FIA a deschis procesul de selecţie pentru furnizorul unic de pneuri pentru perioada 2017-2019

de Daniel Popescu
Joi, 21.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a deschis procesul de selecţie pentru furnizorul unic de pneuri în Formula 1 pentru perioada 2017-2019. Forul mondial nu exclude creşterea dimensiunilor pentru jante.

Esential 2017 este sezonul pentru care FIA are nevoie de selectarea unui furnizor de pneuri
Contractul celor de la Pirelli pentru furnizarea de pneuri în Formula 1 urmează să expire la sfârşitul sezonului 2016, iar FIA a luat joi primele măsuri pentru selectarea producătorului pentru perioada 2017-2019.

Forul mondial a publicat detaliile complete ale procesului de selecţie, care evidenţiază că în Formula 1 va rămâne în continuare un singur furnizor de pneuri, aşa cum se întâmplă încă din 2007.

În cadrul documentelor, forul mondial precizează că diametrul jantelor, stabilit în prezent la 13 inch, ar putea creşte în viitor dacă acest lucru este în beneficiul competitorilor. În plus, există discuţii dacă numărul de compoziţii de pneuri de uscat va creşte de la cele patru existente în prezent la şase.

Companiile interesate trebuie să depună documentaţia până în 17 iunie, iar FIA va anunţa în 17 iulie numele producătorilor cu care va purta negocieri directe.

Până în prezent, Pirelli a confirmat că este interesată să rămână unic furnizor de pneuri şi după 2016, în timp ce Michelin va depunde de asemenea o ofertă care va include trecerea la cauciucuri cu jante de 18 inch şi cu o durată de viaţă mai mare.

Via Autosport

Comentarii (7)

  • cica negocieri directe.... intre furnizori si bernie?
    ar fi ok sa fie prezenti macar reprezentantii echipelor, etc.
    7 0
  • Deci aira o sa avem o companie care o sa faca gume de "entertainment " pentru Bernie si nu cauciucuri de curse. Pot schimba regulamentul oricat daca nu scapa de "glumele" astea de la Pirreli care trebuie "protejate" in timpul cursei
    3 3
  • @Kyro, lol, inclin sa cred ca nu prea intelegi sportul asta si ce inseamna cauciuc! Ai impresia ca un alt furnizor de pneuri ar aduce un cauciuc care sa poata fi folosit 20-30 sau 1000 de ture la exact aceleasi performante? Crezi ca GoodYear sau Bridgestone au facut cauciucuri care nu se uzau sau care erau gata fix la 20 de ture cand se intra pentru schimbarea lor? Ma uit la F1 de prin 90 si in astia 25 de ani am vazut nenumarate pene, explozii, uzura exagerata si asta indiferent de furnizor sau tip de cauciuc, au fost sezoane cu mult mai multe probleme! Pireli gluma proasta, lol, mai degraba tu esti o astfel de gluma, nu o sa iti puna nimeni roti de tren pe masina de F1 si nici nu o sa schimbe asfaltul cu sine de cale ferata si macazuri! Ca sa vezi ce inseamna cauciuc citeste macar asta: http://en.wikipedia.org/wiki/2005_United_States_Grand_Prix

    P.S. Si ca prin minune nu erau Pireli......
    3 3
  • @Sheitan... gumele sunt o gluma in ideea ca sunt concepute intentionat sa fie uzate dupa 8 tururi (vezi supersoftul) si ca echipele sa nu poata alege intr-un weekend decat 2 tipuri de gume: 2 x uscat, 2 x ploaie.
    3 0
  • @JugaruGabi, regulamentul este facut de FIA nu de Pireli.....
    2 1
  • @Sheltan, sa nu zici ca fac eu statistici cauta te rog numarul mediu de ture pe un set de cauciucuri in fiecare sezon. Tie ti se pare normal ca la unele sa fie din ce mai mic?

    De ce crezi ca a sarit Bernie ca ars cand Michellin a declarat ca ei revin doar daca au libertate sa faca cauciucuri mai rapide si mai durabile?
    3 1
  • Adevărul e că s-a decis mai demult modificarea pneurilor pentru a contribui la ”spectacol”. Rezistă mai puțin, cică mai multe depășiri(la boxe).
    Eu vreau doi furnizori de pneuri. Asta înseamnă competiție. „
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru