FRIC este un tip de suspensie activă care este controlată prin intermediul unui sistem hidraulic, iar rolul acesteia este să menţină constantă garda la sol a monopostului pentru o performanţă mai bună.
Numele FRIC provine de la Front and Rear Interactive Control, ceea ce în limba română s-ar traduce textual prin "control interactiv pentru partea din faţă şi din spate".
Forul mondial susţine că a analizat sistemele FRIC ale echipelor şi a ajuns la concluzia că acestea încalcă articolul 3.15 din regulamentul tehnic, care interzice utilizarea unor componente care influenţează aerodinamica monoposturilor.
"După ce am văzut şi analizat aproape fiecare design a sistemului de suspensii, credem formal că legalitatea acestor sisteme poate fi pusă la îndoială", precizează FIA în nota transmisă echipelor.FIA intenţionează să interzică utilizarea suspensiilor FRIC începând cu Marele Premiu al Germaniei de la sfârşitul săptămânii viitoare. Totuşi, forul mondial este dispus să amâne această decizie pentru sezonul 2015 dacă toate cele 11 echipe vor fi de acord cu acest lucru.
Via Autosport
pai cum, se incalca cu buna stiinta regulamentul si se accepta asa ceva..
Problema este insa alta... ca Ferrari mai mult ca sigur si-a bagat iar coada. Nici o alta echipa nu are parghiile si influenta in cat sa schimbe regulamentul tehnic in timpului sezonului. Cu Mclaren au facut la fel in 1998 dupa prinele 2 curse cand le dadea 2 secunde pe tur, si in atatea alte dati au influentat regulamentul tehnic profitand de pozitia lor privilegiata in F1.
Nu degeaba Montezemolo tot face presiuni ca asta nu mai ii F1 si vrea sa fie facute schimbari.
Problema pentru Mercedes este ca urmeaza a fi redus si transferul de putere din bateria electrica, unde Mercedes beneficiaza de 110-130 cai putere pe liniile drepte. Ambele miscari pentru a-i aduce pe mizerabilii astia inapoi in joc.
In primul rand echipa pe care o tot sustii tu aici atat de...ciudat,a furat de la Ferrari,si nu invers!
Si imi pare rau ca nu si-au folosit privilegiile cu adevarat si mult mai intens in anii trecuti,lasand-ui pe marii trisori sa faca cam ce au vrut cu regulamentul!?
Si unii uitati repede,cine ameninta cel mai frenetic cu fiecare ocazie ca se retrag din F1anul trecut,daca nu se schimba una sau alta in regulament,inclusiv motoarele?!E uite ca tocmai cei ce acum sunt invincibili....asa ca nu uitati,in primul rand F1 este o afacere mare pentru cei mai multi,si abia apoi competitie... ;) !!!
Daca Ferrari voia sa modifice regulamentul, o facea astfel incat sa castige, nu astfel incat sa piarda.
Ferrari a dat mereu dovada de fair-play si a acceptat si recunoscut cand altii au fost mai buni decat ei.
Debitezi!
Dar eu nu tin cu Mercedes nu vreau sa fie favoritzati Mercedes si nici nu spun ca a fost corect testul lor pirelly. Diferenta s-a facut anul trecut dupa Silverstone unde explodau pneurile ca la circ, si dupa Silverstone cand s-a revenit inapoi la o compozitie mai dura si la kevlar, acolo a pierdut Ferrari. Din acel moment Mercedes nu a mai avut probleme cu degradarea pneurilor si cresterea in performanta. Dar totusi sa fim corecti. Majoritatea echipelor au sistem FRIC de ani de zile. Dar si daca ar fi vorba de anul acesta doar, masinile au fost omologate fiind in vigoare articolul 3.15. De ce dupa 6 luni dupa ce au trecut atatea inspectii tehnice atat inaintea sezonlui cat si dupa au fost legale, acum gata nu mai sunt.
Sincer, eu suflu si in iaurt cand e vorba de machiavelismul celor de la Ferrari. Daca nu erai prea tanar in 1998, iti recomand un articol interesant cand ai timp: http://www.f1fanatic.co.uk/2007/05/24/banned-mclarens-rear-brake-pedal/
"Of the dozens of technologies banned by F1′s governing body through the years, McLaren’s rear brake pedal stands out as one of the most unjust bannings.
It was banned early in 1998 as McLaren made a stunningly dominant start to the year. Following a protest by Ferrari the system, that had previously been declared legal, was outlawed.
Many at the time suggested political motives were at work – and a desire to keep McLaren from getting too far ahead."
Acuma intelegi de ce?
Bai nene, inainte sa inceapa sezonul, uita-te bine la masini, compara-le cu regulamentul, i-ai la puricat si nu ii accepta in sezon daca nu sunt ok cu regulamentul, dar nu mai schimba regulile din mers...
Daca nu se face asa acum, FIA e cam varzica.
Dealungul anilor Newey a fost intotdeauna inspirat sa gaseasca cel mai bun echilibru pentru un monopost castigator. I-au legat mainile picioarele, si gura, si poate da doar din cap dar si aia pe intuneric.
As da liber la motoare macar pentru 2 ani, si mai multa libertate pe sasiu.
In orice conditii de regulament si interdictii pot exista echipe gen Mclaren in 2000, Ferrari 2005, Braun GP 2009, RBR 2013, Mercedes 2014, si asta nu prea o poti opri, in schimb sa o faca exploatand ideile si inovatiile cel mai bine si nu exploatand lacunele unui regulament de interdictii. Adica vrem echipe de F1 de ingineri si nu de juristi...
Este simplu Mercedes au ideea si conceptul originale si restul au niste replici/copii ieftine(chinezarii) care evident nu se ridica la nivelul originalului
Acum cam exact asa s-a [rocedat si anul trecut cu cauciucurile la inceput au corespuns si dupa ce viitorul campion s-a simtit amennintat cu esecul s-au tras sfori si s-a schimbat regulamentul eu as lua in serios un as din maneca lui Newey care sa contracareze acest sistem si in momentul in care se scoate suspensia asta FRIC RBR sa devina ei favoritii la castigarera fiecarei curse ar fi interesanta o asa rasturnare de situatie altfel nu vad de ce ar solicita cineva scoaterea suspensiei poate asa de a incerca ceva la cacealma si a da programul Mercdes peste cap si speranta ca asa se vor mai egaliza competitorii sau macar unii dintre ei