Chiar dacă echipele au avut posibilitatea de a atenua efectul în acest an prin intermediul unui panou din fibră de carbon, FIA a decis să revină la vechiul regulament începând din sezonul 2014.
Astfel, înălţimea şasiului va fi redusă şi va permite eliminarea efectului inestetic în mod natural, în timp ce nasul monopostului va rămâne de asemenea coborât.
"Au fost adoptate măsuri pentru a ne asigura că monoposturile nu au un efect inestetic în şasiu, în spatele nasului. Aceste schimbări vor asigura utilizarea permanentă unui nas coborât din motive de siguranţă", precizează FIA într-un comunicat de presă.De asemenea, greutatea minimă a monoposturilor va creşte la 645 de kilograme, şi nu la 640 de kilograme conform planurilor iniţiale, din cauza faptului că noile motoare turbo V6 de 1.6 litri au o greutate mai mare.
În plus, pentru a asigura o frânare consistentă la frânare în timpul recuperării energiei pentru sistemul ERS, piloţii vor putea folosi controlul electronic al frânelor spate. Nu în ultimul rând, FIA a aprobat utilizarea noului sistem de siguranţă pentru impacturile laterale dezvoltat de Red Bull Racing.
Citeşte şi schimbările din Regulamentul Sportiv pentru sezonul 2014 al Formulei 1.
Via FIA
Comentarii (0)