Cele mai multe propuneri făcute de Grupul de Strategie au fost adoptate, însă din noul regulament lipsesc măsurile drastice pentru reducerea costurilor solicitate de echipele mici din competiţie.
Noutăţi în Regulamentul Sportiv:
▶ după ieşirea Safety Car-ului de pe circuit, reluarea cursei se va face prin start de pe loc, cu excepţia cazului în care maşina de siguranţă este pe circuit în primele două tururi ale cursei sau dacă au mai rămas mai puţin de cinci tururi până la final;
▶ un pilot va putea utiliza patru motoare pe parcursul unui sezon fără să fie penalizat. Vor fi permise cinci motoare, la fel ca în acest an, numai dacă sezonul 2015 va avea peste 20 de curse;
▶ penalizarea pentru schimbarea integrală a unei unităţi de propulsie a fost schimbată din start din pitlane în start de pe ultima poziţie a grilei;
▶ regulamentul parc ferme a fost înăsprit: echipele nu vor mai putea lucra la monoposturi după startul ultimei sesiuni de antrenamente, în loc de startul calificărilor;
▶ vor exista doar două sesiuni de teste de câte două zile în timpul sezonului în loc de patru sesiuni, iar jumătate dintre zile trebuie alocate tinerilor piloţi;
▶ cele trei sesiuni de teste de câte patru zile premergătoare noului sezon vor avea loc numai în Europa.
Din 2016, numărul sesiunilor va fi redus la două;▶ husele pentru pneuri vor fi permise şi în 2015;
▶ numărul de ore petrecute în tunelul de vânt, precum şi numărul de date ce pot fi obţinute prin tehnologia CFD (Computational Fluid ynamics) a fost redus.
Noutăţi în Regulamentul Tehnic:
▶ regulamentul tehnic va fi modificat pentru a elimina nasurile inestetice din acest sezon;
▶ echipele vor fi obligate să folosească panouri din titan în spatele monoposturile cu scopul de a crea artificial scântei, după ce testele efectuate de Mercedes şi Ferrari în Austria au fost pozitive.
De asemenea, FIA a decis ca, începând de anul viitor, modificările de regulament să poată fi decise fără acordul unanim al echipelor până cel târziu în 1 martie, în loc de 30 iunie cum se întâmplă în prezent.
Sezonul 2015 al ar putea include şi alte modificări, însă orice schimbare va necesita acordul unanim al celor 11 echipe de pe grila de start.
Via FIA
Unde seva face atunci diferenta??? Doar in motor, pneuri si eficienta?? Obiecitv trebuie sa fiu de acord cu Ferrari la punctul asta, ca asta nu mai este F1... Unde naiba ajungem?
- Startul dupa SC este o schimbare majora, dar cred ca aduce mai mult pozitiv decat negativ, inclusiv pentru piloti. La startul lansat ai pozitia fixata si ai dreptul de a depasi decat cand treci de linia la care toti sunt deja la ritm de cursa. La start depinde de pilot ce decizii isi asuma sa ia.
- start din pitlane in ultima pozitie este o decizie buna. este un pas in fata
- 4 unitati pe an in loc de 6 anul trecut.... determina constructorii sa faca motoare mai fiabile, cu toate ca se va revarsa in conservarea asta stupida de de toate.
- testele ar trebui dublate nu injumatatite... vot negativ. reducem costurile si testam in curse?
- tunelul de vant si CFD este treaba fiecaruia de acasa. De ce se baga FIA in dormitorul fiecarei echipe?
Inovatiile trebuie lasate libere, si de asemeni lasate libere testele. Testezi cat te lasa. Sau sta capacitatea inovativa a Ferrari si RBR dupa buzunarul HRT? Este (cel putin era) vorba totusi despre Formula 1, clasa regina a automobilismului, unde toti introduceau cele mai nastrusnice idei si le puteau testa in conditii extreme. Iar acum Newey se retrage pentru totul este standardizat la un nivel foarte scazut.