Astfel, pentru fiecare infracţiune comisă, un pilot ar urma să primească un anumit număr de puncte în funcţie de gravitatea acesteia, iar la atingerea unui anumit număr de puncte acesta ar urma să fie suspendat pentru o cursă. Propunerea iniţiată de FIA urmează să fie discutată împreună cu echipele în 21 noiembrie.
"Dorim să vedem un sistem similar cu cel pe care îl avem pentru permisul de conducere. Acumulezi puncte pe superlicenţă şi, dacă ajungi de exemplu la 12 puncte, eşti suspendat o cursă. Pilotul va primi puncte pentru tot felul de penalizări, pentru că în prezent dacă întârzie la conferinţa de presă sau la paradă nu primeşte penalizare pe grila de start. Dacă analizăm abordarea superlicenţei, cu un punct pentru o infracţiune şi două pentru altele, toate vor conta.
Nu va fi simplu să vedem un astfel de sistem, dar nimic nu este simplu în Formula 1", a declarat Charlie Whiting, directorul de curse al FIA.În prezent, penalizările dictate de comisarii de cursă nu sunt cumulative, singura excepţie fiind mustrările scrise. Astfel, pentru trei mustrări scrise, pilotul primeşte o penalizare de 10 poziţii pe grila de start.
TESTE EXTINSE PENTRU FLEXIBILITATEA ARIPILOR FATA
În plus, FIA intenţionează să schimbe din nou regulamentului pentru testarea flexibilităţii aripilor fata. Astfel, dacă în prezent FIA aplică o forţă de 1000 N la 790 mm de axul frontal al aripii faţă, începând de anul viitor va aplica această forţă la 640 mm şi 940 mm de axul central, astfel încât numărul de teste în această zonă se va dubla.
"Anul viitor vom face un pas înainte în privinţa modului în care aplicăm greutatea. În acest moment aplicăm forţa la 790 mm de axul frontal, dar vom muta forţa cu 15 cm în faţă şi în spate, aşa că vom face două teste", a explicat Whiting.
SE VA ELIMINA TERMENUL DE "FORŢĂ MAJORĂ" PENTRU CALIFICĂRI
În plus, FIA vrea să elimine posibilitatea ca echipele să invoce o situaţie de forţă majoră atunci când un pilot opreşte monopostul pe circuit după calificări pentru a evita o penalizare pe grila de start din cauza lipsei probei de cel puţin un litru de combustibil în rezervor."Opinia este să înlăturăm termenul de forţă majoră şi să specificăm clar ce este permis şi ce nu este permis.
Probabil regula nu va mai conţine forţa majoră, ci doar că dacă opreşti pe circuit trebuie să ai suficient combsutibil în rezervor. FIA va calcula cât de mult combustibil ai fi utilizat dacă ai fi parcurs turul şi, de exemplu, dacă nu ai minim 1.42 litri în rezervor, ai încălcat regulamentul", a adăugat Whiting.
Comentarii (2)