La fel ca şi în cazul celorlalte echipe care şi-au prezentat deja monoposturile, principala noutate din punct de vedere vizual este forma mai puţin obişnuită a nasului.
Ferrari a adoptat însă o strategie complet diferită de rivalii de la McLaren, Williams sau Force India, întrucât nasul are o formă unică, mai bine închegată, în formă de cilindru amplasat orizontal. Această abordare vine ca urmare a noului regulament tehnic, care a obligat inginerii să scadă şi mai mult înălţimea părţii frontale din considerente de securitate, în timp ce înălţimea şasiului nu a suferit modificări la fel de dramatice.
De asemenea, sistemul de evacuare al noului monopost este amplasat, la fel ca şi în cazul celorlalte echipe, foarte aproape de pneurile spate, pentru a împiedica obţinerea unui avantaj aerodinamic.În plus, Ferrari a confirmat că va utiliza şi în acest sezon suspensii faţă şi spate de tip pull-rod, la fel ca în ultimii doi ani, deşi celelalte echipe, cu excepţia rivalilor de la McLaren, mizează pe suspensii frontale de tip push-rod. O altă modificare se evidenţiază la nivelul radiatoarelor, care acum sunt mai mari pentru a face faţă căldurii superioare generate de motorul turbo şi cele două sisteme generatoare de energie electrică.
Ferrari F14 T - explicaţii tehnice
Pe lângă imaginile cu monopostul F14 T, Ferrari a publicat şi fotografii din toate unghiurile cu căştile pe care le vor purta Fernando Alonso şi Kimi Raikkonen în sezonul 2014.
Spaniolul rămâne fidel culorilor albastru, galben şi roşu, în timp ce finlandezul a optat pentru o nuanţă predominant roşie cu inserţii albe.Noul monopost Ferrari, al cărui nume a fost ales în urma unui vot public, va debuta pe circuit în cadrul sesiunii de teste de la Jerez, care va avea loc în perioada 28-31 ianuarie.
Cum s-au aplicat stickerele pe monopost
Interviu cu Fernando Alonso
Interviu cu Kimi Raikkonen
Interviu cu Stefano Domenicali
Interviu cu Luca di Montezemolo
Ghidul lansărilor noilor monoposturi din 2014:
▶ 22 ianuarie: Force India: prima fotografie cu noul monopost
▶ 23 ianuarie: Williams: imagini digitale cu FW36
▶ 24 ianuarie: McLaren: lansarea noului MP4-29
▶ 24 ianuarie: Lotus: imagini în premieră cu monopostul E22
▶ 25 ianuarie: Ferrari;
▶ 26 ianuarie: Sauber;
▶ 27 ianuarie: Toro Rosso;
▶ 28 ianuarie: Red Bull, Mercedes, Williams şi Caterham;
▶ 19 februarie: Lotus
Teste de iarnă 2014:
▶ 28-31 ianuarie: Jerez;
▶ 19-22 februarie: Bahrain;
▶ 27 februarie - 2 martie: Bahrain.
Via Ferrari
e cumva mana lui rory byrne aici??
aici mi se pare mai aproape de normal..:)
E urata rau. Parca e modificat monopostul 2013 in 3dMax cu o seara inaite.
P.S. Chinezii sunt din ce in ce mai prezenti pe monoposturile Ferrari. Tot asa si in 2-3 ani vedem F1 Made in China.
Foarte ciudata arata partea din fata!
Mult mai fluid arata McLaren sau Lotus.
Altfel monopostul arata foarte asemanator cu cel de anul trecut.
Probabil si din cauza culorilor asemanatoare.
"I am concerned with the placement of the radiator exits, it is a traditional design with Ferrari opting for outside airflow to still be directed in the area of just under the beam wing which of course no longer exists. We've seen Mclaren and Lotus move the hot air vents just adjacent to the exhaust pipe freeing up airflow closer to the floor which obviously leads to this possible new 'mini beam' wing we've seen near the floor, Mclaren/Lotus' also creates a type of thermal beam wing which Ferrari do not at all seem to be doing. They've also retained pull rod on the front end whilst Mclaren dropped theirs. Mclaren's arrangement specifically at the rear end really takes advantage of the thermal energy and their rear suspension is specifically designed to take advantage of this potentially well-placed energy whilst Ferrari have done nothing to move in this direction. I am not confident in the F14T so far"
ramane de vazut ce face pe circuit
eu nu-mi fac probleme cu "nas mai outin fluid" sau lipsa acelei "thermal beam wing" nu stim daca cei de la Ferarri nu au gasit alte solutii ... vedem
sunt foarte curios ce va prezenta RBR si AMG MB
sunt intersante interviurile cu Alonso, Kimi, di Monte si Domenicali, merita de urmarit, sunt scurte
eu sunt confident ca este o masina care va aduce victorii pentru Alonso si Kimi ... dar cum spune Kimi in toate interviurile "O sa vedem"
Peste Mclaren a-ti fost pentru ca Alonso era mai bun decat Button si mai pragmatic decat Hamilton, dar recunoaste ca strict legat de masina, cu exceptia lui 2013, Mclaren a avut permanent masini mai bune decat Ferrari, dupa 2009.
Anul acesta vor conta multe, in principal va conta sa termine in puncte, si mai ales sa ii tina motoarele si sa nu termine curse in pana prostului. Va conta si cat de bine vor intelege comportamentul motorului in functie de consum si va conta, cine gandeste bine acele 8 trepte de viteza pentru ca deh, sunt o chestie noua. Dupa care vor conta pilotii, sunt curios cat de repede se schimba acest nas nou, si cum vor evolua aripile fata (sunt foarte importante), plus... cat de durabile sunt. Ah si nu am zis nimic de pneuri nu-i asa? Sau de sistemul de recuperare al energiei... sau de evacuare, si mai sunt inca cateva chestii interesante. Idea de baza este simpla: am vazut cateva poze, cateva monoposturi, nu stim nimic despre cum merg si nici despre ce sanse au la victorii. De ce sa ne dam lungi daca nici macar nu a inceput inca prima cursa? Parerea mea? Tacerea este de aur, iar unii sunt foarte saraci.
P.S. "Veti vedea", candva, daca are dreptate. Eu personal cred ca se inseala de acuma dar deh... nu-i nici macar cat de cat de inteligent incat.... sa taca si sa astepte prima cursa. Nici macar atata nu-l duce bibilica.
De unde a aparut si individul acesta, mare povestitor? Cred ca l-au adus conditiile meteo nefavorabile
Uite ca vine pe o coada de matura si noul Einstein al Formulei 1. El saracu n-are nici o treaba. Ninsoara si vantul din ultimele ore i-au provocat o aterizare fortata pe acest forum.
Mai bine ti-ai pune sperante in @Un Fan Cat De Cat Obiectiv, deoarece cu siguranta va "inventa" o dracovenie de masina
http://f14t.ferrari.com/en/?MID=401574088&UID=4156327594&utm_campaign=140124_F1_EN+%255Bgruppo%253A+F1+eng+%257C+contenuto%253A+Save+the+date%255D&utm_content=4156327594&utm_medium=email&utm_source=newsletter&utm_term=401574088
stii cumva, e in cadrul echipei sau doar a fost chemat special ptr a pune si el umarul la constructia monopostului..?
#AskAlonso: the answers
https://www.youtube.com/watch?v=12LyjlAX-po&feature=c4-overview-vl&list=PL72CDEE455CD2F28F
#AskKimi: the answers
https://www.youtube.com/watch?v=928skNvR3WI&feature=c4-overview-vl&list=PL72CDEE455CD2F28F
Alte intevriuri gasiti aici:
https://www.youtube.com/user/ferrariworld
Forza Kimi
Forza F14 T
Forza Rossa 2014!