În urma propunerii echipelor, Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, a trimis o directivă tehnică prin care anunţă că orice comunicaţie radio legată de performanţele monopostului sau ale pilotului vor fi interzise. Practic, FIA nu face altceva decât să pună în aplicare articolul 20.1 din Regulamentul Sportiv, care prevede că piloţii trebuie să conducă monopostul singuri, fără să fie ajutaţi din exterior.
"Pentru a asigura respectarea articolului 20.1 din Regulamentul Sportiv, intenţionăm să aplicăm riguros acest regulament cu efect imediat.
Prin urmare, nicio conversaţie de la boxe la pilot nu poate include informaţii legate de performanţa monopostului sau a pilotului", se precizează în directiva tehnică a FIA.Regulamentul actual interzice transmiterea datelor de la boxe către monopost prin telemetrie, astfel că piloţii nu vor mai putea şti cât de mult carburant au consumat şi nici să primească estimări cu privire la durata de viaţa a pneurilor. Noile reguli vor intra în vigoare cu efect imediat, adică începând cu Marele Premiu al statului Singapore de la sfârşitul săptămânii viitoare.
Este posibil ca implementarea noilor reguli să crească spectacolul pe circuit şi să genereze o schimbare din mers a strategiilor pentru opririle la boxe, iar piloţii capabili să intuiască singuri aspecte precum consumul de carburant şi uzura pneurilor vor fi avantajaţi.
Via Adam Cooper
sa o vedem acum pe maimuta plangacioasa si dependenta de comunicatii,
It will also ensure that the dramatic radio conversations from drivers, which have proved popular with fans, remain
macar traduceti tot din comunicat.
__________
| P1 |
| L34 - 58% |
| etc etc etc |
|__________|
mai stie cineva ca pe lumea asta se poate comunica pilotului o treaba si "analogic ?