Ferrari a informat deja FIA că regulamentul tehnic include o scăpare de care poate profita orice constructor: regulamentul tehnic nu prevede niciun termen limită pentru omologarea motoarelor pentru sezonul 2015, astfel că, cel puţin teoretic, un constructor poate dezvolta mai mult timp unitatea proprie, inclusiv după startul sezonului, element care i-ar permite să obţină performanţe mai bune.
Într-o astfel de situaţie, constructorul ar furniza în primele curse motorul din sezonul precedent, înainte de a omologa noua unitate pentru 2015.
"Nu este specificată o dată pentru omologarea motorului, aşa că în teorie poţi aştepta câteva curse.
Asta ar permite timp suplimentar pentru dezvoltare, dar în acelaşi timp ar însemna să începi anul cu un motor 2014 mai lent", a precizat o sursă din cadrul unei echipe pentru publicaţia Autosport.FIA insistă că poate fi utilizat un singur tip de motor pe sezon
Cu toate acestea, forul mondial consideră că o astfel de scăpare a regulamentului nu poate fi exploatată, întrucât regulamentul tehnic prevede că un constructor poate utiliză o singură specificaţie de motor pe sezon. Cu alte cuvinte, un constructor care începe sezonul cu motorul din 2014 va fi nevoit să-l folosească până la sfârşitul anului, întrucât nu mai poate omologa unitatea cu specificaţiile pentru 2015."Poziţia noastră este că poţi avea un singur motor omologat pe an. Aşa că motorul folosit la Melbourne este motorul omologat.
Constructorii pot modifica motoarele în limitele regulamentului şi apoi să facă omologarea pentru prima cursă. Este simplu, dar din păcate regulamentul nu spune asta. Problema trebuie discutată, dar va fi clarificată înainte de Melbourne", a precizat un purtător de cuvânt al FIA.Honda este singurul constructor care este obligat să-şi omologheze motorul până în 28 februarie, întrucât are statut de producător nou în Formula 1.
Via Autosport
Vettel este pilot Ferrari
Alonso a plecat
Get over it!
Forza Rossa!
In schimb in problema dezvoltarii acestor motoare, cei de la Ferrari sunt foarte concentrati pe acest subiect dupa ce in 2013 au fost neatenti (am vrut sa spun papagali :P), si in loc sa dezvolte motorul ei erau ocupati cu alte treburi gen: cine castiga la pocker urmatoarea partida, sau... cine joaca Zuma!.
In schimb ei au descoperit o portita de scapare pe care puteau s-o tina pentru ei, dar au fost ceva mai inteligenti de data asta si au intrebat cum sta treaba :P. Asta inseamna ca se preocupa, in timp ce baietii de la Renault au tinut pentru ei aceasi informatie :P
Dar mai este mult pana departe, vedem in testele din Februarie cum o sa fie :P
@Soxy Și o fi neam cu tata? Să fie sănătos dacă e pilot Ferrari. Dacă vine un pilot adevărat la Ferrari, nu vodkanen, șterge cu cempionul pe jos.Știu că acum pentru tine Vettel e cel mai bun pilot de pe grilă, are 4 titluri meritate și alte vrăjeli de genul ăsta, dar unii nu-și schimbă părerile cum își schimbă Vettel culoarea, nu toți suntem Mircea, azi să nu-l apreciem, mâine să-l idolatrizăm.