Ferrari: "Revenirea la tunelul de vânt de la Maranello, un pericol pentru 2014"

de Daniel Popescu
Marti, 19.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a admis că dezvoltarea monopostului pentru 2014 va fi compromisă în momentul în care echipa va reveni în luna octombrie la tunelul de vânt de la Maranello.

Ferrari utilizează în prezent tunelul de vânt al constructorului japonez Toyota de la Koln ca urmare a unor deficienţe la propria facilitate de la Maranello.

Echipa intenţionează să revină la tunelul de vânt de la Maranello după ce lucrările de modernizare ale acestuia se vor finaliza în luna octombrie, însă acest lucru ar putea crea probleme în privinţa dezvoltării monopostului pentru 2014.

"Orice schimbare a tunelului de vânt implică unele riscuri asociate. Ideal, monopostul pentru 2014 va fi deja finalizat şi vom lucra acasă cu un tunel de vânt upgradat în care să avem încredere deplină. Nu este soluţia ideală, dar decizia a fost că, dacă am fi amânat (n.r - revenirea la Maranello), nu am fi făcut altceva decât să amânăm problema pentru mai târziu. Aşa că am considerat că este important să facem asta cât mai curând posibil, chiar dacă există presiune pentru 2013/2014", a declarat Nikolas Tombazis, designerul şef al Scuderiei.

Urmareste Automarket
Ferrari speră ca noul tunel de vânt de la Maranello să permită echipei să înregistreze progrese majore în dezvoltarea monopostului, întrucât în ultimi ani rivalii au făcut paşi importanţi în utilizarea acestui instrument, în special după interzicerea testelor în timpul sezonului.

"Nu am făcut niciun secret din faptul că este un update important şi simţim că este ceva ce nu putem amâna.

Prin urmare, avem această presiune suplimentară şi trebuie să utilizăm un tunel de vânt extern în timpul acestui upgrade major. Este important pentru că tehnologia noastră pentru tunelul de vânt a fost sub standardele înalte ale unora dintre competitorii noştri, iar aceasta muncă ne va aduce la acest nivel", a mai precizat el.

Via Autosport

Comentarii (10)

  • E clar ... se alege praful si de urmatoarele sezoane. Era lui Alonso la Ferrari e singura in care un pilot lasa in urma numai frustrare si planuri mari prafuite.
    16 14
  • Asta ca sa parafrazez pe un conţăran care a spus ca Kimi a lasat in urma lui la McLaren doar niscai navete goale de votca.
    14 11
  • Un conţăran care atunci in 2010 spunea ca la Ferrari nu ai cum sa ai o masina incapabila de titlu fiind o echipa mare, ca Kimi e o jale de pilot si ca Alonso va face mare branzica. Uite ce zice proba timpului ....
    Deci pana la urma se poate mai conţărane sa ai o masina nepotrivita performantei chiar si la Ferrari sau nu? Cum ramane pana la urma.
    Daca nu crezi, stau toata noaptea is caut in urma unde ai zis asta. Clar conţărane?
    10 13
  • @Raiko
    Te sunam noi Raiko
    10 7
  • ghita444
    O ideie buna pt cei de la Maranello in special arhitectului Renzo Piano cel care se pare ca la construit, ar fi ''clonarea'' tunelului de vant ce apartine fostei echipe F1 Toyota cu sediul la Koln.O alta ideie ar fi sa faca un ''casting'' cu experti in CFD ,vanturi,furtuni,ploi..........Eu unul sunt satul sa tot aud ca au probleme cu tunelul lor de la Maranello, devin penibili.DOMO ARIGATO TOYOTA .
    9 3
  • Raiko tu cu cine te certi pe aici ?
    ghita e bine mai tarziu decit ... niciodata. Deocamdata monoposturile Ferrari au aratat mult mia bine decit anul trecut. A trecut doar prima cursa dar cel putin un monopost a fost in stare sa depaseasca si sa tina in spatele lui fara probleme un monopost RBR. Celalalt i-a tinut de urat doar dar s-a putut tine dupa Vettel.
    E bine ca in sfarsit isi refac tunelul de vant de la Maranello. Nu e deloc sigur ca vor avea mari probleme de adaptare la noul tunel de vant. E posibil dar nu si sigur. Hai sa vedem deocamdata sezonul 2013 cum se vor comporta monoposturile cu caluti :)
    10 31
  • minglo
    voi sarbatoriti victoria (precum Geoana) iar Newey e la lucru ...
    5 9
  • @minglou
    basist mic, de dragul lui newey, sper sa n-ajunga in postura idolului tau
    4 2
  • Sebastian
    Pentru adminii site-ului:
    Ar trebui sa faceti URGENT ca la fiecare cursa sa se vada orele de desfasurare ... nu e normal sa trebuiasca sa intram pe alte site-uri ca sa aflam aceste detalii esentiale.
    7 1
  • @sebastian
    ba tocmai ca aici asa e normalul :)
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru