Sesiunea de teste dedicată tinerilor piloţi care a avut loc săptămâna trecută la Silverstone a evidenţiat că noile pneuri pe care Pirelli le va furniza începând cu Marele Premiu al Ungariei se degradează mai lent decât cele oferite în primele nouă curse ale anului.
Aparent, acest lucru va ajuta echipe precum Red Bull Racing şi Mercedes, care au criticat vehement degradarea rapidă a cauciucurilor, însă publicaţia Autosport susţine că în realitate cele mai avantajate echipe vor fi Ferrari şi Lotus.
Chiar dacă cele două echipe se înţelegeau cel mai bine cu pneurile de specificaţia anterioară, sursa citată afirmă că o degradare mai lentă a pneurilor le va permite să opereze schimbări radicale în privinţa strategiei.
Concret, în primele nouă curse ale anului aproape toţi piloţii au mizat pe un prim stint cu pneurile de compoziţie mai moale înainte de a folosi doar pneurile de compoziţie mai dură în restul cursei.Întrucât noile pneuri se degradează mai lent, echipe precum Ferrari şi Lotus vor avea posibilitatea să folosească pneurile de compoziţie mai moale în cea mai mare parte a cursei, ceea ce le va aduce un spor de până la o secundă pe tur comparativ cu echipele care mizează pe pneurile mai dure.
De asemenea, se anticipează că echipele vor încerca să reducă numărul de opriri la boxe prin prisma limitării vitezei în pitlane de la 100 km/h la numai 80 km/h începând cu cursa de la finalul acestei săptămâni.
În cazul cursei din Ungaria, acest lucru se va traduce printr-o pierdere de 16.4 secunde în loc de 12.3 secunde în pitlane, calcul care nu include schimbul efectiv de pneuri.
De aceea, echipele vor forţa efectuarea unui număr cât mai redus de opriri la boxe şi o gestionare cât mai optimă a cauciucurilor.Via Autosport
Pirelli a devenit un nume urat in industria auto... mai ales cu mizeriile astea din F1.