Decizia luată de forul mondial după consultările cu echipele din competiţie a fost aspru criticată de presă şi fani, lucru care ar putea avea drept efect o reconsiderare a regulii. Stefano Domenicali, şeful Scuderiei Ferrari, nu a exclus posibilitatea ca regula să fie eliminată până la începerea noului sezon la jumătatea lunii martie.
"Dacă luăm în considerare situaţia creată, cred că nu ar fi greşit să reconsiderăm regula. Asta ar însemna că ascultăm toate părţile", a declarat italianul citat de agenţia de presă Reuters.
În plus, Luca di Montezemolo, preşedintele Ferrari, a dezvăluit că Scuderia avea drept de veto asupra regulamentului pentru a se opune noii reguli, însă a refuzat să profite de această oportunitate ca urmare a faptului că a considerat această decizie una minoră."Nu vreau ca Ferrari să-şi exercite dreptul de veto pe ceva ce nu este esenţial Formulei 1. Aş profita de dreptul de veto dacă mi s-ar cere motoare în patru cilindri, pentru că noi nu producem motociclete. Aş profita de veto dacă piloţii ar fi obligaţi să concureze cu o mână pentru a face cursele mai interesante", a precizat el.
Spre deosebire de Domenicali, Montezemolo este circumspect că noua regulă va fi eliminată din calendar în 2014, însă consideră că acest lucru s-ar putea întâmpla în 2015.
"Nu ştiu. Nu aş fi surprins dacă după un an se va schimba. Cred că cel mai bine este să avem un an de test.
Personal am dubii. Oricum, am avut acord unanim să facem asta. Vom analiza, dar în viitor trebuie să existe mai multă implicare din partea echipelor, fanilor, presei şi a acţionarilor Formulei 1", a adăugat el.Via Reuters
dc el spera ca Ferrari va castiga datorita acestei reguli ... destul de trist pentru el
E o chestie interesanta cu care personal nu sint de acord.
Si complica foarte mult lucrurile. Este ultima cursa a sezonului, nici o echipa nu va avea motoare noi, cutii noi asa ca suspansul e si mai mare datorita riscului de a pocni vre-un motor sau ERS sau CV.
Nu cred ca e normal sa echivalezi ultima cursa cu oricare alte doua curse. Macar daca ultima cursa ar fi ramas la Interlagos era ceva datorita vremii total imprevizibile.
Sistemul de punctare este ceva esential Formulei 1. In urma punctelor se stabilesc trofeele finale. In urma punctelor se acorda banii la sfarsit de ani. Punctele sunt mai mult decat esentiale. De ce sa nu profiti de dreptul de veto si cand pilotilor li se cere sa concureze cu pneurile alea penale propuse de FIA si fabricate de Pirelli, pneuri care au facut-o pe Red Bull campioana in 2013? De ce sa nu profiti de dreptul de veto si cand pilotilor li se cere sa mearga cu o cantitate redusa de benzina? Cine stie ce intelegere are Montezemolo cu Bernie. Daca mai traia Enzo Ferrari, nu cred ca era atat de mult de interesat de politica.
Lui Montezemolo ii convine. Ferrari are ditamai parcul de distractii la Abu Dhabi, interes sporit pentru ultima cursa, ar aduce si mai multi clienti in centrul Ferrari din Asia. Hai ca Bernie nu e chiar atat de rau...