Una dintre noile reguli este limitarea drastică a vitezei de curgere a combustibilului în motor, iar respectarea acesteia se va face de către FIA prin utilizarea unor senzori.
Aceşti senzori au fost testaţi de FIA cu ocazia sesiunii de teste dedicată tinerilor piloţi care a avut loc în luna iulie pe circuitul de la Silverstone. Totuşi, rezultatele au fost dezamăgitoare: deşi obiectivul este de a avea o marjă de eroare de cel mult 0.5%, aceasta a fost de fapt de până la 1.5%.
Senzorii sunt furnizaţi de compania britanică Gill HySpeed pe baza unui contract semnat cu FIA, care susţine că lucrează la o soluţie pentru scăderea marjei de eroare în limitele solicitate de forul mondial.
Noul update va fi evaluat cel mai probabil în testul pe care McLaren îl va efectua cu Pirelli în luna noiembrie pe circuitul de la Vallelunga sau chiar într-o sesiune de antrenamente de vineri din cadrul unui Mare Premiu.În cazul în care senzorii vor avea în continuare o marjă de eroare prea mare, FIA va fi nevoită să se bazeze pe informaţiile furnizate de producătorii de motoare, lucru care are potenţialul de a genera numeroase controverse cu privire la acurateţea datelor.
Via Motorsport
Comentarii (3)