Ferrari utilizează în prezent tunelul de vânt al constructorului japonez Toyota de la Koln ca urmare a unor deficienţe la propria facilitate de la Maranello.
Echipa intenţionează să revină la tunelul de vânt de la Maranello după ce lucrările de modernizare ale acestuia se vor finaliza în luna octombrie, însă acest lucru ar putea crea probleme în privinţa dezvoltării monopostului pentru 2014.
"Orice schimbare a tunelului de vânt implică unele riscuri asociate. Ideal, monopostul pentru 2014 va fi deja finalizat şi vom lucra acasă cu un tunel de vânt upgradat în care să avem încredere deplină. Nu este soluţia ideală, dar decizia a fost că, dacă am fi amânat (n.r - revenirea la Maranello), nu am fi făcut altceva decât să amânăm problema pentru mai târziu. Aşa că am considerat că este important să facem asta cât mai curând posibil, chiar dacă există presiune pentru 2013/2014", a declarat Nikolas Tombazis, designerul şef al Scuderiei.
Ferrari speră ca noul tunel de vânt de la Maranello să permită echipei să înregistreze progrese majore în dezvoltarea monopostului, întrucât în ultimi ani rivalii au făcut paşi importanţi în utilizarea acestui instrument, în special după interzicerea testelor în timpul sezonului."Nu am făcut niciun secret din faptul că este un update important şi simţim că este ceva ce nu putem amâna.
Prin urmare, avem această presiune suplimentară şi trebuie să utilizăm un tunel de vânt extern în timpul acestui upgrade major. Este important pentru că tehnologia noastră pentru tunelul de vânt a fost sub standardele înalte ale unora dintre competitorii noştri, iar aceasta muncă ne va aduce la acest nivel", a mai precizat el.Via Autosport
Deci pana la urma se poate mai conţărane sa ai o masina nepotrivita performantei chiar si la Ferrari sau nu? Cum ramane pana la urma.
Daca nu crezi, stau toata noaptea is caut in urma unde ai zis asta. Clar conţărane?
ghita e bine mai tarziu decit ... niciodata. Deocamdata monoposturile Ferrari au aratat mult mia bine decit anul trecut. A trecut doar prima cursa dar cel putin un monopost a fost in stare sa depaseasca si sa tina in spatele lui fara probleme un monopost RBR. Celalalt i-a tinut de urat doar dar s-a putut tine dupa Vettel.
E bine ca in sfarsit isi refac tunelul de vant de la Maranello. Nu e deloc sigur ca vor avea mari probleme de adaptare la noul tunel de vant. E posibil dar nu si sigur. Hai sa vedem deocamdata sezonul 2013 cum se vor comporta monoposturile cu caluti :)
Ar trebui sa faceti URGENT ca la fiecare cursa sa se vada orele de desfasurare ... nu e normal sa trebuiasca sa intram pe alte site-uri ca sa aflam aceste detalii esentiale.