FIA intenţionează să introducă o penalizare de cinci secunde care să fie aplicată piloţilor care depăşesc limitele circuitului în timpul unei curse. Măsura este văzută ca o pedeapsă intermediară între o amendă pentru infracţiuni minore şi o penalizare de tip drive-through din cauza căreia piloţii pierd minim 12 secunde pentru încălcări mai grave ale regulamentului.
"Comisarii de cursă spun că aceasta este penalizarea minimă pe care o pot dicta atunci când consideră că o amendă sau o mustrare scrisă nu este suficientă, dar că un drive-through ar fi prea aspru. Încearcă să găsească un punct intermediar şi există mai multe idei. Regula ar putea apărea anul viitor sau mai devreme, ca un experiment pe parcursul unei curse", a explicat Sam Michael, directorul sportiv al echipei McLaren.Introducerea unei asemenea pedepse a fost luată în calcul după incidentul dintre Romain Grosjean şi Felipe Massa de la Marele Premiu al Ungariei.
Singurul obstacol în implementarea regulii este când să fie aplicată penalizarea: în timpul cursei, ceea ce ar obliga pilotul să încetinească cu cinci secunde în turul respectiv cu riscul de a bloca alţi piloţi din spatele său, sau la finalul cursei, când penalizarea ar putea deveni irelevantă dacă pilotul are un avans de peste cinci secunde în faţa următorului clasat.
Via ESPNF1
Dar asta ridica alte probleme. Il penalizezi pe acela care a trebuit sa iasa pentru a evita un accident pentru ca adversarul nu e chiar fair dar ramane pe pista?
Insa (parerea mea) nu poate fi relevanta decat daca se aplica imediat, in timpul cursei, anuntandu-se la 1-2 tururi dupa ce infractiune a fost comisa , si cu adaugarea celor 5 secund la timpul total al cursei pilotului respectiv- ca lumea sa stie la ce sa se astepte. Daca se da dupa ce se termina cursa, hm, o sa se iste o gramada de controverse.
Iar ideea " sa incetineasca pilotul timp de 5 secunde in cursa" este de-a dreptul hilara. Cine naiba poate calcula exact daca pilotul respectiv a pierdut fix 5 secunde, sau mai mult, sau mai putin, in cazul in care - sa zicem - incetineste pe o linie dreapta? ar trebui sa faca niste ecuatii derivate sau integrale (nu prea ma pricep la matematica), sa ia in calcul acceleratia/deceleratia normala...sa compare timpul delta normal cu timpul realizat pe turul de penalizare...dupa aia echipa o sa conteste, zicand ca avea cauciucurile oricum uzate si de fapt a pierdut mai mult de 5 secunde, stewarzii o sa zica invers blah blah...prea complicat , cred eu.
Acum scuze ca ma bag in treburile FIA, dar mi se pare corect fata de cel penalizat sa stie foarte din timp ca la finalul cursei va fi penalizat 5 secunde (fix). Astfel, daca conduce cursa trebuie sa se asigure ca la final are gap mai mare de 5 sec fata de urmaritor daca vrea sa castige. In felul acesta va adauga si un plus de spectacol, un duel contra cronometru ... pentru cine nu se intreaba de ce a castigat ala de trecu al doilea ...