Ferrari şi Renault pot profita de o scăpare a regulamentului pentru a dezvolta motoarele mai mult timp

de Daniel Popescu
Marti, 09.12.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lipsa unei date exacte pentru omologarea motoarelor pentru sezonul 2015 ar putea permite celor de la Ferrari şi Renault să dezvolte unităţile de propulsie mai mult timp, însă acest lucru ar însemna să înceapă sezonul cu motoarele din 2014.

Nu este specificată o dată pentru omologarea motorului, aşa că în teorie poţi aştepta câteva curse.

Sursa din cadrul unei echipe
Ferrari şi Renault caută metode alternative pentru a putea obţine un avantaj în dezvoltarea motoarelor în urma refuzului Mercedes de a permite îmbunatăţirea acestora pe parcursul sezonului.

Ferrari a informat deja FIA că regulamentul tehnic include o scăpare de care poate profita orice constructor: regulamentul tehnic nu prevede niciun termen limită pentru omologarea motoarelor pentru sezonul 2015, astfel că, cel puţin teoretic, un constructor poate dezvolta mai mult timp unitatea proprie, inclusiv după startul sezonului, element care i-ar permite să obţină performanţe mai bune.

Într-o astfel de situaţie, constructorul ar furniza în primele curse motorul din sezonul precedent, înainte de a omologa noua unitate pentru 2015.

"Nu este specificată o dată pentru omologarea motorului, aşa că în teorie poţi aştepta câteva curse.

Asta ar permite timp suplimentar pentru dezvoltare, dar în acelaşi timp ar însemna să începi anul cu un motor 2014 mai lent", a precizat o sursă din cadrul unei echipe pentru publicaţia Autosport.

FIA insistă că poate fi utilizat un singur tip de motor pe sezon

Poziţia noastră este că poţi avea un singur motor omologat pe an. Aşa că motorul folosit la Melbourne este motorul omologat.

Purtator de cuvant
FIA
Cu toate acestea, forul mondial consideră că o astfel de scăpare a regulamentului nu poate fi exploatată, întrucât regulamentul tehnic prevede că un constructor poate utiliză o singură specificaţie de motor pe sezon. Cu alte cuvinte, un constructor care începe sezonul cu motorul din 2014 va fi nevoit să-l folosească până la sfârşitul anului, întrucât nu mai poate omologa unitatea cu specificaţiile pentru 2015.

"Poziţia noastră este că poţi avea un singur motor omologat pe an. Aşa că motorul folosit la Melbourne este motorul omologat.

Constructorii pot modifica motoarele în limitele regulamentului şi apoi să facă omologarea pentru prima cursă. Este simplu, dar din păcate regulamentul nu spune asta. Problema trebuie discutată, dar va fi clarificată înainte de Melbourne", a precizat un purtător de cuvânt al FIA.

Honda este singurul constructor care este obligat să-şi omologheze motorul până în 28 februarie, întrucât are statut de producător nou în Formula 1.

Via Autosport

Comentarii (5)

  • A venit Vettel la Ferrari și ăștia caută numai șmecherii ca să-l facă ciempion. Numai că șmecheriile astea nu țin prea mult și când vine unul mai bun te bate de-ți sună apa în cap, așa cum a făcut Mercedes anul ăsta și cum i-a dat Ricciardo ciempionului. Tot așa a câștigat ciempionul titlul și în 2013, când la mijlocul sezonului s-a schimbat regulamentul în favoarea celor de la Red Bull, că dacă e pe merit... vai de ciempion.
    11 18
  • @ferr1

    Vettel este pilot Ferrari
    Alonso a plecat

    Get over it!

    Forza Rossa!
    15 3
  • Bine deci... lui @Ferr1 nu-i place de Vettel, shit happens. In rest nu cred ca-i vina lui Vettel ca s-a schimbat regulamentul pneurilor in 2013, as spune ca Pirelli are o mare parte din vina dupa ce a reusit "Performanta" de a produce niste pneuri care... explodau pe pista :) Nu cred ca Vettel a folosit o pusca cu laser care sa produca acele accidente, deh intr-un cockpit de F1 cars... nu intra decat pilotul si ceva aer :P Ca saracul Vettel a trebuit sa profite de aceste incidente ce sa fac si el acuma, sa abandoneze? Pai de ce n-a abandonat Hamilton sa-l lase campion pe Rosberg, sau... de ce n-a abandonat Alonso sa-l lase pe Raikkonen sa ia si el ceva puncte? Simplu... de aia :P

    In schimb in problema dezvoltarii acestor motoare, cei de la Ferrari sunt foarte concentrati pe acest subiect dupa ce in 2013 au fost neatenti (am vrut sa spun papagali :P), si in loc sa dezvolte motorul ei erau ocupati cu alte treburi gen: cine castiga la pocker urmatoarea partida, sau... cine joaca Zuma!.

    In schimb ei au descoperit o portita de scapare pe care puteau s-o tina pentru ei, dar au fost ceva mai inteligenti de data asta si au intrebat cum sta treaba :P. Asta inseamna ca se preocupa, in timp ce baietii de la Renault au tinut pentru ei aceasi informatie :P

    Dar mai este mult pana departe, vedem in testele din Februarie cum o sa fie :P
    6 0
  • @(89) Puteau să nu mai folosească tipul ăla de pneu care exploda și foloseau unele mai dure. Nu cred că toate pneurile explodau.

    @Soxy Și o fi neam cu tata? Să fie sănătos dacă e pilot Ferrari. Dacă vine un pilot adevărat la Ferrari, nu vodkanen, șterge cu cempionul pe jos.Știu că acum pentru tine Vettel e cel mai bun pilot de pe grilă, are 4 titluri meritate și alte vrăjeli de genul ăsta, dar unii nu-și schimbă părerile cum își schimbă Vettel culoarea, nu toți suntem Mircea, azi să nu-l apreciem, mâine să-l idolatrizăm.
    2 2
  • @ferr1
    Alonso e cel mai bun, restul sunt petarde! Merita 25 de campionate! Ce sa faci , ghinion!!!!
    2 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru