FIA analizează introducerea unei noi penalizări de cinci secunde pentru piloţi

de Daniel Popescu
Sambata, 07.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA analizează posibilitatea de a penaliza cu cinci secunde piloţii care depăşesc limitele circuitului în timpul curselor, însă nu a luat o decizie cu privire la momentul în care aceasta trebuie aplicată.

Esential 5 secunde este penalizarea pe care ar putea sa o primeasca pilotii pentru depasirea limitelor circuitului
Formula 1 este pe punctul de a include în regulamentul sportiv o nouă penalizare pentru piloţi, care s-ar adăuga la numeroasele limitări deja incluse cu privire la comportamentul acestora pe circuit.

FIA intenţionează să introducă o penalizare de cinci secunde care să fie aplicată piloţilor care depăşesc limitele circuitului în timpul unei curse. Măsura este văzută ca o pedeapsă intermediară între o amendă pentru infracţiuni minore şi o penalizare de tip drive-through din cauza căreia piloţii pierd minim 12 secunde pentru încălcări mai grave ale regulamentului.

Este penalizarea minimă pe care o pot dicta atunci când consideră că o amendă sau o mustrare scrisă nu este suficientă, dar că un drive-through ar fi prea aspru.

Sam Michael
Director sportiv McLaren
"Comisarii de cursă spun că aceasta este penalizarea minimă pe care o pot dicta atunci când consideră că o amendă sau o mustrare scrisă nu este suficientă, dar că un drive-through ar fi prea aspru.
Încearcă să găsească un punct intermediar şi există mai multe idei. Regula ar putea apărea anul viitor sau mai devreme, ca un experiment pe parcursul unei curse"
, a explicat Sam Michael, directorul sportiv al echipei McLaren.

Introducerea unei asemenea pedepse a fost luată în calcul după incidentul dintre Romain Grosjean şi Felipe Massa de la Marele Premiu al Ungariei.

Singurul obstacol în implementarea regulii este când să fie aplicată penalizarea: în timpul cursei, ceea ce ar obliga pilotul să încetinească cu cinci secunde în turul respectiv cu riscul de a bloca alţi piloţi din spatele său, sau la finalul cursei, când penalizarea ar putea deveni irelevantă dacă pilotul are un avans de peste cinci secunde în faţa următorului clasat.

Via ESPNF1

Comentarii (5)

  • GrosJan
    Cu asta sunt de acord. Nu esti in stare sa pastrezi monopostul pe pista si ii mai si incurci pe altii atunci cand reintri pe circuit ...
    Dar asta ridica alte probleme. Il penalizezi pe acela care a trebuit sa iasa pentru a evita un accident pentru ca adversarul nu e chiar fair dar ramane pe pista?
    1 1
  • Mi se pare cunoscuta ideea. Nu cumva a mai fost?
    0 1
  • GrosJan
    in unele formle inferioare de open whell e o regula sa ai mereu cel putin o roata intre cele doua linii albe .... sau galbene sau ...
    0 0
  • MI se par o decizie buna in anumite cazuri. Vezi situatia deja mentionata - Grosjean vs Massa, sau anul trecut Vettel vs Button cu depasirea lui Vettel in afara pistei.
    Insa (parerea mea) nu poate fi relevanta decat daca se aplica imediat, in timpul cursei, anuntandu-se la 1-2 tururi dupa ce infractiune a fost comisa , si cu adaugarea celor 5 secund la timpul total al cursei pilotului respectiv- ca lumea sa stie la ce sa se astepte. Daca se da dupa ce se termina cursa, hm, o sa se iste o gramada de controverse.

    Iar ideea " sa incetineasca pilotul timp de 5 secunde in cursa" este de-a dreptul hilara. Cine naiba poate calcula exact daca pilotul respectiv a pierdut fix 5 secunde, sau mai mult, sau mai putin, in cazul in care - sa zicem - incetineste pe o linie dreapta? ar trebui sa faca niste ecuatii derivate sau integrale (nu prea ma pricep la matematica), sa ia in calcul acceleratia/deceleratia normala...sa compare timpul delta normal cu timpul realizat pe turul de penalizare...dupa aia echipa o sa conteste, zicand ca avea cauciucurile oricum uzate si de fapt a pierdut mai mult de 5 secunde, stewarzii o sa zica invers blah blah...prea complicat , cred eu.
    1 0
  • GrosJan
    un pilot poate estima oarecum (fara integrale etc) dar fix 5 sec nu o sa iasa. Poate 3, 4, 5, 6 nu mereu 5.
    Acum scuze ca ma bag in treburile FIA, dar mi se pare corect fata de cel penalizat sa stie foarte din timp ca la finalul cursei va fi penalizat 5 secunde (fix). Astfel, daca conduce cursa trebuie sa se asigure ca la final are gap mai mare de 5 sec fata de urmaritor daca vrea sa castige. In felul acesta va adauga si un plus de spectacol, un duel contra cronometru ... pentru cine nu se intreaba de ce a castigat ala de trecu al doilea ...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru