FIA a interzis conversaţiile radio legate de performanţele monopostului şi pilotului

de Daniel Popescu
Joi, 11.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a informat echipele că a interzis cu efect imediat conversaţiile radio din timpul curselor care au legătură cu performanţele monopostului sau ale pilotului.

Nicio conversaţie de la boxe la pilot nu poate include informaţii legate de performanţă monopostului sau a pilotului.

Directiva tehnica
FIA
Presa internaţională a relatat recent că mai multe echipe din cadrul Grupului de Strategie au propus o restricţionare drastică a mesajelor transmise în timpul curselor intre piloţi şi ingineri, ca urmare a criticilor primite din partea fanilor. Aceştia din urmă consideră că piloţii nu au altceva de făcut decât să respecte indicaţiile de la boxe pentru a economisi carburant şi a conserva pneurile.

În urma propunerii echipelor, Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, a trimis o directivă tehnică prin care anunţă că orice comunicaţie radio legată de performanţele monopostului sau ale pilotului vor fi interzise. Practic, FIA nu face altceva decât să pună în aplicare articolul 20.1 din Regulamentul Sportiv, care prevede că piloţii trebuie să conducă monopostul singuri, fără să fie ajutaţi din exterior.

"Pentru a asigura respectarea articolului 20.1 din Regulamentul Sportiv, intenţionăm să aplicăm riguros acest regulament cu efect imediat.

Prin urmare, nicio conversaţie de la boxe la pilot nu poate include informaţii legate de performanţa monopostului sau a pilotului", se precizează în directiva tehnică a FIA.

Regulamentul actual interzice transmiterea datelor de la boxe către monopost prin telemetrie, astfel că piloţii nu vor mai putea şti cât de mult carburant au consumat şi nici să primească estimări cu privire la durata de viaţa a pneurilor. Noile reguli vor intra în vigoare cu efect imediat, adică începând cu Marele Premiu al statului Singapore de la sfârşitul săptămânii viitoare.

Este posibil ca implementarea noilor reguli să crească spectacolul pe circuit şi să genereze o schimbare din mers a strategiilor pentru opririle la boxe, iar piloţii capabili să intuiască singuri aspecte precum consumul de carburant şi uzura pneurilor vor fi avantajaţi.

Via Adam Cooper

Comentarii (6)

  • Asa da. Asta e F1.
    15 5
  • mimi de la aprozar
    foarte bine!
    sa o vedem acum pe maimuta plangacioasa si dependenta de comunicatii,
    16 20
  • the enforcement of the article still leaves the way open for teams to advise drivers on pitstop strategies, plus safety issues.
    It will also ensure that the dramatic radio conversations from drivers, which have proved popular with fans, remain

    macar traduceti tot din comunicat.
    13 1
  • Mai bine ar scapa de pirelli si ar reveni la concurenta dintre michelin versus bridgestone sau chiar alte marci de pneuri, concomitent cu interzicerea tuturor comunicatiilor radio, sa fie ca la motociclism, cand o sa vedem vreodata un marquez in f1? ...niciodata!
    7 2
  • Mai e ceva de restricționat în F 1?
    5 2
  • ah, ce durere maxima .. interzicem comunicatiile radio ..

    __________
    | P1 |
    | L34 - 58% |
    | etc etc etc |
    |__________|

    mai stie cineva ca pe lumea asta se poate comunica pilotului o treaba si "analogic ?
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru