Echipele vor analiza însă şi o nouă propunere din partea Federaţiei Internaţionale de Automobilism, care consideră că eliminarea sistemelor electronice de control care ajută piloţii pot contribui la creşterea spectacolului. Preşedintele Jean Todt crede că principalul avantaj va fi legat de un grad mai mare de imprevizibilitate la start, care în prezent este reglementat foarte strict.
"Ar trebui să interzicem toate sistemele de ajutor. De exemplu, la start este doar o problemă de procedură, ceea ce nu cred că este bine. După ce am interzis sistemul launch control, piloţii sunt cei care conduc startul, dar acesta este reglementat. Aşa că probabil ne trebuie o tehnologie mai puţin sofisticată pentru a ne asigura că avem ingredientele necesare pentru starturi mai puţin previzibile", a declarat francezul.
Unul dintre piloţii care apreciază o astfel de măsură este Max Verstappen, care crede că în prezent există prea multe informaţii de natură tehnică în cockpit.
"Aş spune că doar 20% din timp este ocupat cu cursa, iar în vasta majoritate a celor 80 de procente rămase avem grijă de lucrurile tehnice.
Ştiţi ce fac pentru a scăpa de asta? Le spun inginerilor că nu ar trebui să mă suprasatureze cu informaţie. Primim prea multe informaţii în cockpit şi uneori închid display-ul din monopost. Vreau să mă bazez pe intuiţia mea. Nu asta ne face piloţi până la urmă?", se întreabă pilotul olandez.Via Motorsport
Si legat de ajutoarele pentru piloti, cred si sper ca ii o gluma. Formula 1 ii o competitie intre cosntructori/echipe in primul rand, nu intre piloti (ei fiind in plan secundar). De aia exista N formule in care masinile sunt egale.
"Formula 1 - The pinnacle of motor sport" dar cu 80% din sisteme interzise si cost control - incredFUCKINdibil cum cineva poate sustine asa ceva.