Noua regulă se aplică atât pentru piloţi, cât şi pentru echipe în clasamentul constructorilor, astfel că victoria va fi recompensată cu 50 de puncte în loc de 25, în timp ce ocupantul locului doi va primi 36 de puncte în loc de 18, ultimul ocupant al podiumului urmând să primească 30 de puncte în loc de 15.
Propunerea de a acorda mai multe puncte pentru o anumită cursă a venit iniţial din partea lui Bernie Ecclestone, însă introducerea efectivă în regulament a fost aprobată de F1 Strategy Group şi Comisia Formulei 1, din care fac parte inclusiv echipele din competiţie.
NUMERE PERMANENTE PENTRU PILOŢI
O altă noutate de regulament este că piloţii vor avea un număr permanent pe parcursul carierei începând din sezonul 2014.
Ca şi până în prezent, numărul 1 va fi rezervat campionului mondial, în timp ce restul piloţilor îşi vor putea alege orice număr permanent cuprins între 2 şi 99.Piloţii îşi vor alege numerele în funcţie de clasamentul general de la sfârşitul sezonului 2013, însă FIA nu a publicat deocamdată detalii despre data la care va avea loc efectiv selecţia numerelor.
PENALIZĂRI DE CINCI SECUNDE
De asemenea, FIA aprobat introducerea unei noi penalizări de cinci secunde pe parcursul unei curse. Aceasta va fi aplicată în cazul infracţiunilor minore, în cazul în care penalizarea de tip drive-through, cea mai modestă de până acum, este considerată prea dură.
Totuşi, forul mondial nu a stabilit încă dacă penalizarea va fi dictată în timpul cursei sau cele cinci secunde se vor adăuga la clasamentul final al cursei, o decizie urmând să fie luată ulterior de către echipe.
BUGET MAXIM ÎN FORMULA 1 DIN 2015
Nu în ultimul rând, FIA a aprobat introducerea unui buget maxim anual pentru fiecare echipă începând din sezonul 2015. Totuşi, forul mondial nu a stabilit încă limita de buget, excepţiile de la această regulă (de exemplu, salariile piloţilor) sau modul în care vor fi supravegheate cheltuielile echipelor.
O decizie urmează să fie luată până în iunie 2014 de un grup din care fac parte reprezentanţi ai echipelor, forului mondial şi deţinătorului drepturilor comerciale.
NOILE REGULI SE APLICĂ IMEDIAT
Toate schimbările de regulament de mai sus au fost aprobate luni în cadrul unei întâlniri comune care a avut loc între F1 Strategy Group şi Comisia Formulei 1.
În mod obişnuit, deciziile celor două grupuri trebuie ratificate de Consiliul Mondial al FIA.Întrucât ultima şedinţă din acest an a Consiliului Mondial a avut loc săptămâna trecută, FIA a stabilit ca deciziile luate de luni de F1 Strategy Group şi Comisia Formulei 1 să intre în vigoare cu efect imediat, fără un acord suplimentar din partea Consiliului Mondial.
Via SkySports
Deja devine ridicol ce se intampla.. F1, varful de lance al tehnologiei auto incepe sa semene cu un bazar... pacat.
Spectacolul se face prin eliminarea limitarilor nu prin introducerea de reguli aberante care creeaza confuzie... RIP F1.
Eu sunt de acord cu tine dar...
- nu este interesant nici cind titlul se ia cu citeva curse inainte, ceilalti lupta pt locul doi, si e mai ridicol asa
- limitarile le introduc si din cauza cresterii vitezei, eu nu sunt pentru asta , eu vreu sa vad spectacol, pt mine F1 este virful tuturor curselor auto dar asa e.
- "Spectacolul se face prin eliminarea limitarilor nu prin introducerea de reguli aberante care creeaza confuzie... RIP F1."
daca ar elimina limitarile tot ar fi ridicol caci pt titlu s-\r lupta doar 2-3 echipe (in cazul ultimilor ani doar una) ceilalti ar avea locul lor bine meritat...
nu prea sunt de acord cu toate limitarile acestea, dar ei incearca sa faca spectacol, si pina vor ajunge la un regulament bine definit vor mai face multe gafe, pe care adevaratii fani F1 ca mine ca tine ca toti ceilalti le vom critica.
Eu sper sa ajungem cind nu vor mai fi atit de multe limitari si va fi un spectacol de zile mari , pina atunci eu voi urmari F1 si o sa ma bucur de ce este pt ca eu nu am rabdare sa treaca mai repede timpul dintre sezoane sa aud iarasi motoarele :)
PS doar din incercari repetate se invata cel mai bine.
"@ccmax: O mica rectificare: anul viitor cursa mai valoroasa va fi cea din Abu Dhabi."
Se vede de unde vine petrolul in lume ;)
De multe ori in viata trebuie sa ai si noroc.
Ghinionul face parte din viata noastra. Sunt de acord ca circuite ca Monza, Spa, Silverstone ar trebui sa ofere mai multe puncte.
Pe langa faptul ca Abu Dhabi e ultima cursa, n-are nimic special. La Abu Dhabi poti castiga cursa inca din calificari. Nu am nimic cu arabii, dar nu vad rostul unei curse acolo. Cred ca F1 trebuie sa mearga acolo unde sunt fani, iubitori ai motorsportului, nu unde sunt cei mai multi bani.
Eu n-am inteles aia "Pilotii au numar permanent pe perioada carierei, dar isi vor alege numarul in functie de pozitia din clasamentul general". Sa inteleg ca prioritatea in alegerea unui numar personal va fi stabilita in functie de pozitia din clasamentul general?
Eu cred ca in F1 e deja mult mai mult spectacol decat a fost in perioada 200-2009. In ultimii 4 ani F1 a evoluat foarte mult la capitolul spectacol. Mi-as dori ca F1 sa vina mai aproape de fani, de spectatori, asa cum se intampla in alte sporturi. Dar cand ai bani... ce-ti pasa de fraierii aia care stau in ploaie, vant sau canicula?!
el a raspuins:
"Oricine, cine are la sfarsitul ultimei curse cele mai multe puncte, merita sa castige campionatul"
acesta inseamna sa muncesti tot anul la fel de munlt 110% daca trebuie
cu punte duble in ultima cursa ei pot sa mareasa suspansul si interesul, dar in acelasi timp dau mai mult loc norocului, scandalului, interpretarilor ... cu toate ca Vettel a castigat anu acesta cu 4 curse inainte de final, nu este fair fata de piloti ca ultima cursa sa fie punctate dublu.
Este cel mai mare gafa al FIA, impreuna cu limitarea combustibilului ... nici nu tin minte daca au mai adoptat vreodata asa o prostie ...
Si limitarea combustibilului... E ca si cum i-ai spune lui Cristiano Ronaldo ca are voie sa alerge doar 5 km si sa faca doar 3 driblinguri. Acolo unde e libertate pilotii pot inventa, isi pot arata intuitia, geniul. F1 incearca sa limiteze talentul pilotilor, iar astfel putem vedea un Maldonado campion daca are cel mai rapid monopost. F1 nu ridica nivelul, ci il coboara, facandu-l mai accesibil pentru cei care isi platesc locul in F1 si sunt mai putin talentati decat cei din top Alonso, Vettel, Hamilton, Raikkonen. Mai tineti minte cum si-a batut joc Schumacher de Hamilton la Monza, nu? Cam asa ar trebui sa arate F1... Cu piloti care ataca si cu piloti care se apara. Daca Hamilton n-ar fi trebuit sa aiba grija de pneuri si de combustibil, probabil duelul ar fi fost mult mai spectaculos.
In plus, era mult mai antrenant cand se facea si realimentare. Mai pleca unul cu cate un furtun, mai lua un pic foc carburantul scurs pe monopost. Alea erau vremuri. Dublarea punctelor in ultima cursa - o aberatie. Ca sa nu mai zic ca pe an ce trece, monoposturile devin din ce in ce mai urate.
Ideea e ca orice reglementare s-ar face, voi continua sa vizionez F1, dar asta nu inseamna ca sunt multumit de ce ofera, mai ales ca pot face comparatia cu ce se intampla cu ani multi in urma,