacolul a fost prezent. Totusi, o noua stea apare, iar aceasta este Max Verstappen. Mai are de lucrat la anumite capitole, dar este cu siguranta un pilot extraordinar - cursele din Brazilia si Abu Dhabi stau marturie. Rosberg a castigat acest campionat cu oarecare sansa - abadonurile lui Hamilton au influentat mult castigarea campionatului. Sa nu uitam de gesturile extrem de urate ale lui Rosberg din Spania si Austria, gesturi pe care le consider nedemne de un campion. Sper sa nu mai revedem asa ceva. Totusi, merita felicitat. Oricate am avea de reprosat, Rosberg este campion mondial iar acest lucru nu este la indemana oricui.
Campionatul urmator va aduce cu siguranta modificari in clasamentul echipelor tocmai din pricina schimbarilor de regulament. Doresc sa vad mai mult spectacol, mai putine interventii din partea comisarilor - pana la urma este un sport cu masini, iar unele accidente pur si simplu se intampla, si un campionat mai animat si in ceea ce priveste clasamanetul pilotilor si echipelor, iar la final Hamilton si Mercedes-AMG sa fie campioni.
Toate cele bune si turatii maxime!
Bai omule...
Tot mai multi incep sa-mi para
Ca astazi in asta tara
Prea devreme-mbatranesc
Prea tarziu inteleptesc!
Rogu-te sa deschiz DEX-ul si sa vezi ce inseamna "parvenit", ca tu sigur n-ai auzit de termenul asta. Atunci sa-mi spui mie cui i se potrivea rolul de campion.
https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2016/11/f1-wolff-hamilton-abu-dhabi-protect-the-win.html
Personal nu inteleg fanatismul. Sa admiri, sa fii fan este Ok, dar nu inteleg exprimarile radicale, pline de ura, multe facute in ciuda evidentelor.
De mai bine de 10 ani titlurile sunt decise de monopost/echipa nu de pilot. Poti sa fii tu Schumaher+Senna in unul singur, fara un monopost competitiv te zbati in pluton. In 2016, fara Ham, am avut 4 campioni mondiali in F1(Alonso, Raikonen, Button, Vettel), la 2 echipe diferite. Sunt chiar toti asa praf cum zic unii sau altii? Greu de crezut ca aproape 10 titluri s-au dat unor soferi amatori.
Au facut acestia ceva notabil anul acesta? Nimic! Mai mult, pe locul 2 a iesit RBR, o echipa cu experienta si cu cel mai echilibrat monopost, dar cu 2 piloti care deocamdata au doar perspective, nu si confirmari.
Ca atare, ca ne place sau nu, ca si Vettel vs RBR, Hamilton ii datoreaza lui Mercedes cele 3 titluri (2 consecutive) si nu invers.
Cei care pun la indoiala corectitudinea echipei nu cunosc realitatea. In primul rand Mercedes AMG PETRONAS este construita pe scheletul unei echipe britanice, cu HQ in UK si care este populata majoritar de angajati britanici. Sansele ca sa favorizeze un german in defavoarea unui britanic, fara ca acest lucru sa se afle, sunt de 0,01 %.
Mai departe, daca Mercedes dorea si putea impune un campion momdial german pe o echipa germana, atunci il faceau campion pe Rosberg de anul trecut. Nu era nicio problema sa-i crape 2-3 motoare+ 1-2 cutii lui Hamilton.
Daca il doreau fix Rosberg campion anul acesta, atunci il lasau pe Ham sa fie penalizat pentru ca si-a "consumat "motoarele, nu-I puneau la dispozitie altele noi, cu o strategie legala dar discutabila moral.
In concluzie, eu cred ca titlul lui Rosberg a fost castigat correct, acesta fiind pilotul mai constant, cu mai putine greseli. Sunt de accord si cu cei ce spun ca Ham este mai talentat, dar asta nu este sufficient decat la sporturile individuale (si nici atunci nu-I sufficient doar talentul competitorului).
Ham a intrat in sezon cu nasul pe sus, crezand ca titlurile in F1 se dau ca la pizza: 2+1 gratis. Lipsa de concentrare si autosuficienta l-au facut sa greseasca cat nu a gresit in cei 2 ani anteriori, iar cand s-a trezit si a coborat cu picioarele pe pamant, lucrurile erau deja jucate. Trebuie sa fii naiv sa crezi ca Ham castiga asa usor ultimele 4 curse daca Ros nu avea nevoie doar de locul 2 si un 3.
Insa toata aceasta falsa disputa are un motiv ciudat. Dominatia Mercedes a generat anul acesta unul dintre cele mai urate campionate din istoria F1. Culmea, si cu cele mai multe curse. Pana anul trecut existau cel putin 2-3 echipe care luau fiecare macar 1-2 curse+podiumuri, ca atare batalia era influentata si de adversar, nu numai de coechipier. Anul acesta doar 1 problema MB a dus o victorie la RBR iar cand nu a fost o dubla MB, acest lucru nu a fost datorat echipelor concurente ci greselilor MB. In lipsa unei competitii reale am ajuns sa apreciem incidentele create de Kvyat sau stapen, sa ne amuzam de frustrarea lui Vettel sau Alonso, sa facem misto de motoreta Ferrari sau trotineta lui Button samd.
Trist destin pentru competitia de top a motorsportului !
1. soft unic - ca baza motoarele functioneaza dupa aceleasi principii, softul face diferenta, un soft comun ar mai sterge din diferentele dintre echipele de client si echipele de uzina, nu degeaba RedBull vroiau motorul mercedes cu tot cu soft si carburant.
2. sa renunte la prostia de pneuri care se uzeaza rapid cand sunt solicitate, am auzit multi piloti care spuneau ca nu mai sunt performante dupa ce atacau sau se aparau 1-2 tururi.
3. sa renunte la prostia de difuzor, sa nu mai aud de clean air, lucrul asta impiedica pilotii sa stea lipiti de masina din fata pentru a ataca ca isi uzeaza pneurile repede, acum incearca 1-2 atacuri, nu reusesc apoi stau la 1 sec in spate.