În opinia directorului tehnic James Allison, echipa a obţinut un avantaj de opt zecimi de secundă, însă va avea nevoie de un câştig similar în 2016 pentru a lupta pentru titlul mondial cu Mercedes.
"Nu îi speriem în acest an, dar sper că vom putea face asta în viitor. Am făcut un bun pas înainte în acest an, dar trebuie să facem unul similar în anul următor. Asta intenţionam să facem", a declarat el.
Progresele Ferrari se datorează în special dezvoltării motorului şi, mai ales, a posibilităţii de a introduce update-uri la unitatea de propulsie şi în timpul sezonului. Regulamentul actual împiedică dezvoltarea motoarelor în timpul sezonului viitor, însă Allison consideră că Ferrari va fi capabilă de progrese chiar şi în aceste condiţii.
"Avem o şansă bună să fim competitivi cu sau fără dezvoltarea motorului în timpul sezonului.
Va urma o întâlnire la care vom decide într-o direcţia sau alta (n.r - în privinţa regulamentului), dar sperăm să punem pe grilă un monopost care să fie competitiv de la prima cursă a anului viitor", a adăugat el.Via SkySports
Daca Ferrari si-a atins potentialul, ce te face sa crezi ca cei de la Mercedes au de unde sa mai scoata 0,5 secunde?
Si da, Ferrari au castigat 3 curse anul acesta, dar tocmai pt ca in acele curse Mercedes a avut probleme ( de strategie, tehnice, etc )
Asta am spus și eu, diferențe vor fi întotdeauna, dar mici, nu atât de mari ca acum, diferențe care pot fi recuperate prin aerodinamică, reglaje șamd. În anii 2000-2007 Ferrari nu a avut cel mai puternic motor, dar a luat șase titluri la piloți, în 2010-2013 RBR a luat patru titluri la piloți cu un motor mai slăbuț, de ce să nu se întâmple și acum ? Poate Ferrari, poate RBR și de ce nu, poate McLaren-Honda ?
Sa trecem peste ICE ca este cel mai slab in dezvoltare in acest moment si sa trecem la capilotul recuperare energie + stocarea acestei energii in niste baterii, aici este secretul care conteaza si care in viitor, adica in sezonul viitor se va pune punctul pe I. De ce spun asta? Simplu pentru ca aici sunt la inceput cu ideile, si tot timpul apar materiale mai bune, idei noi de stocare a energiei recuperare bla bla bla. O mica paralela este cu HDD-urie care de la stocare orizontala au trecut la stocare verticala si dupa aia la o alta varianta de stocare si asa mai departe.
Evident, pentru niste ingineri ca voi, pariez ca toti lucrati la Mercedes, BMW, sau altceva, daca v-as spune ca am terminat Facultatea de Inginerie Spatiala, ati spune... lasa mah ca stim noi mai bine. O sa va spun un mic secret, motoarele astea sunt foarte interesante si pasul urmator o sa fie facut de cine recupereaza cat mai multa energie si o stocheaza eficient, iar aici Renault si Honda sunt pe nicaieri in acest moment, desi in 1-3 ani vor recupera sigur. Smecheria este ca Ferrari sa lucreze la acest aspect, pentru ca asa se vor apropia si probabil bate mai serios cu cei de la Mercedes.
P.S. Prostia aia cu potentialul maxim.. scuze baieti, voi nici nu stiti cum arata aceste motoare, n-ar fi rau sa cititi cateva articole din presa de specialitate inainte de a posta pe aici diferite prostii, de tot rasul. Spor la citit, stiu fanii F1 din Ro nu prea le au cu cititul dar asta este, shit happens.