FIA a identificat posibila cauză a problemelor Red Bull cu senzorii de combustibil

de Daniel Popescu
Vineri, 04.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Echipele vor fi obligate să instaleze senzorii pentru măsurarea debitului carburantului în motor exact în modul specificat de producător începând cu Marele Premiu al Spaniei, după ce FIA a descoperit că echipele cu motoare Renault modificau anumiţi parametri ai acestora.

Esential 100 de kilograme pe ora este debitul maxim permis pentru curgerea carburantului in rezervor
Federaţia Internaţională de Automobilism a ajuns la o concluzie preliminară cu privire la motivele pentru care Red Bull Racing şi Toro Rosso au înregistrat probleme cu senzorii care măsoară debitul carburantului în rezervor.

Forul mondial crede că cele două echipe au modificat anumiţi parametri ai senzorilor pentru a se potrivi motoarelor Renault pe care le utilizează, element care ar fi condus astfel la furnizarea unor date eronate despre debitul carburantului.

Ipoteza este susţinută inclusiv de faptul că 95% dintre problemele cu senzorii au afectat monoposturi echipate cu motoare Renault.

Soluţia găsită de FIA în acest caz este de a impune echipelor prin regulament să folosească senzorii în specificaţiile menţionate de producătorul britanic Gill Sensors, iar această regulă se va aplica începând cu Marele Premiu al Spaniei din luna mai.

În cazul în care această soluţie nu va da rezultatele scontate, FIA va trece la analizarea combustibilului utilizat de Red Bull Racing şi Toro Rosso.

Ambele echipe utilizează combustibil furnizat de producătorul francez Total.

Daniel Ricciardo a fost exclus din Marele Premiu al Australiei după ce Red Bull Racing a renunţat la senzorul omologat FIA în favoarea unui dispozitiv propriu de măsurare pentru debitul carburantului, iar apelul formulat de echipă urmează să fie judecat la Paris în 14 aprilie. Ulterior, echipa a avut probleme cu senzorul şi în Malaysia, însă a primit acordul să folosească popriul dispozitiv. Cvadrupla campioană mondială a cerut chiar renunţarea la limita maximă de 100 kilograme pe oră pentru debitul carburantului în rezervor.

Via GrandPrix247

Comentarii (6)

  • xfgjxfg
    Dupa ce mai folosesti senzorul personal ca esti cu mot in frunte, il mai si modifica. Se dovedeste faptulca Redbull a inceput cu niste manarii pana la urma, poate cine stie o fi facut si in anii precedenti.
    16 6
  • ceva "gresit" sigur a facut RBR astfel nu se explica...
    12 2
  • pif666
    ar fi posibil sa le strice deliberat pentru a putea folosi o cantitate mai mare de combustibil. e doar o ipoteza. dar oricum este foarte ciudat ca numai ei a aceste probleme.
    12 4
  • ce ipocrite comentariile celor care acuza doar ca sa se simta superiori in frustrarea lor!
    5 9
  • AndreiF1
    @danoe: Frumos spus, pacat ca comentariu tau ti se aplica implicit tie, cat si altora.
    8 3
  • @AndreiF1
    da cind imi voi vedea ceafa...
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru