Forul mondial crede că cele două echipe au modificat anumiţi parametri ai senzorilor pentru a se potrivi motoarelor Renault pe care le utilizează, element care ar fi condus astfel la furnizarea unor date eronate despre debitul carburantului.
Ipoteza este susţinută inclusiv de faptul că 95% dintre problemele cu senzorii au afectat monoposturi echipate cu motoare Renault.
Soluţia găsită de FIA în acest caz este de a impune echipelor prin regulament să folosească senzorii în specificaţiile menţionate de producătorul britanic Gill Sensors, iar această regulă se va aplica începând cu Marele Premiu al Spaniei din luna mai.
În cazul în care această soluţie nu va da rezultatele scontate, FIA va trece la analizarea combustibilului utilizat de Red Bull Racing şi Toro Rosso.
Ambele echipe utilizează combustibil furnizat de producătorul francez Total.Daniel Ricciardo a fost exclus din Marele Premiu al Australiei după ce Red Bull Racing a renunţat la senzorul omologat FIA în favoarea unui dispozitiv propriu de măsurare pentru debitul carburantului, iar apelul formulat de echipă urmează să fie judecat la Paris în 14 aprilie. Ulterior, echipa a avut probleme cu senzorul şi în Malaysia, însă a primit acordul să folosească popriul dispozitiv. Cvadrupla campioană mondială a cerut chiar renunţarea la limita maximă de 100 kilograme pe oră pentru debitul carburantului în rezervor.
Via GrandPrix247
da cind imi voi vedea ceafa...