Eroarea lui Raikkonen, provocată de setările motorului Ferrari

de Daniel Popescu
Luni, 08.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a dezvăluit că o setare prea agresivă pentru cuplul motorului a generat derapajul lui Kimi Raikkonen în cursa de la Montreal, în urma căruia a pierdut locul trei în favoarea lui Valtteri Bottas.

Am mişcat pedala un pic, am simţit o diferenţă majoră la cuplu şi nu am mai putut să controlez.

Kimi Raikkonen
Pilot Ferrari
Kimi Raikkonen se îndrepta spre ocuparea ultimului loc pe podium în Marele Premiu al Canadei în momentul în care a comis o eroare în acul de păr şi a pierdut controlul volanului.

Pilotul Scuderiei Ferrari a rămas pe circuit, însă timpul pierdut i-a permis lui Valtteri Bottas să-l depăşească şi să urce pe locul trei. După o analiză tehnică, echipa a descoperit că setarea motorului a fost prea agresivă, element resimţit în momentul în care Raikkonen a apăsat pedala de acceleraţie la ieşirea din acul de păr.

"Probabil că ar fi trebuit să fim mai inteligenţi şi să evităm asta. Setările noastre au fost la limită. Am mişcat pedala un pic, am simţit o diferenţă majoră la cuplu şi nu am mai putut să controlez. Este stupid, dar se întâmplă. Trebuie să învăţăm din asta şi ne-a rănit în cursă.

Voiam mai mult, dar asta este", a declarat el.

În condiţiile în care Ferrari a obţinut doar locurile patru şi cinci, Raikkonen a admis că echipa avea nevoie de performanţe mai bune în Canada, însă speră ca lucrurile să se schimbe în bine în următoarele curse.

"Nu a fost cel mai bun weekend pentru noi, dar totuşi am obţinut locurile patru şi cinci, aşa că nu a fost un dezastru. Aşteptăm rezultate mai bune şi acesta este obiectivul. Este dezamăgitor unde am terminat, dar trebuie să continuăm să muncim şi să îmbunătăţim", a adăugat el.

Via Motorsport

Comentarii (7)

  • Ha,ha,ha...
    Sincer...nu se prea vad schimbarile si imbunatatirile ce la fac,sunt tot departe de Mercedes,iar daca un monopost Williams se afla in fata lor (in special Bottas),nu prea reusesc ca treaca.
    Au "reputatia" de a "imbunatatii" pe parcursul sezonului de pierd cam tot,sper ca nu va fi cazul si anul asta...sper!
    12 6
  • Sa fim seriosi, raikkonen nu putea fi strain de setarile tehnice agresive, mie mi s-a parut ca era prea lent in virajul ala si a accelerat prematur fortand o iesire care sa ii confere viteza de top dupa iesirea din viraj pentru a incerca o apropiere sau posibila depasire asupra lui rosberg cand acesta urma sa intre in pit. Nu a fost sa fie, ferrari impinge setarile la maxim in timp ce mercedes se relaxeaza.
    14 7
  • Dar setarile alea cine i le-a facut? A accelerat prea repede si a pierdut spatele. Restul sunt vrajeli de 2 lei.
    8 5
  • find motoru mai slab ferrari merge pe o apasare aerodinamica mai mica,monopostu find mai greu de controlat fata de mercedes care isi permite o apasare mai mare avand cp in plus,asta tre sa rezolve ferrari,bafta
    4 1
  • daniel
    Mama ce povesti!
    Daca luam in considerare ca a trecut prin acea curba in timpul cursei de 70 de ori dar a derapat o singura data mai ca imi vine sa-l ridic in slavi pe bravul finlandez.
    Nu e la prima greseala de acest fel si cu siguranta nici la ultima!
    Dar monopostul e de vina!
    Mai sa fie, cum se mai scot unii ....
    3 6
  • Schumy
    Alonso a dat de pamant cu Raikonen anul trecut de nu s-a vazut! Si atunci dadea de parapeti, au venit unii cu tot soiul de explicatii cum ca masina e facut pt Alonso bla bla. Anul asta aceeasi indivizi au spus ca masina e buna c-a fost facuta pt Kimi. Si totusi individul recidiveaza. Sa fim seriosi. Omul e out. Nu mai are treaba cu sportul. Sa vina altul.
    7 5
  • ferrari au zis asta, deci asa e, altfel dadeau vina doar pe kimi.
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru