Datele au fost prezentate de directorul de curse Charlie Whiting pe baza imaginilor video surprinse de camerele oficiale amplasate pe circuit. Aceste imagini nu au fost însă transmise în momentul cursei, iar forul mondial a decis să nu le facă publice nici în prezent, din respect pentru Bianchi şi familia acestuia.
Potrivit imaginilor, în virajul 7, acolo unde a avut loc accidentul, traiectoria ideală avea mai puţină apă decât zona înconjurătoare de asfalt. Adrian Sutil a ieşit larg de pe traiectoria ideală a virajul 7 şi a pierdut controlul volanului, motiv pentru care a abandonat.
Un tur mai târziu, Bianchi a ajuns cu monopostul exact în zona în care a derapat şi Sutil. "Am putut vedea ca Bianchi a făcut ceva similar. A ajuns pe aceeaşi peliculă de apă, dar există o mică diferenţă: a încercat să controleze derapajul şi a ieşit în decor pe o traiectorie diferită", a explicat Whiting în cadrul unei conferinţe de presă.Monopostul lui Bianchi a ieşit în decor şi a lovit puternic un tractor aflat la faţa locului pentru a remorca monopostul avariat al lui Sutil, imagini care au fost filmate de un fan din tribune şi care au ajuns a doua zi pe internet.
În zona incidentului era fluturat un dublu steag galben care avertiza piloţii să reducă viteza, însă Whiting susţine că viteza cu care Bianchi s-a lovit de tractor nu poate fi determinată cu precizie în acest stadiu al cercetărilor, întrucât singura sursă de informaţie este sistemul GPS.
Totuşi, acesta a indicat o viteză de 213 km/h pentru Bianchi în momentul în care francezul a părăsit suprafaţa de asfalt a circuitului.Via Autosport
exact cum credeam. Norocosii au trecut pe langa pelicula de apa respectiva
de asta altii au trecut bine mersi cu 210 pe zona aia. Nu au parasit zona ingusta de asfalt mai uscat de pe trasa ideala. Button se pricepe cel mai bine la asa ceva, cand avem un coluar clar de pista uscata pe trasa si restul ud, Button e cu 1, 2 sec in fata tuturor, asa de obicei castiga astfel daca se mentine situatia destule ture
ps: pentru cine vrea cea mai realistica experienta de genu, dintre simulatoarele actuale, Grand Prix 4 (din 2002 ...) e solutia. E incredibil de bine realizat felul in care apa afecteaza pista, cum se usca pe unde trec masinile, cum balteste pe alocuri. Si chiar mai mult, cu o singura masina pe pista nu e suficient sa fie inlaturata apa de pe trasa ... Si nu doar dpdvd grafic, este vb de un simulator totusi