FIA introduce noi teste de flexibilitate la Monza

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 26.08.2010
FIA va introduce o nouă serie de teste pentru verificarea flexibilităţii anumitor componente, pentru a evita ca Ferrari şi Red Bull să beneficieze de un avantaj care ar putea încălca regulamentul tehnic.

Controversele izbucnite în Marele Premiu al Germaniei în privinţa flexibilităţii aripilor faţă utilizate de Red Bull Racing şi Ferrari a determinat FIA să înăsprească testele corespunzătoare acestor componente începând de la Spa-Francorchamps.

Dacă până acum aripa faţă putea avea o flexibilitate de 10 mm la aplicarea a 50 kg, începând din acest weekend flexibilitatea maximă permisă va fi de 20 mm pentru 100 kg.

Totuşi, Red Bull a dezvăluit recent ca noul test nu va avea niciun impact asupra configuraţiei aripilor faţă, iar FIA a reacţionat rapid la aceste informaţii.

În contextul în care se vehiculează că podeaua monopostului are la rândul său un anumit grad de flexibilitate, forul modial va introduce o serie suplimentară de teste pentru a vedea dacă monoposturile Red Bull şi Ferrari respectă regulamentul tehnic.

FIA nu a detaliat natura exactă a testelor, însă acestea vor avea loc preponderent în partea din faţă a sasiului şi vor viza inclusiv sistemul antiderapare, care va trebui să fie format din cel mult două piese cu lungimea minimă de câte un metru şi să nu fie flexibile.

De asemenea, orice alte articulaţii de pe podeaua monoposturilor trebuie să fie fixe.

Echipele vor fi obligate să respecte aceste noi cerinţe începând de la Marele Premiu al Italiei de peste două săptămâni.

Via | Autosport

Comentarii (12)

  • @FIA
    Eu as zice sa nu se mai oboseasca sa tot inventeze noi teste, sa declare aripa McLaren unica aripa certificata FIA si gata. La fel ca si cu ECU.
    10 8
  • salutare
    daca in regulament spune ca sunt interzise componente ale masini care isi modifica aerodinamica in regim de viteza,atunci mi se pare fair ca echipa repectiva sa nu foloseasca componente prin care obtin un avantaj!!!
    http://www.youtube.com/watch?v=Il1KexFnjwA
    5 8
  • NeoGalaxy
    Ferrari's 1st Eternal Fan
    LOL :PP Regulamentul ala spune multe, gen pentru depasirea SC-ului ----> Steag negru, sa nu existe apendice mobile si care sa fie influentate de pilot si asa mai departe. Cat despre fair... este o discutie foarte lunga aici. Totusi Hebb are dreptate cu aripa fata :)
    9 6
  • bla, bla
    Mie la fel mi se pare povestea si cu F-duct ... nu vad de ce in cazul ala pilotul are voie sa modifice aerdinamica ? ... si ca sa vezi cu ce ... cu genunchiul, mana. Nu era atunci mai elegant sa ii monteze o mansa ca la avion ? Poate asa facilitau depasirile ... prin aer.
    10 3
  • Masina vs Avion
    Una din diferentele conceptuale dintre o masina si avoion este ca pentru a controla masinaria pilotul avionului are posibilitatea de a controla aerodinamica aparatului eleroanele, profundorul, directia, flapsurile, voletii, frana aerodinamica si compensatoarele.
    Gratie F-duct o masina de F1 incepe deci sa devina avion?
    Daca regulamentul spune ca o masina de F1 nu are voie sa isi modifice aerodinamica, nu vad de ce ar fi in anumite cazuri exceptii si in alte cazuri nu.

    Eu nu am citit regulamentul tehnic F1, nici nu am de gand, asa ca va rog considerati comentariul meu un pamflet si tratati-l ca atare.
    11 0
  • @mad79
    Nici filmuletul ala nu prea-mi da dovada ca aripa e foarte flexibila deoarece camera e bine fixata pe monopost iar in timpul intrarii in viraj(dreapta) automat acea roata dreapta-fata va fi mai jos decat monopostul. E posibil ca acea miscare a rotii sa provoace o iluzie. Nu garantez ca e vorba de o iluzie optica dar nici nu exclud aceasta idee, cel mai indicat e sa asteptam a se face acele noi teste
    8 3
  • Teste
    N-au decat sa testeze, situatia ramane neschimbata. Unii au creiere altii au gauri.
    8 3
  • salutare
    @xiorel
    ai ochelari de cal,chiar nu vezi cum se ridica si coboara aripa fata???
    2 8
  • @mad79
    Te-as ruga sa vorbesti mai frumos!
    Se vede cum se ridica, dar intrebarea e: e realitate sau iluzie optica data de coborarea rotii fata-dreapta?
    6 1
  • miscare
    Depinde ce iei ca sistem de referiinta ... trenul in care te aflii sau trenul pe care il privesti pe fereasta :D sper ca in continuare cat mai multa luma sa ia ca referinta orice atceva decat aripa :D
    8 0
  • NeoGalaxy
    Ferrari's 1st Eternal Fan
    Hebb: Da ce tu crezi ca cei care au postat mai sus au auzit vreodata de sisteme de referinta? Fie ele inertiale sau non inertiale? Sau ca inteleg terminologia? Fii serios! Ei stiu doar ca daca aripa fata se deformeaza la monopostul unei echipe concurenta si nu se deformeaza la monopostul echipei favorite sigur este mana diavolului si cineva trebuie pedepsit. Magia neagra, Voodoo, trebuie starpite neaparat.
    6 1
  • 100 tf
    Ce unitate de masura o fi "tf"? Cumva "tone-forta"? Deci aripa fata poate sustine o locomotiva...
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru